Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 28.02.2017 року у справі №800/552/16

Постанова ВАСУ від 28.02.2017 року у справі №800/552/16

03.04.2017
Автор:
Просмотров : 340

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2017 року м. Київ справа № 800/552/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючого, суддіГорбатюка С.А.СуддівГоляшкіна О.В. Єрьоміна А.В. Калашнікової О.В. Кравцова О.В.секретар судового засідання Носенко Л.О.,

за участі представників: ОСОБА_6 - ОСОБА_7 та ОСОБА_8, Вищої ради юстиції - Склярук Ю.В., Вищої кваліфікаційної комісії суддів України - Карлаша О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_7 - представника ОСОБА_6 до Вищої ради юстиції (далі - ВРЮ), Вищої ради правосуддя (далі - ВРП) третя особа: Вища кваліфікаційна комісія суддів України (далі - ВККС України) про визнання незаконним та скасування рішення,

в с т а н о в и л а :

У жовтні 2016 року ОСОБА_7 - представник ОСОБА_6 у Вищому адміністративному суді України, як у суді першої інстанції, пред'явив позов до ВРЮ, третя особа: ВККС України про визнання незаконним та скасування рішення.

Ухвалою колегії суддів від 07 лютого 2017 року до участі у розгляді справи в якості другого відповідача залучено Вищу раду правосуддя.

В обґрунтування позовних вимог зазначив таке.

12 квітня 2012 року ОСОБА_6 звернулася з заявою до ВККС України про участь у доборі кандидатів на посади суддів вперше та надала необхідні документи і її допущено до добору кандидатів на посади суддів вперше та до складання анонімного тестування з метою виявлення рівня загальних теоретичних знань у галузі права. 11, 19 та 20 вересня 2012 року ОСОБА_6 склала кваліфікаційний іспит, набрала 73-ри бали, її визнано такою, що склала кваліфікаційний іспит, і зараховано до резерву на заміщення вакантних посад суддів.

У рейтингу кандидатів на посаду судді вперше ОСОБА_6 зайняла 28-ме місце.

Іншим рішенням ВККС України від 18 листопада 2013 року № 491/пп-13 оголошено конкурс на заміщення 81 вакантної посади суддів у місцевих судах загальної юрисдикції серед кандидатів на посаду судді вперше, які перебувають у резерві на заміщення вакантних посад суддів, в тому числі конкурс на заміщення 2 вакантних посад суддів Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Рішеннями ВККС України від 23 грудня 2013 року № 1126/пп-13 та від 05 березня 2014 року № 51/пп-14 ОСОБА_6 визнано переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади судді Луцького міськрайонного суду Волинської області і рекомендовано для призначення на посаду судді цього ж суду Луцького міськрайонного суду Волинської області та виключено з резерву на заміщення вакантних посад суддів.

15 вересня 2015 року секція ВРЮ з питань призначення суддів на посади та звільнення їх з посад вирішила відкласти розгляд матеріалів щодо внесення подання Президентові України про призначення ОСОБА_6 на посаду судді Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Причиною такого рішення став той факт, що під час проведення перевірки виявлено, що на момент звернення до ВККС ОСОБА_6 не мала достатнього стажу роботи у галузі права.

22 вересня 2016 року ВРЮ прийняла рішення № 2879/0/15-16 "Про відмову у внесенні подання Президенту України про призначення ОСОБА_6 на посаду судді Луцького міськрайонного суду Волинської області вперше".

Вважає що вказане рішення ВРЮ суперечить положенням статті 64 Закону України "Про судоустрій та статус суддів" (в редакції, що діяла на час прийняття спірного рішення), а також частині третій статті 127 Конституції України (також в редакції, яка діяла на час прийняття спірного рішення), а саме, у частині урахування часу, з якого має бути обчислено трирічний стаж роботи ОСОБА_6 у галузі права.

Так, на думку ОСОБА_7, ВРЮ помилково дійшла висновку про необхідність наявності у ОСОБА_6 трирічного стажу на момент подачі до ВККС України заяви про участь у доборі кандидатів на зайняття вакантних посад суддів, оскільки чинним законодавством такі вимоги встановлені лише на час прийняття Комісією рішення про рекомендацію особи до призначення на посаду судді вперше.

Просив визнати незаконним та скасувати рішення ВРЮ від 22 вересня 2016 року № 2879/0/15-16 "Про відмову у внесенні подання Президентові України про призначення ОСОБА_6 на посаду судді Луцького міськрайонного суду Волинської області вперше" та зобов'язати ВРЮ розглянути рішення ВККС України від 05 березня 2014 року №51/пп-14 про рекомендацію ОСОБА_6 для призначення на посаду судді Луцького міськрайонного суду Волинської області вперше.

У судовому засіданні представники ОСОБА_6 - ОСОБА_7 та ОСОБА_8 позов підтримали, надали пояснення аналогічні тим, які викладені у позовній заяві, просили його задовольнити у повному обсязі.

Щодо заявленого позову представником ВРЮ подані письмові заперечення.

Представник ВРЮ Склярук Ю.В. у судовому засіданні позов не визнала, пояснила, що при прийнятті оскаржуваного рішення ВРЮ діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України "Про судоустрій і статус суддів" та "Про Вищу раду юстиції".

Представник ВРП у судове засідання не з'явився, представник ВККС України Карлаш О.М. щодо заявленого позову поклався на розсуд суду.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами у межах заявлених позовних вимог, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на таке.

Згідно із статтею 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 55 Конституції України визначено, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст