Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 03.11.2015 року у справі №804/19457/14

Постанова ВАСУ від 03.11.2015 року у справі №804/19457/14

27.02.2017
Автор:
Просмотров : 136

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 листопада 2015 року м. Київ К/800/19856/15

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Кравцова О.В., Цуркана М.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, треті особи - Державне підприємство "Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", Головне управління Держземагенства у Дніпропетровській області, Державне підприємство "Головний науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", Держземагенство України, що переглядається за касаційною скаргою ОСОБА_4 на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 7 квітня 2015 року, -

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2014 року ОСОБА_4 (далі - позивач) звернулася в Дніпропетровський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області (далі - відповідач), треті особи - Державне підприємство "Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", Головне управління Держземагенства у Дніпропетровській області, Державне підприємство "Головний науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", Держземагенства України, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просила скасувати пункти 2, 3, 4 та 7 вимоги про вжиття заходів про усунення та недопущення виявлених ревізією фінансових порушень від 28 жовтня 2014 року №04-07-05-15/10677.

В обґрунтування позовних вимог зазначала, що вимога відповідача породжує безпосередньо для неї обов'язки, а також прямо порушує її законі права та інтереси.

Позивач не згодна з висновками акту ревізії від 24 вересня 2014 року №07-24/9, який складений за результатами перевірки Державного підприємства "Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та з пунктами 2, 3, 4 та 7 вимоги Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області від 28 жовтня 2014 року №04-07-05-15/10677 в частині виявлених порушень за період, коли вона займала керівні посади (з 1 січня 2012 року по 1 липня 2014 року).

На думку позивача, акт ревізії та пункти 2, 3, 4 та 7 вимоги Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області від 28 жовтня 2014 року №04-07-05-15/10677 містять відомості, які не відповідають дійсним обставинам та прийняті з перевищенням повноважень контролюючого органу

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2014 року адміністративний позов задоволено.

Визнані протиправними та скасовані пункти 2, 3, 4 та 7 вимоги про вжиття заходів щодо усунення та недопущення виявлених ревізією фінансових порушень від 28 жовтня 2014 року №04-07-05-15/10677 Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 7 квітня 2015 року апеляційна скарга Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області задоволена.

Постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2014 року скасована, прийнята нова постанова , якою в задоволенні позову ОСОБА_4 до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області відмовлено.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, позивач просить оскаржуване рішення суду апеляційної інстанції скасувати, залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги та перевіривши за матеріалами справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд зазначає наступне.

Як встановлено судом першої інстанції, Державне підприємство "Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (далі - ДП "ДНДПІЗ") створене у 2003 році шляхом перепідпорядкування та реорганізації Інституту землеустрою Української академії аграрних наук на виконання Указу Президента України від 17 лютого 2003 року №134 "Про заходи створення єдиної системи реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру", розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 травня 2003 №284-р "Про передачу інституту землеустрою та його філіалів до сфери управління Держкомзему" та наказу Держкомзему України від 16 червня 2003 року №166-а "Про передачу до сфери управління Держкомзему Інституту землеустрою та його філіалів".

ДП "ДНДПІЗ" діє на підставі статуту, зареєстрованого Дніпропетровською районною адміністрацією від 3 листопада 2003 року, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсах від 22 грудня 2009 №689 та погодженого Державним підприємством "Головний науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".

Підприємство є самостійним суб'єктом господарювання, що засноване і діє на основі державної власності, входить до сфери управління Державного комітету України із земельних ресурсів та підпорядковане і підзвітне Державному підприємству "Головний науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".

Позивач займала в ДП "ДНДПІЗ посади: першого заступника директора в період з 2 серпня 2011 року по 3 серпня 2012 року, в.о. директора в період з 4 серпня 2012 по 31 липня 2013 роки та директора з 1 серпня 2013 по 31 липня 2014 роки (наказ про призначення від 1 серпня 2013 року №45-кт).

Відповідачем 24 вересня 2014 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Державного підприємства "Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" за період з 1 січня 2012 року по 1 липня 2014 років, за результатами якої складено акт від 24 вересня 2014 року №07-24/9.

На підставі вищезазначеного акту Державному підприємству "Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" пред'явлено вимогу від 28 жовтня 2014 року №04-07-05-15/10677 про вжиття заходів щодо усунення та недопущення виявлених ревізією фінансових порушень якою, зокрема, зазначено:

- пункт 2 вимоги: ревізією стану розрахунково-платіжної дисципліни та виконання господарських договорів встановлено завищення вартості робіт щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Дніпропетровської області, які виконувалися Інститутом згідно з укладеними договорами на загальну суму 18666237,63 грн., з яких надлишково перераховано управліннями (відділами) Держземагенства у Дніпропетровській області на банківський рахунок Інституту коштів у сумі 1728657,38 грн. та призвело до завищення дебіторської заборгованості за бухгалтерським обліком підприємства на загальну суму 16937580,25 грн. У зв'язку з чим необхідно зменшити розмір дебіторської заборгованості за бухгалтерським обліком підприємства на загальну суму 16 937 580,25 грн.;

- пункт 3 вимоги: ревізією стану розрахунково-платіжної дисципліни та виконання господарських договорів встановлено завищення розміру кредиторської заборгованості на суму 11204500,00 грн., внаслідок завищення вартості виконаних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Дніпропетровської області ТОВ "Дніпр Обл Зем Агенція" на суму 9848800,00 грн. та ТОВ "Геолайф" на суму 1355700,00 грн. в зв'язку з не підтвердженням виконання робіт субпідрядником. У зв'язку з чим необхідно зменшити розмір кредиторської заборгованості за бухгалтерським обліком підприємства на суму 11 204 500,00 грн., у т.ч. перед ТОВ "Дніпр Обл Зем Агенція" на суму 9848800,00 грн. та ТОВ "Геолайф" на суму 1355700,00 грн.

- пункт 4 вимоги: ревізією розрахунково-платіжної дисципліни та виконання господарських договорів встановлено зайве перерахування коштів субпідряднику ТОВ "Дніпр Обл Зем Агенція" на загальну суму 3500000,00 грн. внаслідок документального не підтвердження виконаних робіт. У зв'язку з чим необхідно стягнути з ТОВ "Дніпр Обл Зем Агенція" сплачені кошти, в іншому випадку, стягнути кошти у сумі 3500000,00 грн. з особи, якою допущено порушення в порядку, встановленому чинним законодавством;

- пункт 7 вимоги: ревізією законності здійснення та достовірності відображення в обліку витрат, встановлено безпідставне здійснення Інститутом витрат на загальну суму 64852,98 грн., у тому числі за юридичні послуги на суму 20000,00 грн. та інформаційно-консультаційні послуги на суму 44852,98 грн., здійснення яких не передбачено фінансовими планами підприємства на 2012 та 2013 роки. У зв'язку з чим, стягнути кошти у сумі 64852,98 грн. з особи, якою допущено порушення в порядку, встановленому чинним законодавством.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст