ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"24" лютого 2015 р. м. Київ К/9991/582/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого Загороднього А.Ф.,
суддів Заїки М.М.,
Штульмана І.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційні скарги Державної судової адміністрації України та Міністерства фінансів України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2010 року у справі за позовом ОСОБА_3 до Державної судової адміністрації України, Міністерства фінансів України, третя особа - Головне управління Державного казначейства України в Донецькій області, про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити певні дії, -
встановила:
ОСОБА_3 звернулася до суду з адміністративним позовом до Державної судової адміністрації України, Міністерства фінансів України, третя особа - Головне управління Державного казначейства України в Донецькій області, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просила:
- визнати протиправною бездіяльність Державної судової адміністрації України з ненарахування та невиплати судді Красноармійського міськрайонного суду Донецької області у період з 19 серпня 2009 року по 01 вересня 2010 року заробітної плати з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати відповідно до Законів України «Про Державний бюджет України на 2008 рік», «;Про Державний бюджет України на 2009 рік» та Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати»;
- визнати протиправною бездіяльність Міністерства фінансів України щодо незаложення в бюджетні асигнування у період з 19 серпня 2009 року до 01 вересня 2010 року заробітної плати з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати відповідно до Законів України «Про Державний бюджет України на 2008 рік», «;Про Державний бюджет України на 2009 рік» та Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати»;
- зобов'язати Державну судову адміністрацію України нарахувати та виплатити недоотриману заробітну плату з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати відповідно до Законів України «Про Державний бюджет України на 2008 рік», «;Про Державний бюджет України на 2009 рік» та Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати», за період з 19 серпня 2009 року до 01 вересня 2010 року у розмірі 81570,81 грн.;
- зобов'язати Державну судову адміністрацію України провести нарахування та виплатити заробітну плату, виходячи з мінімального розміру визначеного законодавством України.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2010 року, позовні вимоги задоволено частково. Визнано неправомірною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо неприйняття заходів по повному фінансуванню заробітної плати позивачу з 19 серпня 2009 року по 01 вересня 2010 року, розмір яких був встановлений законами України про Державний бюджет України на 2009 та 2010 роки, а також Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на момент виплати у заявленому періоді; визнано протиправною бездіяльність відповідача Міністерства фінансів України щодо незаложення в бюджетні асигнування у період з 19 серпня 2009 року до 01 вересня 2010 року заробітної плати з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати відповідно до Законів України «Про Державний бюджет України на 2008 рік», «;Про Державний бюджет України на 2009 рік» та Закону України від 20 жовтня 2009 року № 1646-VІ «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати»; зобов'язано Міністерство фінансів України виділити з Державного бюджету України грошові кошти на додаткове фінансування Державної судової адміністрації України для Територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області на бюджетну програму «Виконання рішень судів на користь суддів» для здійснення виплати позивачу недоплаченої за період з 19 серпня 2009 року по 01 вересня 2010 року заробітної плати, зобов'язано Державну судову адміністрацію виділити Красноармійському міському суду Донецької області додаткове фінансування з бюджетної програми «Виконання рішень судів на користь суддів» для здійснення виплати позивачу недоплаченої заробітної плати за період з 19 серпня 2009 року по 01 вересня 2010 року, розмір яких був встановлений законами України про Державний бюджет України на 2009 та 2010 роки, а також Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на момент виплати у заявленому періоді. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Державна судова адміністрація України та Міністерство фінансів України не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, подали касаційні скарги в яких посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального та процесуального права, просять скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та постановити нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Перевіривши наведені доводи касаційних скарг, рішення судів щодо застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційні скарги підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Судами встановлено, що з травня 2008 року ОСОБА_3 працює на посаді судді Красноармійського міського суду Донецької області.
Нарахування посадового окладу позивача обчислювалося з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів» від 21 грудня 2005 року № 1243, тобто виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 грн., без урахування підвищення мінімальної заробітної плати на підставі законів України про Державний бюджет України на 2008 - 2010 роки.
Наведене, на думку позивача, порушує її конституційні права на оплату праці судді, оскільки частина заробітної плати позивачу не виплачена.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що з часу набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2008 року у справі №2/174, зокрема з 19 серпня 2009 року, позивач мав право на отримання заробітної плати згідно статті 44 Закону України «Про статус суддів» та постанови Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 «Про оплату праці суддів», тобто, з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати.
Однак, колегія суддів Вищого адміністративного суду України з такими висновками судів першої та апеляційної інстанцій погодитись не може, з огляду на наступне.
Відповідно до статті 44 Закону України «Про статус суддів» заробітна плата суддів складається з посадового окладу, премій, доплат за кваліфікаційні класи, надбавок за вислугу років та інших надбавок. Розміри посадових окладів суддів встановлюються у відсотковому відношенні до посадового окладу Голови Верховного Суду України і не можуть бути меншими від 50 відсотків його окладу. Посадовий оклад судді не може бути меншим від 80 відсотків посадового окладу голови суду, в якому працює суддя.
Разом з тим, на рівні Закону України «Про статус суддів» посадові оклади професійних суддів не встановлювались, а тому на реалізацію цього закону постановою Кабінету Міністрів України «Про оплату праці та щомісячне грошове утримання суддів» від 03 вересня 2005 року № 865, яка набрала законної сили з 1 січня 2006 року, затверджено схеми посадових окладів керівників та суддів Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів, апеляційного суду України, апеляційних та місцевих судів згідно з додатками 1-6, які розраховано виходячи з кратності до мінімальної заробітної плати, а також розміри надбавок до посадових окладів суддів за кваліфікаційні класи.
Постановою Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів» від 21 грудня 2005 року № 1243 встановлено, що для вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів, розміри посадових окладів яких визначаються залежно від кількості розмірів мінімальної заробітної плати, зокрема, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 та іншими нормативно-правовими актами, розміри посадових окладів встановлюються виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 гривні і в подальшому при підвищенні мінімальної заробітної плати перерахунок не провадиться.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.