Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 05.10.2016 року у справі №804/13044/14

Постанова ВАСУ від 05.10.2016 року у справі №804/13044/14

10.02.2017
Автор:
Просмотров : 173

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"05" жовтня 2016 р. м. Київ К/800/25366/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі Приходько І.В. Бухтіярової І.О. Маринчак Н.Є.

розглянувши в порядку письмового провадження

касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління Міндоходів у Сумській області

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2014р.

та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.04.2015 р.

у справі № 804/13044/14

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Алгонкін ЛТД»

до Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління Міндоходів у Сумській області

про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У серпні 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю «Алгонкін ЛТД» (далі - позивач, ТОВ «Алгонкін ЛТД») звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління Міндоходів у Сумській області (далі - відповідач, ДПІ у м. Сумах), в якому просило суд: - визнати неправомірними дії ДПІ у м. Сумах по проведенню зустрічної звірки позивача, в результаті якої було складено акт від 30.04.2014 р. № 565/2204/38969620/161 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Алгонкін ЛТД» щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 31.03.2014 р.»; - визнати неправомірними дії ДПІ у м. Сумах щодо виключення (коригування), на підставі акту від 30.04.2014 р. № 565/2204/38969620/161, з електронної бази даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» та інших електронних баз даних суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені позивачем у податкових деклараціях за період з 01.01.2014 р. по 31.03.2014 р.; - зобов'язати ДПІ у м. Сумах відновити в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ «Алгонкін ЛТД», зазначених в податкових деклараціях за період січень, лютий, березень 2014 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2014 р., яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.04.2015 р., адміністративний позов задоволено в повному обсязі.

Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2014 р. та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.04.2015 р. і прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивач у письмових запереченнях на касаційну скаргу проти доводів касаційної скарги заперечував, вважає оскаржувані судові рішення законними, обґрунтованими та прийнятими у відповідності до норм діючого законодавства, а тому просив суд касаційну скаргу податкового органу залишити без задоволення, рішення судів першої та апеляційної інстанцій залишити без змін.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до положень статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального і процесуального права, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що посадовою особою ДПІ у м. Сумах, на підставі пункту 73.5 статті 75 Податкового кодексу України, будо здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Алгонкін ЛТД» щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 31.03.2014 р.

У зв'язку з відсутністю позивача за податковою адресою, відповідачем складено акт від 30.04.2014 р. № 565/2204/38969620/161 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Алгонкін ЛТД».

Дані про складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Алгонкін ЛТД» від 30.04.2014 р. № 565/2204/38969620/161 відображені відповідачем у електронних базах даних.

Вказані обставини слугували підставою для звернення ТОВ «Алгонкін ЛТД» з позовом до суду у даній справі.

Суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що податним органом порушена процедура, встановлена податковим законодавством України для проведення зустрічних звірок. Крім того, до прийняття податкового повідомлення-рішення у податкового органу відсутнє право вносити відомості до аналітично-інформаційних систем.

Однак, колегія суддів Вищого адміністративного суду України не може погодитися з такими висновками судів попередніх інстанцій з огляду на наступне.

Згідно підпункту 62.1.3 пункту 6.2.1 статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Так, пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України передбачено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Пунктом 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232, передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст