Главная Блог Аналитические статьи Статьи Неплатоспроможний банк та його звільнені працівники. Теоретичні аспекти.

Неплатоспроможний банк та його звільнені працівники. Теоретичні аспекти.

15.08.2019
Просмотров : 3258

Необхідність детального дослідження ситуації, коли у неплатоспроможного банку відкликали банківську ліцензію і під час звільнення працівника з останнім не проводять остаточний розрахунок.

Неплатоспроможний банк не виплачує заробітну плату, вихідну допомогу, не видає трудову книжку у день звільнення, відтак, робітник залишається сам-на-сам зі своєю проблемою, без грошей чи можливості влаштуватись на іншу роботу.

Практична проблема в даному випадку полягає у тому, що у разі відкликання у банку банківської ліцензії у працівника виникають труднощі в отриманні заробітної плати, оскільки на вимогу працівника провести остаточний розрахунок, останній отримує від Уповноваженої особи Фонду негативну відповідь з причини того, що Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» не передбачено проведення розрахунку в день звільнення, а сам розрахунок має проводитись відповідно до черговості визначеної у статті 52 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».

Практика щодо підсудності справи за зверненням працівника доволі неоднозначна, про що свідчить ухвала Великої Палати Верховного Суду у справі № 761/9584/15-ц від 27.12.2018 за позовом ОСОБА_3 до Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Надра» (далі - ПАТ «КБ «Надра») про стягнення заробітної плати за роботу у вихідні дні, компенсації втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушення строків її виплати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78977504.

Визначення терміну заробітна плата, міститься у Законі України «Про оплату праці», який визначає економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання (далі - підприємства), а також з окремими громадянами та сфери державного і договірного регулювання оплати праці і спрямований на забезпечення відтворювальної і стимулюючої функцій заробітної плати.

Відповідно до статті 1 цього Закону, заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

До структури заробітної плати виходить:

  • Основна заробітна плата - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.
  • Додаткова заробітна плата - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.
  • Інші заохочувальні та компенсаційні виплати – до них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Стаття 47 Кодексу законів про працю України (далі – КЗПП), зобов’язує власника або уповноваженого ним органу в день звільнення провести з працівником остаточний розрахунок, та видати йому належно оформлену трудову книжку у строки, зазначені в статті 116 КЗПП.

Віднесення банку до категорії проблемного здійснюється у відповідності до статей 75-77 Закону України «Про банки та банківську діяльність» з наслідками визначеними у статтях 36, 46-48 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» (далі – Закон 4452-VI), відповідно до яких Фонд гарантування вкладів фізичних осіб здійснює повноваження органів управління банку, шляхом повного або часткового делегування своїх повноважень одній або кільком уповноваженим особам Фонду, які є його працівниками (п. 17 статті 1 Закону 4452-VI).

Під час тимчасової адміністрації, а також під час ліквідації неплатоспроможного банку уповноважена особа Фонду наділяється правом як орган управління банку звільняти співробітників неплатоспроможного банку.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст