Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 16.06.2016 року у справі №804/4577/13-а

Постанова ВАСУ від 16.06.2016 року у справі №804/4577/13-а

11.02.2017
Автор:
Просмотров : 180

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2016 року м. Київ К/800/31447/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі

суддів: Леонтович К.Г., Васильченко Н.В., Калашнікової О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду касаційну скаргу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2015 року по справі №804/4577/13-а за позовом державного науково-виробничого підприємства „Цирконій" до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області про визнання неправомірною та скасування вимоги, -

ВСТАНОВИЛА:

У квітні 2013 року державне науково-виробниче підприємство „Цирконій" звернулося в суд з позовом до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просило визнати неправомірними на скасувати наступні пункти вимоги Дніпродзержинської об'єднаної державної фінансової інспекції за №16/18 від 02.01.2013 року про усунення виявлених ревізією порушень:

- пункт 3 - поновити в обліку дебіторську заборгованість ДП „Твел" у сумі 362605 грн. 72 коп. та забезпечити відшкодування недоотриманих коштів на суму 362605 грн. 72 коп. шляхом проведення претензійно-позовної роботи або за рахунок винних осіб(далі - пункт 3 Вимоги);

- пункт 4 - забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів на суму 79357 грн. 57 грн. шляхом повернення коштів підприємству, в тому числі - проведенням претензійно-позовної роботи щодо повернення зайво виплачених сум коштів(далі - пункт 4 Вимоги);

- пункт 5 - забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів на суму 27316 грн. 34 коп. шляхом повернення коштів підприємству, чи шляхом коригування розрахунків за єдиним соціальним внеском в рахунок поточних платежів(далі - пункт 5 Вимоги);

- пункт 7 - забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів державного бюджету в сумі 10001242 грн. 19 коп. шляхом повернення їх в дохід державного бюджету як витрати минулих років за кодом бюджетної класифікації видатків 21080500(далі - пункт 7 Вимоги);

- пункт 8 - забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів державного бюджету в сумі 322235 грн. 05 коп. шляхом повернення їх в дохід державного бюджету як витрати минулих років за кодом бюджетної класифікації видатків 21080500(далі - пункт 8 Вимоги);

- пункт 9 - в подальшому суворо дотримуватися вимог Закону України від 01.06.2000 року № 1775-ІІІ „Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436 в частині ліцензування господарської діяльності у сфері електроенергетики(далі - пункт 9 Вимоги).

Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки перевірки не відповідають фактичним обставинам справи, акт перевірки складений неправомірно, висновки за результатами акту перевірки є необґрунтованими, тому винесена вимога є такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2015 року, позовні вимоги задоволені частково. Визнана протиправною та скасована вимога від 02.01.2013 року №16/18 в частині: зобов'язання поновити в обліку дебіторську заборгованість ДП „Твел" в сумі 362605 грн. 72 коп. та забезпечити відшкодування зазначених коштів (пункт 3 Вимоги); зобов'язання забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів на суму 79357 грн. 57 коп. шляхом повернення коштів підприємству (пункт 4 Вимоги); зобов'язання забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів на суму 27316 грн. 34 коп. шляхом повернення коштів підприємству, чи шляхом корегування розрахунків за єдиним соціальним внеском (пункт 5 Вимоги); зобов'язання забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів державного бюджету в сумі 1001242 грн. 19 коп. шляхом повернення їх в дохід бюджету, як витрати минулих років (пункт 7 Вимоги). В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права.

В запереченнях на касаційну скаргу державне науково-виробниче підприємство „Цирконій" просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції - без змін.

Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши матеріали касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судами першої і апеляційної інстанції встановлено, що Дніпродзержинською об'єднаною державною фінансовою інспекцією на виконання п. 2.20 Плану роботи Державної фінансової інспекції України на ІІІ квартал 2012 року, доручення Кабінету Міністрів України від 14.07.2012 року № 10003/1/1-12-ДСК проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності державного науково-виробничого „підприємства „Цирконій" за період з 01.10.2010 року по 30.06.2012 року, під час якої були виявлені, зокрема, порушення, обґрунтованість яких оскаржується позивачем.

Результати перевірки відображені в акті від 05.12.2012 року № 830-22/54.

Відповідачем на адресу позивача була направлена обов'язкова вимога - лист № 16/18 від 02.01.2013 року, якою останнього зобов'язано усунути порушення, що були виявлені в ході ревізії фінансово-господарської діяльності підприємства, правомірність яких оскаржується:

- пункт 3: недоотримання фінансових ресурсів підприємства на суму 362 605,72 грн. через втрату активів підприємства у вигляді простроченої дебіторської заборгованості, яка виникла внаслідок пропущення підприємством строків позовної давності для пред'явлення позовів, не проведення претензійно-позовної роботи та відсутності підписаних сторонами актів звірок, чим недотримані вимоги гл. 19 ЦК України, п.5(С)БО 10 „Дебіторська заборгованість", затвердженого наказом МФУ від 08.10.1999 року № 237.

У зв'язку з чим позивача зобов'язано поновити в обліку дебіторську заборгованість державного підприємства „Твел" в сумі 362605 грн. 72 коп.; забезпечити відшкодування недоотриманих коштів на суму 362605 грн. 72 коп. шляхом проведення претензійно-позовної роботи або за рахунок винних осіб;

- пункт 4: проведення завищених витрат на оплату праці 79357 грн. 57 коп. внаслідок безпідставного встановлення посадових окладів працівникам, чим порушені вимоги ст.94 КЗпП України, ст. 8 Закону України „Про оплату праці", п. 1 Постанови КМУ від 19.05.1999 року № 859 „Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності та об'єднань державних підприємств", п.1,5 ст.9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року. У зв'язку з чим позивача зобов'язано забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів на суму 79357 грн. 57 коп. шляхом повернення коштів підприємству, в тому числі - проведенням претензійно-позовної роботи щодо повернення зайво виплачених сум коштів;

- пункт 5: на завищену виплату заробітної плати зайво нараховані та сплачені внески до державних цільових фондів на суму 27316 грн. 34 коп., чим порушені вимоги п.5 ст.8 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". У зв'язку з чим позивача зобов'язано забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів на суму 27316 грн. 34 коп. шляхом повернення коштів підприємству чи шляхом коригування розрахунків за єдиним соціальним внеском в рахунок поточних платежів;

- пункт 7: покриття за рахунок бюджетних коштів витрат госпрозрахункових структурних підрозділів підприємства - 10001242 грн. 19 коп. внаслідок зайвої сплати бюджетних коштів через оплату втрат природного газу та сплати коштів за утримання об'єктів, що не є об'єктами незавершеного будівництва, створеного згідно з завданнями і заходами Державної цільової економічної програми „Ядерне паливо України", чим порушені вимоги п.5 розд.8 „Напрями використання бюджетних коштів", п.п. 3 п.1 „Затрат" розд. 12 „Результативні показники, що характеризують виконання бюджетної програми" Паспорта бюджетної програми на 2011 рік (у редакції наказу Міністерства енергетики і вугільної промисловості України і Міністерства фінансів України від 23.12.2011 року № 876/17041) КПКВК ДБ 1101080 КФКВК 0434 „Заходи з реалізації Державної цільової економічної програми „Ядерне паливо", якою передбачене утримання ДНВП „Цирконій" об'єктів незавершеного будівництва, створених в результаті виконання завдань і заходів Державної цільової економічної програми „Ядерне паливо України", затвердженої постановою КМУ від 23.09.2009 року № 1004. У зв'язку вищевикладеним позивача зобов'язано забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів державного бюджету в сумі 10 001 242,19 грн. шляхом повернення їх в дохід державного бюджету як витрати минулих років за кодом бюджетної класифікації видатків 21080500;

- пункт 8: проведення зайвих виплат бюджетних коштів в листопаді - грудні 2010 року внаслідок завищення обсягу наданих комунальних послуг на суму 322235 грн. 05 коп. через здійснення попередньої оплати за фактично не спожиті протягом року послуги з газопостачання, чим недотримані вимоги ст.3 п.1, ст.51 п. 1.7, ст. 116 Бюджетного кодексу України, п.1.2 постанови КМУ від 09.10.2006 року № 1404 „Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти", п.1,2 ст.9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". У зв'язку вищевикладеним позивача зобов'язано забезпечити відшкодування зайвих витрат коштів державного бюджету в сумі 322 235,05 грн. шляхом повернення їх в дохід державного бюджету як витрати минулих років за кодом бюджетної класифікації видатків 21080500;

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст