Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 14.07.2016 року у справі №804/2185/14

Постанова ВАСУ від 14.07.2016 року у справі №804/2185/14

11.02.2017
Автор:
Просмотров : 147

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"14" липня 2016 р. м. Київ К/800/29404/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого судді - Черпіцької Л.Т.Суддів -Розваляєвої Т.С. Маслія В.І.розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами адміністративну справуза касаційною скаргоюДержавної фінансової інспекції в Дніпропетровській областінапостанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 травня 2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 травня 2015 рокуу справі№ 804/2185/14за позовомКомунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпропетровської міської радидоДержавної фінансової інспекції в Дніпропетровській областіпровизнання протиправними та скасування вимог

ВСТАНОВИЛА:

У лютому 2014 року Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпропетровської міської ради звернулось з позовом до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, в якому просило:

- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області щодо відображення по бухгалтерському обліку підприємства кредиторської заборгованості перед міським бюджетом у сумі 2 156 396,60 грн. та перерахування до міського бюджету недоотриманої ним частини прибутку за 2012 рік на реєстраційний рахунок 31411535700002, код платежу 21080500 «Інші надходження», одержувач ГУДКСУ у Дніпропетровській області, ЄДРПОУ 37988155, банк одержувача ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012;

- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області щодо відшкодування суми завданих збитків в сумі 1 338 864,86 грн.;

- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області щодо стягнення з ПАТ «МТС Україна» недоотриманої підприємством орендної плати в сумі 6245,38 грн. шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок підприємства, недоотриманої міським бюджетом орендної плати в сумі 5204,48 грн. шляхом перерахування коштів до міського бюджету м. Дніпропетровська на реєстраційний рахунок 31411535700002, код платежу 21080500 «Інші надходження», одержувач ГУДКСУ у Дніпропетровській області, ЄДРПОУ 37988155, банк одержувача ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, у тому числі через проведення претензійно-позовної роботи;

- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області щодо стягнення зайво виплаченої заробітної плати в загальній сумі 39021,17 грн.

- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області щодо відшкодування зайво сплаченого єдиного соціального внеску на загальну суму 14383,14 грн.

- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області щодо забезпечення в подальшому дотримання вимог чинного законодавства в частині обмеження витрат на консалтингові та аудиторські послуги.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 травня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 травня 2015 року, позов задоволено в повному обсязі.

Не погоджуючись з вказаними судовими рішеннями, Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області звернулась з касаційною скаргою, у якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, та ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до п.1.2.4.1 Плану роботи Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на III квартал 2013 року та на підставі направлення від 04.09.2013 р. №1404-13, посадовими особами відповідача проведено ревізію фінансово-господарської діяльності КП «Дніпроводоканал» Дніпропетровської міської ради за період з 01.03.2011 по завершений звітний період 2013 року.

За результатами ревізії складено акт від 06.12.2013 року № 06-21/09.

На підставі висновків акту ревізії, Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області на адресу позивача направлено вимогу від 15.01.2014 р. №04-06-05-15/305 щодо усунення порушень, виявлених в ході ревізії.

У пункті 2 вимоги зазначено, що внаслідок заниження результату фінансово-господарської діяльності за 2012 рік через невідображення в повному обсязі у складі доходів підприємства отриманої з державного бюджету субвенції на покриття заборгованості із різниці в тарифах, КП «Дніпроводоканал» в порушення п.20 рішення сесії Дніпропетровської міської ради VІ скликання від 28.12.2011 р. №3/19 «Про міський бюджет на 2012 рік», не нараховано та не перераховано до міського бюджету частину чистого прибутку, що залишається у розпорядженні підприємства після оподаткування, у розмірі 15% від його суми, що призвело до недоотримання загальним фондом міського бюджету відрахувань у сумі 2 156 396,60 грн. та матеріальної шкоди (збитків) міському бюджету на вказану суму. У зв'язку із зазначеним, відобразити по бухгалтерському обліку підприємства кредиторську заборгованість перед міським бюджетом у сумі 2 156 396,60 грн. та перерахувати до міського бюджету зазначену суму.

У пункті 3 вимоги зазначено, що ревізією встановлено списання з обліку та наявність у обліку дебіторської заборгованості за суб'єктами господарювання, що діють та припинили свою діяльність, термін позовної давності якої минув, та по якій в межах терміну позовної давності не проводилась претензійно-позовна робота щодо стягнення суми заборгованості, що призвело до втрати активів та нанесення Підприємству матеріальної шкоди на загальну суму 1 338 864,86 грн. У зв'язку із зазначеним, необхідно відшкодувати суму завданих збитків, у тому числі шляхом стягнення збитків з винних осіб в порядку, передбаченому Кодексом законів про працю України, у іншому випадку шляхом проведення претензійно-позовної роботи.

У пункті 5 вимоги зазначено, що ревізією встановлено проведення незаконних витрат з оплати праці, що виникло через проведення виплат соціального характеру (за проїзд) на загальну суму 17 010,80 грн. у завищеному розмірі та працівникам, посади яких не мають роз'їзного характеру праці, надбавок за виконання робіт, які входять до посадових обов'язків працівників, на загальну суму 12 872,83 грн., доплат за розширення зони обслуговування на загальну суму 7 358,07 грн. водіям автотранспортного цеху, які за специфікою своєї роботи не можуть працювати на двох транспортних засобах одночасно, премій колишньому керівнику підприємства у сумі 865,66 всупереч умовам контракту за наявності простроченої заборгованості по заробітній платі та окремим працівникам підприємства протягом строку дії дисциплінарного стягнення на загальну суму 811,13 грн., а також відпускних та лікарняних у загальній сумі 1779,47 грн., розрахованих на незаконно проведені виплати. У зв'язку із зазначеним, необхідно стягнути в повному обсязі зайво виплачену заробітну плату в загальній сумі 40697,96 грн., шляхом утримання із заробітної плати грошових коштів на підставі заяв працівників. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у зайво нарахованій та виплаченій заробітній платі в сумі 40697,96 грн., шкоду у порядку, передбаченому Кодексом законів про працю України, у іншому випадку шляхом проведення претензійно-позовної роботи.

У пункті 6 вимоги зазначено, що на незаконно проведені нарахування з оплати праці підприємством зайво перераховано єдиного соціального внеску на загальну суму 15018,14 грн., чим порушено вимоги ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». У зв'язку із чим, необхідно відшкодувати в повному обсязі зайво сплачені кошти в сумі 15018,14 грн. шляхом проведення перерахунку сум єдиного соціального внеску та повернення зайво сплачених коштів шляхом зарахування їх до майбутніх платежів.

У пункті 9 вимоги зазначено, що КП «Дніпроводоканал» надавалося в оренду ПАТ «МТС Україна» нерухоме майно за заниженими орендними ставками, що призвело до недоотримання доходів та нанесення матеріальної шкоди (збитків) міському бюджету на суму 5204,48 грн. та підприємству на суму 6245,38 грн. У зв'язку із чим, необхідно стягнути з ПАТ «МТС Україна»: недоотриману підприємством орендну плату у сумі 6245,38 грн. шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок підприємства, недоотриману міським бюджетом орендну плату у сумі 5204,48 грн. шляхом перерахування коштів до міського бюджету м. Дніпропетровська, у тому числі через проведення претензійно-позовної роботи.

У пункті 14 вимоги зазначено, що ревізією встановлено здійснення КП «Дніпроводоканал» у 2011 та 2012 роках витрат на консалтингові та аудиторські послуги у більших розмірах, ніж затверджено фінансовими планами підприємства на відповідні роки на загальну суму 398 265,90 грн. У зв'язку із зазначеним, необхідно в подальшому забезпечити дотримання вимог чинного законодавства в частині обмеження витрат на консалтингові та аудиторські послуги.

Не погоджуючись з пунктами 2, 3, 5, 6, 9, 14 вимоги ДФІ в Дніпропетровській області, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з обґрунтованості позовних вимог, оскільки Держфінінспекція дійшла необґрунтованих висновків про вчинення позивачем порушень, зазначених у вказаних пунктах вимоги.

Колегія суддів вважає передчасними такі висновки судів, враховуючи наступне.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст