Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 14.12.2016 року у справі №800/371/16

Постанова ВАСУ від 14.12.2016 року у справі №800/371/16

03.02.2017
Автор:
Просмотров : 219

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2016 року м. Київ справа № 800/371/16

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:ГоловуючогоНечитайла О.М.Суддів Борисенко І.В. Вербицької О.В. Олендера І.Я. за участю секретаря судового засідання: представників позивача: відповідача: третьої особи:Цвіркуна Ю.І., ОСОБА_2, не з'явився, Кот О.В., Рябенка С.Д.,розглянувши у відкритому судовому зсіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1

до Верховної Ради України,

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Українського інституту національної пам'яті,

про визнання Постанови Верховної Ради України «Про перейменування окремих населених пунктів та районів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» від 12 травня 2016 року №1352 незаконною в частині перейменування населеного пункту - міста Красноперекопськ на місто Яни Капу,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Вищого адміністративного суду України з адміністративним позовом до Верховної Ради України (далі - відповідач, ВРУ), в якому просить: визнати постанову Верховної Ради України «Про перейменування окремих населених пунктів та районів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» від 12 травня 2016 року №1352 незаконною в частині перейменування населеного пункту - міста Красноперекопськ на місто Яни Капу.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що зазначена постанова є незаконною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки не можливо провести громадські слухання з питань перейменування зазначеного міста, з огляду на тимчасову окупацію території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, які є прямою формою реалізації конституційного права громадян здійснювати владу безпосередньо і через органи державної влади (Раду міністрів АР Крим) та органи місцевого самоврядування. Крім того, зазначив, що перейменована назва міста - Яни Капу не має жодного фактичного відношення до міста Красноперекопськ, вона є вигаданою та не відоме її лінгвістичне та фонетичне значення.

У судове засідання позивач не прибув, попередньо подавши заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, вказавши на їх безпідставність з огляду на те, що приймаючи спірну постанову відповідач діяв у межах повноважень, визначених пунктом 29 частини першої статті 85 Конституції України, пунктом 8 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та на підставі рекомендацій Українського інституту національної пам'яті», про що подав відповідні письмові заперечення.

Представник третьої особи також заперечував проти задоволення позовних вимог з огляду на їх безпідставність.

Сторони не заперечували про розгляд справи у порядку письмового провадження на підставі наявних у матеріалах справи доказів.

Враховуючи клопотання позивача та думку відповідача, третьої особи, колегія суддів вирішила здійснити розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін у справі, розглянувши та обговоривши доводи, наведені у позовній заяві, перевіривши та дослідивши матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача з огляду на таке.

09 квітня 2015 року Верховною Радою України прийнятий Закон України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» №317-ХІІІ.

Цей Закон є чинним та не визнавався Конституційним Судом України таким, що не відповідає положенням Конституції України (є неконституційним).

У пункті 8 статті 7 зазначеного Закону встановлено, що Верховна Рада України у тримісячний строк, який обчислюється з дня закінчення строку, визначеного пунктом 7 цієї статті Закону, приймає рішення про перейменування населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, з урахуванням пропозицій, поданих Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, та рекомендацій Українського інституту національної пам'яті. У разі якщо протягом строку, встановленого пунктом 7 цієї статті Закону, пропозиції щодо перейменування населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, не були подані до Верховної Ради України, відповідне рішення про перейменування таких населених пунктів та районів приймається Верховною Радою України на підставі рекомендацій Українського інституту національної пам 'яті.

До предмету відання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування віднесені питання щодо адміністративно-територіального устрою України; спеціального статусу міст Києва та Севастополя; організації та діяльності місцевих органів виконавчої влади; засад місцевого самоврядування та органів самоорганізації населення; засад організації надання адміністративних послуг; державної служби та служби в органах місцевого самоврядування; призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування; державних символів та державних нагород України; регіональної політики та економічного розвитку регіонів (пункт 4 Додатку до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання» від 04 грудня 2014 року №22-VІІІ).

На виконання вимог зазначеного Закону Український інститут національної пам'яті листом від 15 лютого 2016 року № 01/507 надіслав до даного Комітету Верховної Ради України свої рекомендації щодо перейменування населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, в тому числі і стосовно міста Красноперекоська.

З приводу перейменувань населених пунктів та районів і приведення їх назв у відповідність до Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» відповідним Комітетом Верховної Ради України було проведено засідання 15 лютого 2016 року, на якому було розглянуто рекомендації Українського інституту національної пам'яті.

Після всебічного обговорення цього питання Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування ухвалив висновок підтримати рекомендації Українського інституту пам'яті щодо перейменування окремих населених пунктів та районів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, в тому числі і щодо перейменування міста Красноперекопськ на місто Яни Капу, ат доручив народним депутатам України - членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування окремих населених пунктів та районів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя», а також рекомендував Верховній Раді України прийняти зазначений проект постанови за основу в цілому.

17 лютого 2016 року у секторі реєстрації законопроектів Головного управління документального забезпечення Апарату Верховної Ради України був зареєстрований проект Постанови (доопрацьований) про перейменування окремих населених пунктів та районів № 4087. Підпунктом 1 пункту 1 вказаного проекту Постанови пропонувалось перейменувати в Автономній Республіці Крим місто Красноперекопськ на місто Яни Капу.

На пленарному засіданні Верховної Ради України 12 травня 2016 року Головою Верховної Ради України Парубієм А.В. було оголошено про розгляд проекту Постанови «Про перейменування окремих населених пунктів та районів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» № 4087. Після доповіді та обговорення проекту Головою Верховної Ради України Парубієм А.В. внесена пропозиція про прийняття рішення за основу та в цілому.

Це рішення прийнято відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України та оформлено відповідною Постановою Верховної Ради України «Про перейменування окремих населених пунктів та районів» за № 4087. «За» проголосувало 255 народних депутатів України.

Наведені обставини підтверджуються стенограмою пленарного засідання Верховної Ради України 12 травня 2016 року, яка відповідно до частини першої статті 56 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення і прийняття рішень Верховною Радою України.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України не вбачає підстав для визнання оскаржуваного рішення Верховної Ради України незаконним та скасування його в частині перейменування міста Красноперекопьск на місто Яни Капу з огляду на наступне.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст