Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 07.08.2018 року у справі №826/11222/15

Ухвала КАС ВП від 07.08.2018 року у справі №826/11222/15

10.08.2020
Автор:
Просмотров : 272

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 травня 2019 року

Київ

справа №826/11222/15

адміністративне провадження №К/9901/19697/18

К/9901/19700/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Хохуляка В.В.,

суддів: Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,

при секретарі судового засідання: Лисенко О.М.,

за участю представників:

Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскоп-Україна» Волошина О.І.,

Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби м. Києва Берегової А.О.,

Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві Ковтун Н.Г.,

Генеральної прокуратури України: Атаманюк І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційні скарги:

1. Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015 та

2. Заступника прокурора міста Києва на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015

у справі № 826/11222/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскоп-Україна» до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби м. Києва, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про визнання протиправною бездіяльності, стягнення коштів, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аскоп-Україна» (далі - ТОВ «Аскоп-Україна») звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом, в якому просило:

визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві) щодо неподання до органу Державної казначейської служби України висновку із зазначенням суми податку на додану вартість в розмірі 3 475 638,00 грн., що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь позивача;

стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у місті Києві (далі - ГУ ДКС України у місті Києві) на користь позивача заборгованість бюджету з відшкодування податку на додану вартість в розмірі 3 475 638,00 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.07.2015 позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо неподання до органу Державної казначейської служби України висновку із зазначенням суми податку на додану вартість в розмірі 3 475 638,00 грн., що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь позивача. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

При прийнятті цієї постанови в частині задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що в межах п`ятиденного строку з дня закінчення перевірки податковим органом в порядку встановленому законодавством не подано до органу, що здійснює казначейське обслуговування коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. Стосовно позовних вимог щодо стягнення з Державного бюджету України через ГУ ДКС України у місті Києві на користь позивача заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість зазначив, що повноваження органу державного казначейства щодо перерахування бюджетних коштів є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015 рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог скасовано та в цій частині прийнято нову постанову, якою адміністративний позов задоволено. Стягнуто з Державного бюджету України через ГУ ДКС України у місті Києві на користь ТОВ «Аскоп-Україна» заборгованість бюджету з відшкодування податку на додану вартість в розмірі 3 475 638,00 грн. В решті постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.07.2015 залишено без змін.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог та задовольняючи позовні вимоги в цій частині суд апеляційної інстанції зазначив, що способом захисту порушеного права у випадку невідшкодування платнику податку бюджетної заборгованості з податку на додану вартість є стягнення бюджетної заборгованості з цього податку.

Не погодившись з висновками суду апеляційної інстанції, ГУ ДКС України у м. Києві звернулось до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.09.2015.

В обґрунтування своїх доводів ГУ ДКС України у м. Києві посилається на те, що бюджетне відшкодування податку на додану вартість здійснюється органом державного казначейства з дотриманням процедури та на умовах, встановлених статтею 200 Податкового кодексу України та взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 № 39, на підставі податкової декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації у п`ятиденний термін з дня надходження від податкового органу висновку. Відшкодування з Державного бюджету України податку на додану вартість є виключними повноваженнями податкових органів та органів державного казначейства, а тому суд не може підміняти державний орган і вирішувати питання про стягнення такої заборгованості.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст