Главная Блог Аналитические статьи Статьи Какие выводы автотехнической экспертизы могут помочь водителю

Какие выводы автотехнической экспертизы могут помочь водителю

28.03.2018
Автор:
Просмотров : 3586

Когда наступает момент возникновения опасности и в чем состоит вина водителя? Какие повреждения авто свидетельствуют о вине его владельца, а какие создают проблемы водителю автомобиля, движущегося сзади? На какой светофор смотреть на перекрестке? Эксперты-автотехники рассказали о тонкостях своего дела.

Коли гальмувати?

Поряд з дорогою — дитячий майданчик. М’яч летить у бік проїжджої частини, а хлопець біжить за ним. Коли настає відповідальність водія? Коли він мав гальмувати? Такий приклад з практики наведено на засіданні «Автотехнічні експертизи в адвокатській практиці», яке організувала Асоціація правників України.

З одного боку, висловлювалося припущення, що водій мав гальмувати, щойно побачив дітей на узбіччі. Натомість директор Центру експертних досліджень Руслан Шкляр розповів, як він проводив би аналіз у такій справі.

«Насамперед необхідно дізнатися вік дітей, відстань до автомобіля, видимість — чи були на узбіччі дерева, запарковані авто. Це дитячий ігровий майданчик чи пішохідна зона? Чи міг водій знати, що там бувають діти? Тиснути на гальма щоразу, як водій бачить дітей, неправильно. Дитину віком до 7 років, наприклад, на велосипеді має обов’язково супроводжувати дорослий. Тобто тут можлива відповідальність інших осіб», — пояснив експерт.

На думку Р.Шкляра, момент небезпеки настає, коли м’яч з’являється на проїжджій частині. І, за Правилами дорожнього руху, водій має вжити всіх заходів, аби запобігти зіткненню — аж до екстреного гальмування. Втім, кожна ситуація унікальна, тож експерт враховуватиме всі обставини: від запаркованої на узбіччі машини до стану автомобіля, ступеня натиску на гальма, повороту керма.

Читайте статью: ПРОЦЕССУАЛЬНЫЕ ОСОБЕННОСТИ ДЕЛ О ДТП ИЛИ НАРУШЕНИЯ УГОЛОВНО-ПРОЦЕССУАЛЬНОГО ЗАКОНА?

Хто попереду...

Інша поширена ситуація — зміна автомобілем смуги. Один з адвокатів навів приклад, коли авто, що рухалося позаду, вдарило у бік транспортний засіб, що був попереду. Причому пошкоджень було завдано не передній частині корпусу, що свідчило б про невдалий маневр першого авто, а збоку бампера.

Експерт зауважив, що в такому випадку увага має приділятися кутам: якщо передня машина в момент удару перебувала під кутом до осі проїжджої частини — це незавершене маневрування. І тут важливі і швидкість, і відстань між автомобілями. Чи міг водій, що був позаду, уникнути зіткнення? Саме на це запитання і відповідає передусім автотехнічна експертиза.

Водій має діяти залежно від дорожньої обстановки. Якщо автомобіль устиг «затягнути» бампер у смугу і хоча б пару секунд проїхатись у ній, то запитання будуть і до водія, який не уникнув аварії. І не з приводу дотримання дистанції, а через реагування на зміну дорожньої обстановки: яких заходів міг би вжити, аби не допустити ДТП.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст