ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"04" лютого 2015 р. м. Київ К-39703/10
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Амєліна С.Є. - головуючого,
Кобилянського М.Г.,
Олендера І.Я.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційними скаргами територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області, Міністерства фінансів України та ОСОБА_4 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2010 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2010 року в справі за позовом ОСОБА_4 до Кабінету Міністрів України, Державної судової адміністрації України, територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про перерахунок та стягнення заробітної плати,
в с т а н о в и л а :
У липні 2010 року позивач звернулася в суд з вказаним адміністративним позовом й зазначала, що в порушення вимог законодавства їй як судді Харцизького міського суду Донецької області не в повному обсязі виплачувалась заробітна плата, у зв'язку з чим просила суд визнати протиправною бездіяльність відповідачів щодо ненарахування та невиплати заробітної плати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року №865 протягом 2006-2009 років; стягнути з Державної судової адміністрації України за рахунок Державного бюджету України недоплачену заробітну плату з 01 грудня 2007 року по 31 грудня 2009 року.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2010 року, позов задоволено частково:
- визнано неправомірною бездіяльність територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області щодо неприйняття заходів по повному фінансуванню заробітної плати ОСОБА_4 з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2009 року з розрахунку 7,5 мінімальних заробітних плат, розмір яких був встановлений законами України про Державний бюджет на 2009 та 2010 роки, а також Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на момент виплати у заявленому періоді;
- зобов'язано Міністерство фінансів України виділити з Державного бюджету України грошові кошти на додаткове фінансування Державної судової адміністрації України для територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області на бюджетну програму «Виконання рішень судів на корися суддів» для здійснення виплат ОСОБА_4 недоплаченої за період з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2009 року заробітної плати;
- зобов'язано територіальне управління Державної судової адміністрації в Донецькій області виділити Харцизькому міському суду Донецької області додаткове фінансування з бюджетної програми «Виконання рішень судів на користь суддів» для здійснення виплат недоплаченої заробітної плати за період з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2009 року з розрахунку 7,5 мінімальних заробітних плат, розмір яких був встановлений законами України про Державний бюджет на 2009 та 2010 роки, а також Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на момент виплати у заявленому періоді.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
У касаційній скарзі Міністерство фінансів України, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просило скасувати судові рішення та ухвалити нове про відмову в задоволенні позову. В обґрунтування зазначало, що судами не враховано те, що законами України про державний бюджет на відповідні роки видатки на фінансування заробітної плати суддів були передбачені в повному обсязі. Відповідальність за своєчасність, достовірність та зміст поданих Міністерству фінансів України бюджетних запитів, і фінансове забезпечення діяльності кожного суду несе головний розпорядник бюджетних коштів - Державна судова адміністрація України.
Позивач у касаційній скарзі просила скасувати судові рішення та ухвалити нове про стягнення з Державної судової адміністрації України недоплаченої заробітної плати з 01 грудня 2007 року по 31 грудня 2009 року в сумі 86 630,09 грн.
Територіальне управління Державної судової адміністрації в Донецькій області у касаційній скарзі просило скасувати рішення апеляційного суду та змінити рішення суду першої інстанції посилаючись на те, що вони не є належними відповідачами у справі.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_5 з 20 березня 2001 року по 11 квітня 2006 року працювала на посаді судді Совєтського районного суду міста Макіївки Донецької області, а з 11 квітня 2006 року - судді Харцизького міського суду Донецької області.
Посадові оклади позивача з 01 січня 2006 року були встановлені Постановою Кабінету Міністрів України «Про оплату праці суддів» від 03 вересня 2005 року № 865 та прив'язані до розміру мінімальної заробітної плати й встановлені на рівні 7,5 цих розмірів.
При цьому, після 01 січня 2006 року нарахування посадового окладу позивача здійснювалось з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів» від 21 грудня 2005 року №1243, якою визначено, що розміри посадових окладів встановлюються виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 грн. і в подальшому при підвищенні мінімальної заробітної плахи перерахунок не проводиться.
Вирішуючи спір суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, виходив з того, що позивач мав право на отримання заробітної плати у відповідності зі статтею 44 Закону України «Про статус суддів» та постанови Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 «Про оплату праці суддів» з часу набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2008 року у справі №2/174, тобто з 19 серпня 2009 року, з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати.
Перевіривши правильність застосування судами норм матеріального й процесуального права, правової оцінки обставин у справі колегія суддів приходить до висновку про те, що касаційна скарга Міністерства фінансів України підлягає задоволенню, касаційна скарга територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області задоволенню частково, а позивача - не підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до частини першої статті 44 Закону України «Про статус суддів» заробітна плата суддів складається з посадового окладу, премій, доплат за кваліфікаційні класи, надбавок за вислугу років та інших надбавок.
Частиною другою статті 44 Закону України «Про статус суддів» в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин, було встановлено, що розміри посадових окладів суддів встановлюються у відсотковому відношенні до посадового окладу Голови Верховного Суду України і не можуть бути меншими від 50 відсотків його окладу. Посадовий оклад судді не може бути меншим від 80 відсотків посадового окладу голови суду, в якому працює суддя. Недотримання цього принципу є порушенням конституційного права суддів на отримання заробітної плати не нижче від визначеної законом та порушенням конституційних гарантій щодо незалежності та недоторканності суддів.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про оплату праці суддів» від 03 вересня 2005 року №865, яка набрала чинності з 01 січня 2006 року, було затверджено схеми посадових окладів керівників та суддів Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів, Апеляційного суду України, апеляційних та місцевих судів згідно з додатками 1-6, які розраховано виходячи з кратності до мінімальної заробітної плати, а також розміри надбавок до посадових окладів суддів за кваліфікаційні класи.
Постановою Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів» від 21 грудня 2005 року № 1243 встановлено, що для вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів, розміри посадових окладів яких визначаються залежно від кількості розмірів мінімальної заробітної плати, зокрема, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 та іншими нормативно-правовими актами, розміри посадових окладів встановлюються виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 грн. і в подальшому при підвищенні мінімальної заробітної плати перерахунок не провадиться.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.