Верховна Рада ухвалила новий закон про комунальні послуги ще у 2017 році. Його називають ключовим для реформування житлово-комунальної галузі. Цей закон визначає та регулює значну частину взаємовідносин між споживачами та надавачами комунальних послуг. Введення в дію цього закону відбувається поступово.
Більшість положень набули чинності ще торік та на початку цього року. А 1 травня 2019 року набули чинності окремі нововведення, які передбачають, що жителі повинні укласти угоди з надавачами послуг. На боржників, що не сплачуватимуть "комуналку" вчасно, нараховуватимуть ще й пеню.
"Закон запускає ринок житлово-комунальних послуг, встановлює чіткі правила взаємовідносин між споживачами та надавачами послуг, дає споживачам механізм захисту своїх прав", - написав на своїй сторінці віце-прем'єр-міністр, міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.
"Тепер у споживачів є вибір"
У законі зазначено, що відтепер існуватиме три моделі організації договірних відносин щодо надання комунальних послуг: індивідуальний договір, колективний договір, договір з колективним споживачем. Обирати, за якою моделлю укладати договори, - право самих співвласників багатоквартирного будинку.
Але відповідно до закону, електрику й газ компанії постачатимуть споживачам виключно за індивідуальними договорами. Стосовно решти послуг - опалення, постачання холодної та гарячої води, водовідведення, вивезення сміття - користувачі зможуть самі обирати, який договір укладати з постачальником - індивідуальний чи колективний.
При цьому різні послуги можуть постачатися за різними моделями: наприклад, одна багатоповерхівка може обрати індивідуальні договори для опалення і колективний договір для водопостачання і водовідведення.
"Тепер у споживачів є вибір. Але найбільш затребуваними будуть індивідуальні договори без обслуговування внутрішньо-будинкових, оскільки вони за замовчуванням будуть застосовуватися через рік, якщо люди самі не зможуть визначитись з видом договірних відносин з постачальником", - вважає спеціаліст з питань житлово-комунального господарства Дмитро Левицький.
Натомість поки що не вся юридична база готова для реалізації закону. "Ми зараз продовжуємо роботу над підзаконними актами, методиками та додатковими правилами, аби закон запрацював правильно і на повну силу", - запевняє Зубко.
Однак експерти зауважують, що ця робота повинна була вже закінчитися, адже, починаючи від 1 травня 2019 року, споживачам дається рік, щоб укласти індивідуальні чи колективні договори з постачальниками послуг. А от договорів досі немає. "Нажаль поки що для людей нічого не змінюється. Типових договорів для укладання немає, тому все залишається, як було", - каже керівник житлово-комунальних програм громадської мережі ОПОРА Тетяна Бойко.
Згадайте новину: Ограничение на котлы и бойлеры: украинцам разъяснили суть нововведений
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.