ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2017 року м. Київ справа № 800/60/17
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді Веденяпіна О.А.,
суддів Бухтіярової І.О., Маринчак Н.Є.,
Олендера І.Я., Приходько І.В.,
секретар судового засідання Корецький І.О.,
за участю: позивача ОСОБА_3,
представника відповідача Петренко Ю.В.,
розглянувши в судовому засіданні у режимі відеоконференції адміністративну справу
за позовом ОСОБА_3
до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3, позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (далі - Комісія, відповідач), в якому просив визнати протиправними дії Комісії щодо неналежного розгляду його скарг (заяв) від 21 жовтня 2016 року (вих. № 8 вх-8498/16), від 21 жовтня 2016 року (вих. № 8 вх-8500/16), від 27 жовтня 2016 року (вих. № 8 вх-8575/16) та зобов'язати Комісію розглянути їх в установленому законом порядку.
В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що Комісія відповідно до частини третьої статті 7 Закону України «Про звернення громадян» зобов'язана була в термін не більше п'яти днів переслати його звернення до Вищої ради правосуддя, про що повідомити заявника.
У судовому засіданні ОСОБА_3 позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача у судовому засіданні та у письмовому запереченні зазначила, що Комісія, повертаючи скарги позивача, діяла в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України, а тому вважала позовні вимоги безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Заслухавши позивача, представника відповідача, дослідивши докази у справі, колегія суддів вважає, що адміністративний позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 звернувся до Комісії зі скаргами (заявами) від 21 жовтня 2016 року (вих. № 8 вх-8498/16), від 21 жовтня 2016 року (вих. № 8 вх-8500/16), від 27 жовтня 2016 року (вих. № 8 вх-8575/16) щодо неналежної поведінки суддів Житомирського окружного адміністративного суду Гуріна Д.М., Капинос О.В. та Нагірняка М.Ф. відповідно, в яких просив притягнути їх до дисциплінарної відповідальності у відповідності до положень статті 106 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року № 1402-VIII (далі - Закон № 1402-VIII).
Комісія супровідними листами від 25 жовтня 2015 року № 8 вх-8498/16, від 25 жовтня 2015 року № 8 вх-8500/16, від 1 листопада 2016 року № 8 вх-8575/16 за підписом начальника управляння документального забезпечення ОСОБА_5 повернула звернення позивачу, зазначивши, що відповідно до статті 108 Закону № 1402-VIII дисциплінарне провадження щодо судді здійснюють дисциплінарні палати Вищої ради правосуддя у порядку, визначеному Законом України «Про Вищу раду правосуддя», з урахуванням вимог Закону № 1402-VIII.
Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України межах відповідно до законів України, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 6, частина друга статті 19 Основного Закону України).
30 вересня 2016 року набрав чинності Закон № 1402-VIII, який визначає організацію судової влади та здійснення правосуддя в Україні, що функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів і забезпечує право кожного на справедливий суд.
Відповідно до частин першої, третьої статті 92 Закону № 1402-VIII Вища кваліфікаційна комісія суддів України є державним органом суддівського врядування, який на постійній основі діє у системі правосуддя України. Порядок роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України визначається цим Законом.
Статтею 93 Закону № 1402-VIII передбачено, що Вища кваліфікаційна комісія суддів України:
1) веде облік даних про кількість посад суддів у судах, у тому числі вакантних;
2) проводить добір кандидатів для призначення на посаду судді, у тому числі організовує проведення щодо них спеціальної перевірки відповідно до закону та приймає кваліфікаційний іспит;
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.