Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 06.07.2020 року у справі №825/1323/16

Ухвала КАС ВП від 06.07.2020 року у справі №825/1323/16

25.10.2020
Автор:
Просмотров : 226

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 липня 2020 року

Київ

справа №825/1323/16

касаційне провадження №К/9901/28871/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Бившевої Л.І.,

суддів: Шипуліної Т.М., Хохуляка В.В.,

розглянув у спрощеному провадженні без повідомлення сторін касаційну скаргу Головного управління ДФС у Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 10.08.2016 (суддя Скалозуб Ю.О.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13.09.2016 (судді: Василенко Я.М., Кузьменко В.В., Шурко О.І.) у справі за позовом Приватного підприємства фірми «Санта-Ода» до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

УСТАНОВИВ:

ПП фірма «Санта-Ода» звернулося з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Чернігівській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 11.04.2016 № 0001442207 про застосування до ПП фірми «Санта-Ода» на підставі пункту 117.3 статті 117 Податкового кодексу України фінансових санкцій в сумі 19466,00 грн за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку.

Обґрунтовуючи позов, позивач зазначає, що він вчинив усі необхідні дії для реєстрації платником акцизного податку, зокрема, своєчасно звернувся із заявою, натомість контролюючий орган, порушуючи Порядок електронного адміністрування реалізації пального, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 113, не включив позивача до реєстру платників не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви від 29.02.2016, а вчинив зазначені дії лише 14.03.2016.

Чернігівський окружний адміністративний суд постановою від 10.08.2016 (в редакції ухвали від 16.08.2016 про виправлення описки) позов задовольнив повністю, визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення від 11.04.2016 № 0001342207 про застосування до позивача фінансової санкції в сумі 19466,00 грн.

Київський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 13.09.2016 залишив без змін постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 10.08.2016.

Головне управління ДФС подало до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати зазначені судові рішення та відмовити в задоволенні позову повністю.

В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального права: підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України та норми Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 113. Вважає, що позивач правомірно притягнутий до передбаченої у пункті 117.3 статті 117 Податкового кодексу України відповідальності, оскільки, незважаючи на подання заяви про реєстрацію платником акцизного податку, здійснив реалізацію пального за відсутності обов`язкової реєстрації платником акцизного податку.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 27.10.2016 відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою.

Верховний Суд ухвалою від 06.07.2020 призначив справу до касаційного розгляду у спрощеному провадженні без повідомлення сторін на 07.07.2020.

Верховний Суд, переглядаючи судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та перевіряючи правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права на підставі фактичних обставин справи, виходить з такого.

Суди попередніх інстанцій установили такі обставини.

Підставою для застосування до позивача штрафних санкцій в сумі 19466,00 грн за податковим повідомленням-рішення від 11.04.2016 № 0001442207 відповідно до пункту 117.3 статті 117 Податкового кодексу України слугували висновки контролюючого органу, викладені в акті фактичної перевірки від 31.03.2016 № 505 належної позивачеві АЗС, про порушення вимог підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України, яке полягало у здійсненні у період з 01.03.2016 по 13.03.2016 операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку. Позивач був зареєстрований платником акцизного податку тільки 14.03.2016.

Позивач подав до контролюючого органу 23.02.2016 та 29.02.2016 заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, що підтверджується відміткою на заяві від 29.02.2016 та відповідною квитанцією № 1 від 29.02.2016.

Контролюючий орган не надсилав позивачу повідомлення про необхідність подання нової заяви з приводу виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, встановленої наказом Мінфіну чи порядку заповнення і подання заяви.

При цьому, контролюючий орган зареєстрував позивача платником акцизного податку лише 14.03.2016.

Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК) реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.

Згідно з підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 ПК платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст