Постанова ВАСУ від 13.07.2016 року

11.02.2017
Автор:
Просмотров : 346

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 липня 2016 року м. Київ К/9991/27773/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Усенко Є.А.,

суддів: Веденяпіна О.А., Зайцева М.П.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційні скарги Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Луганську та Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області

на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26.01.2012

та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 28.03.2012

у справі № 2а-12006/11/1270 Луганського окружного адміністративного суду

за позовом Публічного акціонерного товариства (ПАТ) «Стахановський завод феросплавів»

до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Луганську (СДПІ), Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області (ГУД КС УКраїни у Луганській області)

про визнання протиправною бездіяльності та стягнення суми бюджетного відшкодування,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26.01.2012, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 28.03.2012, позов задоволено: визнано протиправною бездіяльність СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Луганську щодо ненадання до Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області висновку про відшкодування ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» податку на додану вартість за податковою декларацією з податку на додану вартість за травень 2011 року в розмірі 4397394,00 грн. Стягнуто з Державного бюджету України на користь ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» податок на додану вартість за податковою декларацією з податку на додану вартість за травень 2011 року в розмірі 4397394,00 грн. та судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2038,12 грн.

Висновок судів першої та апеляційної інстанцій про наявність підстав для задоволення позову вмотивований тим, що правомірність декларування ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в податковій декларації за травень 2011 року в сумі 4397394,00 грн. підтверджено довідкою СДПІ від 27.07.2011 № 431/08-3/00186513 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника за квітень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення суми податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.03.2011 по 31.03.2011; довідкою СДПІ від 19.08.2011 № 443/08-3/00186513 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника за травень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення суми податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.04.2011 по 30.04.2011; документами бухгалтерського та податкового обліку підприємства; вантажними митними деклараціями щодо здійснення митного оформлення підприємством експортних операцій, за рахунок оподаткування яких ставкою ПДВ на рівні 0%, утворилось від'ємне значення суми ПДВ в податковому обліку підприємства за березень, квітень, травень 2011 року. Суд встановив факт не виконання СДПІ вимог пункту 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України внаслідок ненадання у встановлений цим пунктом п'ятиденний строк після закінчення перевірки до територіального органу Державної казначейської служби України висновку про відшкодування ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» з бюджету 4397394,00 грн. як надмірно сплаченої суми податку на додану вартість.

В касаційних скаргах СДПІ та ГУ ДКС України у Луганській області просять скасувати ухвалені у справі судові рішення та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та процесуального права.

Позивач не реалізував процесуальне право надати заперечення на касаційні скарги.

Перевіривши правильність застосування попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Як встановлено у судовому процесі, 20.06.2011 позивач подав до СДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2011 року з розрахунком суми бюджетного відшкодування та заявою про повернення бюджетного відшкодування у сумі 4397394,00 грн. на його рахунок у банку (рядок 23 декларації, додаток № 3 до декларації). Уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість до декларації за травень 2011 року від 21.06.2011 ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» зменшило обсяг оподатковуваних операцій на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів, на 10549440,00 грн., податок на додану вартість на 2109888,00 грн., а від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту збільшило на 2109888,00 грн. До цього позивач в податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року, поданій до СДПІ 19.05.2011, задекларував від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (-) 4403951,00 грн. (рядок 19 декларації).

Згідно з довідкою СДПІ від 27.07.2011 № 431/08-3/00186513 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника за квітень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення суми податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.03.2011 по 31.03.2011, підтверджено задеклароване підприємством за квітень 2011 року від'ємне значення чистої суми ПДВ в розмірі 4397394,00 грн. Перевіркою не встановлено відносин підприємства з платниками податків, установчі документи, свідоцтва про державну реєстрацію яких або інші документи визнані недійсними. Довідкою СДПІ від 19.08.2011 № 443/08-3/00186513 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ «Стаханівський завод феросплавів» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника за травень 2011 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення суми податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.04.2011 по 30.04.2011, підтверджено задекларовану підприємством за травень 2011 року та заявлену як суму бюджетного відшкодування на рахунок у банку 4397394,00 грн.

Відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Відповідно до пункту 200.1 ст. 200 вказаного Кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.3 цієї статті визначено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду (пункт 200.4 ст.200 ПК України).

Згідно з пунктом 200.7 цієї статті платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до пункту 200.15 у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган Державного казначейства України. Орган Державного казначейства України тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст