ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2017 року Справа № 907/501/16 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді:Данилової М.В.,суддівКорсака В.А., Сибіги О.М.за участю представників:позивача Гуменюк І.П. (дов. від 25.10.2016 №б/н)відповідачане з'явився (про час і місце слухання справи повідомлений належним чином)третьої особине з'явився (про час і місце слухання справи повідомлений належним чином)розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргуПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" на постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 20.12.2016у справі№ 907/501/16 Господарського суду Закарпатської областіза позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Львівська залізниця"до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ"за участю третьої особи на стороні позивачаРівненської митниці Державної фіскальної служби Українипростягнення заборгованості в сумі 16 293, 60 грн.ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" звернулося до Господарського суду Закарпатської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ" про стягнення заборгованості в сумі 16 293, 60 грн.
Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 09.08.2016 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Рівненську митницю Державної фіскальної служби України.
Рішенням Господарського суду Закарпатської області від 21.10.2016 (суддя Йосипчук О.С.), у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Рішення суду мотивовано відсутністю протиправної поведінки та вини відповідача у заподіюванні збитків, а тому і безпідставністю покладення на останнього відповідальності у спірній ситуації.
Львівський апеляційний господарський суд в своїй постанові від 20.12.2016 (головуючий суддя Бонк Т.Б., судді Бойко С.М., Якімець Г.Г.) погодився з рішенням Господарського суду Закарпатської області від 21.10.2016 про відмову в задоволенні позовних вимог, проте з іншим мотивуванням підстав.
В своїй постанові суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що позовні вимоги заявлено до неналежного відповідача, а тому відсутні підстави для їх задоволення.
До того ж суд вказав, що матеріали справи не містять належних доказів того, що власником вантажу та надлишку вантажу є саме відповідач по справі.
Не погоджуючись із вищевказаними судовими рішеннями Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" звернулося до Вищого господарського суду України із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги на суму 162 293, 60 грн., посилаючись на неналежне дослідження всіх доказів в їх сукупності та встановлення всіх обставин, необхідних для правильного вирішення спору, що призвело, на думку скаржника, до порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до протоколу автоматичного розподілу судової справи між суддями від 03.02.2017 справа повинна розглядатись у складі колегії суддів: головуючий суддя - Данилова М.В., судді Корсак В.А., Сибіга О.М.
Ухвалою Вищого господарського суду України від 08.02.2017 касаційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду у вищевказаному складі.
У додаткових поясненнях Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Львівська залізниця" вказує про обставини, які просить врахувати при вирішенні касаційної скарги.
Заслухавши доповідь судді - доповідача та присутнього у судовому засіданні 01.03.2017 представника позивача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає за необхідне касаційну скаргу задовольнити, з огляду на наступні обставини.
Як вбачається з матеріалів справи, 24.03.2015 між Державним територіально-галузевим об'єднанням "Львівська залізниця" та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ" укладено договір про організацію перевезень вантажів та проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги №Л/М/15/396/п.
10.12.2015 між сторонами укладено Додаткову угоду №1 до договору від 24.03.2015 №Л/М/15/396/п, якою змінено назву договору на "Договір про організацію перевезень та проведення розрахунків за перевезення та надані залізничним транспортом України послуги" та замінено сторону договору - Державне територіально-галузеве об'єднання "Львівська залізниця" на Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця".
08.02.2016 на підставі СМГС накладної №01289834 відправником ТОВ "Белкарботранс" (Республіка Білорусь) зі станції Мінськ-Сортувальний Білоруської залізниці, вагоном №61650909 було відправлено вантаж (вугілля кам'яне) на адресу отримувача - Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ", станція призначення Гнідава, Львівської залізниці, масою 69300кг.
10.02.2016 вказаний вище вагон №61650909 (на підставі Акту загальної форми №1083 від 10.02.2016) було затримано на станції Сарни виробничого підрозділу "Рівненської дирекції залізничних перевезень Регіональної філії "Львівська залізниця" у зв'язку з виявленням комерційної несправність вагону. Вагон був відчеплений для перевірки та для контрольного комерційного перезважування.
10.02.2016 на Дорожній відомості (накладній) №01289834 проставлено штамп Рівненської митниці ДФС "Під митним контролем".
Результати контрольного комісійного зважування зафіксовано у Комерційному акті №355504/01 від 11.02.2016.
У вищевказаному акті зазначено про надлишок незадекларованого вантажу вагою 3700 кг. Про виявлення незадекларованого надлишку підрозділ позивача повідомив Рівненську митницю.
11.02.2016 станцією Сарни направлено телеграму на станцію відправлення Мінськ-Сортувальний Білоруської залізниці та станцію одержання Гнідава Львівської залізниці про виявлення надлишку вантажу понад його вантажопідйомність, для повідомлення вантажовідправника щодо вирішення питання розпорядження надлишку вантажу та про те, що вагон слідувати надалі не може.
17.02.2016 генеральний директор Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ" ОСОБА_7 листом № 71 звернувся до начальника станції Сарни, в якому просив відвантажити надлишок вантажу з вагону № 61650909 в інший вагон та відправити по призначенню на станцію Гнідава Львівської залізниці для подальшого розмитнення. Оплату Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ" гарантувало.
Після неодноразових звернень залізниці, листом від 25.02.2016 № б/н Рівненська митниця надала дозвіл на перевантаження надлишку вугілля з вагону № 61650909 в інший вагон.
27.02.2016 вантаж у кількості 3700 кг перевантажено у вагон № 63596365 та оформлено досильний перевізний документ.
З матеріалів справи вбачається, що 10.03.2016 зі станції Мінськ-Сортувальний надійшла телеграма, в якій зазначається, що власником вантажу у вагоні № 61650909 є вантажоотримувач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-СИСТЕМИ" і всі питання щодо вантажу вирішує його власник.
В подальшому, вагон № 63596365 було затримано на станції Сарни для отримання інформації від митних органів щодо подальших дій з надлишком вантажу, який був незадекларований.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.