Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 13.02.2014 року у справі №2а-1/11/0970

Постанова ВАСУ від 13.02.2014 року у справі №2а-1/11/0970

27.02.2017
Автор:
Просмотров : 102

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"13" лютого 2014 р. м. Київ К/9991/62848/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого Степашка О.І.

Суддів Островича С.Е.

Федорова М.О.

за участю:

секретаря Гончар Н.О.

представника відповідача Книгиницької М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську

на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.03.2011

та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.09.2011

у справі №2а-1/11/0970

за позовом Приватного підприємства «Галнафтогазмонтаж»

до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківськ

про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Галнафтогазмонтаж» (далі по тексту - позивач, ПП «Галнафтогазмонтаж») звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську (далі по тексту - відповідач, ДПІ в м. Івано-Франківську) про скасування податкових повідомлень-рішень та визнання протиправними дії посадових осіб по складанню акту перевірки від 11.05.2010.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.03.2011, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.09.2011, позов задоволено. Визнано дії посадових осіб ДПІ в м. Івано-Франківську та ДПА в Івано-Франківській області щодо проведення невиїзної документальної перевірки ПП «Галнафтогазмонтаж» з приводу підтвердження відомостей з ТОВ «Новотехпроектбуд» за період з 01.01.2008 по 30.09.2008 протиправними. Скасовано податкові повідомлення-рішення від 23.12.2010 №0001022302/3, №0001022302/3.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, та ухвалити нове рішення про відмову у позові, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, за результатами перевірки складено акт від 11.05.2010 №8749/23-2/32604960, в якому зафіксовано порушення: пункту 5.1, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого виявлено заниження суми податку на прибуток підприємства у розмірі 1199217,00 грн., в тому числі за 3 квартал 2008 року в сумі 1199217,00 грн.; підпункту 7.2.1 та підпункту 7.2.6 пункту 7.2., підпункту 7.4.1 та підпункту 7.4.5 пункту 7.4, підпункту 7.5.1, пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»; заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет в сумі 122687,00 грн., в тому числі за вересень 2008 року на суму 122687,00 грн.; завищення ряд. 26 «залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» на суму 343074,00 грн., в тому числі за вересень 2008 року на суму 343074,00 грн.

Підставою для висновків відповідача щодо порушення вимог податкового законодавства позивачем лягли ті обставини, що в 2010 році контрагента позивача ТОВ «Новотехпроеткбуд» не виявлено за його місцем знаходження, та є свідченням відсутності у вищезазначеного підприємства первинних документів, які б підтверджували факт здійснення відповідних господарських операцій.

Згідно матеріалів справи між позивачем по справі та Івано-Франківським обласним управління по меліорації та водному господарству було укладено наступні договори: договір №8 від 19.08.2008 - ліквідація наслідків паводка на річці Саджава, в с. Глибівка Богородчанського району, договір №10 від 19.08.2008 - ліквідація наслідків паводка на річці Саджава, в с. Саджава Богородчанського району, договір №95 від 19.08.208 - відновлення кріплення дамби на р. Бистриця-Надвірнянська в с. Грабовець, Богородчанського району, договір №96 від 19.08.2008 у - ліквідація наслідків паводку на річці Бистриця-Надвірнянська, в с. Тисменичани, Надвірнянського району, договір №9 від 04.09.2008 - ліквідація наслідків паводка на річці Манява, в с. Маркова, Богородчанського району, договір №11 - ліквідація наслідків паводка на річці Манява, в с. Манява, Богородчанського району, договір №47 від 08.09.2008 - ліквідація наслідків паводка на річці Бистриця Надвірнянська, в с. Зелена, Надвірнянського району, договір №102 - ліквідація наслідків паводка на річці Бистриця, Солотвинська, в смт. Солотвин, богородчанського району, договір №92 від 16.09.2008 - ліквідація наслідків паводка на річці Лімниця, в с. Ясень, Рожнятівськго району, договір №1 від 19.06.2008 з врахуванням додаткової угоди від 20.06.2008 №1 до контракту від 19.06.2008 №1 - виконання будівельно-монтажних робіт по будівництву водопроводу в с. Олеша, Тлумацького району. Також між позивачем по справі та ДП «Ворохтянське лісове господарство» було укладено договір №37 від 10.06.2008 - виконання земельних та загально-будівельних робіт по влаштуванню земельного полотна лісовозної автодороги на об'єкті урочище «Явір» Озерянського лісництва. Для виконання частини робіт, які зазначені в договорах, позивачем по справі залучено ТОВ «Новотехпроектбуд», що підтверджується договором №20 від 01.08.2008. Виконання ТОВ «Новотехпроектбуд» робіт наведених в вищезазначених договорах підряду підтверджується актами виконаних робіт за вересень 2008 року наявними в матеріалах справи, (а.с. 79, 84, 89). При цьому роботи, які виконувались ТОВ «Новотехпроеткбуд» як залученим контрагентом, так і безпосередньо позивачем, прийняті замовником Івано-Франківським обласним виробничим управлінням по меліорації і водному господарству, що підтверджується актами приймання виконаних підрядних робіт, наявними в матеріалах справи.

Порядок та підстави формування платником податку податкового кредиту регламентується приписами пунктів 7.4, 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (у редакції, чинній на час його формування позивачем), яких платник податків зобов'язаний дотримуватися та за умови порушення яких формування податкового кредиту може бути визнано неправомірним.

Згідно підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 названого Закону не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до вимог підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст