Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 19.05.2016 року у справі №804/17257/14

Постанова ВАСУ від 19.05.2016 року у справі №804/17257/14

11.02.2017
Автор:
Просмотров : 178

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" травня 2016 р. м. Київ К/800/36128/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого Степашка О.І.

Суддів Борисенко І.В.

Островича С.Е.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.11.2014

та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11.06.2015

у справі 804/17257/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-дослідний інститут металургії і матеріалознавства»

до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-дослідний інститут металургії і матеріалознавства» (далі по тексту - позивач, ТОВ «НДІММ») звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі по тексту - відповідач, ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області) про визнання протиправними дії щодо внесення коригувань до електронних баз даних, у тому числі до автоматизованої інформаційної системи «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДНА України», на підставі акту №5117/22-01/31687847 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «НДІММ» з питань дотримання вимог податкового законодавства України при документальному підтвердженні господарських відносин придбання товарів (робіт, послуг) з ТОВ «Оіл прес» - постачальник за березень 2014 року та подальшої їх реалізації, їх реальності та повноти відображення в обліку» в розрізі контрагентів; зобов'язати відповідача відновити в електронних базах даних, у тому числі у автоматизованій інформаційній системі «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ ТОВ «НДІММ» в розрізі контрагентів за березень 2014 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.11.2014, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11.06.2015, позов задоволено.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій і прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій зазначено, що 21.07.2014 фахівцями ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Науково-дослідний інститут металургії і матеріалознавства» з питань дотримання податкового законодавства України при документальному підтверджені господарських відносин придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Оіл прес» за березень 2014 року та подальшої їх реалізації, їх реальності та повноти відображення в обліку, за результатами якої складено акт №5117/22-01/31687847, яким зафіксовано виявлені перевіркою порушення, а саме: встановлено порушення п. 185.1 ст. 185. п. 187.1 ст. 187. п. 188.1 ст. 188 п. 198.1 п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено не підтвердження сум ПДВ по господарським операціям з придбання та реалізації товарної продукції по ланцюгу постачання ТОВ «Оіл - прес» (контрагент - постачальник) - ТОВ «НДІММ» - ПАТ «Єнакіевський металургійний завод» (контрагент - покупець), ПАТ «Арселорміттал» (контрагент - покупець).

Висновки податкового органу ґрунтувались на інформації ДПС щодо податкової перевірки контрагенту позивача ТОВ «Оіл Прес», за результатами якої встановлено, що вказаний контрагент не міг постачати товар ТОВ «НДІММ» у зв'язку з відсутністю виробничого обладнання, складських та торгівельних приміщень, транспорту та торгівельного обладнання, сировини, матеріалів для здійснення основного виду діяльності, трудових ресурсів. Актом від 21.07.2014 №5117/22-01/31687847 встановлено відсутність об'єктів оподаткування податком на додану вартість при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення ст. ст. 22, 185, 187, 198 Податкового кодексу України.

На підставі зазначеного акту ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області внесла зміни щодо показників податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «НДІММ» до бази «Аналітична система» Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок».

Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій виходили із того, що у даному спірному випадку податкові повідомлення-рішення не приймались та відповідно податкові зобов'язання не узгоджувались, то у відповідача були відсутні підстави відображати в аналітичній системі внутрішньої бази ДПІ показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість позивача з урахуванням висновків акту.

Проте, колегія суддів з таким висновком судів не погоджується з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, урегульовані Податковим кодексом України.

У пункті 61.1 статті 61 цього Кодексу визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України).

Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст