Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 20.04.2017 року у справі №810/665/15

Постанова ВАСУ від 20.04.2017 року у справі №810/665/15

04.05.2017
Автор:
Просмотров : 234

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"20" квітня 2017 р. м. Київ К/800/31156/15

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Олендера І.Я. (доповідача), Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,

секретар судового засідання Загородній А.А.,

за участю представника позивача Сєргєєва П.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Теплотехніка» до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, провадження в якій відкрито за касаційною скаргою Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 16 червня 2015 року, -

В С Т А Н О В И В:

У лютому 2015 року Приватне підприємство «Теплотехніка» (далі - позивач, Підприємство) звернулось до суду з позовом до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області (далі - відповідач, Державна податкова інспекція) про визнання протиправними дій

щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Будмонтажінвест» за період 01.08.2014 року по 31.08.2014 року, за результатами якої складено Акт від 23.12.2014 року № 40/10-06-22-02/31118051;

щодо формування висновків про непідтвердженість взаємовідносин позивача з підприємствами-покупцями: ТОВ «Технобудцентр», ДП «Енергоремонт», ПАТ «Київенергоремонт» на загальну суму податку на додану вартість у розмірі 339 578,00 грн.;

щодо самостійного коригування в Автоматизованих інформаційних системах (АІС) «Податковий блок» показників податкової звітності позивача з податку на додану вартість та податкових зобов'язань за серпень 2014 року, зобов'язати відповідача поновити такі показники.

Постановою Київського окружного адміністративного суд від 08 квітня 2015 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 16 червня 2015 року рішення суду першої інстанції змінено, адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції: щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Підприємства з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Будмонтажінвест», за результатами якої складено акт від 23.12.2014 року № 40/10-06-22-02/31118051; щодо коригування в АІС «Податковий блок» показників податкової звітності Приватного підприємства «Теплотехніка» з податку на додану вартість та податкових зобов'язань за серпень 2014 року. Зобов'язано Державну податкову інспекцію поновити показники податкової звітності Приватного підприємства «Теплотехніка» з податку на додану вартість та податкових зобов'язань за серпень 2014 року. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Судове рішення в частині задоволених позовних вимог обґрунтовано висновком про те, що Державною податковою інспекцією не було надано належних доказів на підтвердження правомірності вчинених дій.

Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить зазначені судові рішення скасувати в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог Підприємства в повному обсязі.

Касаційний розгляд справи проведено у відкритому судовому засіданні, відповідно до ст. 221 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судами першої і апеляційної інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Державною податковою інспекцією проведена документальна позапланова невиїзна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Будмонтажінвест», за результатами якої складено Акт від 23.12.2014 року № 40/10-06-22-02/31118051.

Вказана перевірка була проведена на підставі наказу Державної податкової інспекції від 09.12.2014 року №36 про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки Підприємства та пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1, ст. 75, пп. 78.1.1 п. 78.1, п. 78.4 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України.

У ході вказаної перевірки працівники Державної податкової інспекції дійшли висновку про непідтвердженість взаємовідносин позивача з контрагентами ТОВ «Будмонтажінвест», ТОВ «Технобудцентр», ДП «Енергоремонт» та ПАТ «Київенергоремонт», а отже і неправомірність формування податкового кредиту з ПДВ, проте податкові повідомлення - рішення за результатами перевірки не приймались.

Так, ч. 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Відповідно до пп. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України - контролюючі органи мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом

Згідно із пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Особливості регулювання проведення документальної невиїзної перевірки, встановлені статтею 79 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Згідно п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

А п 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст