Деякі питання функціонування Єдиної державної електронної системи е-нотаріату
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 619 від 30.05.2024}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Єдину державну електронну систему е-нотаріату, що додається.
день початку функціонування Електронного реєстру нотаріальних дій, Електронного нотаріального архіву як складових Єдиної державної електронної системи е-нотаріату визначається рішенням Міністерства юстиції, що публікується в Офіційному віснику України;
нотаріальні документи з електронним ідентифікатором, сформовані до набрання чинності цією постановою, перевіряються у порядку, зазначеному пунктами 27-30 Положення, затвердженого цією постановою.
3. Внести зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що додаються.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 р. № 1444 “Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо поетапного запровадження Єдиної державної електронної системи е-нотаріату” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 8, ст. 426);
постанову Кабінету Міністрів України від 1 липня 2022 р. № 745 “Про затвердження Правил формування та проведення перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 54, ст. 3171).
5. Міністерству юстиції, Міністерству цифрової трансформації забезпечити інформаційну взаємодію між Єдиною державною електронною системою е-нотаріату та Єдиним державним вебпорталом електронних послуг з використанням засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдину державну електронну систему е-нотаріату
1. Це Положення визначає функціональні можливості, суб’єктів, організаційні та технологічні засади функціонування Єдиної державної електронної системи е-нотаріату та її складових, а також інші питання, пов’язані з її функціонуванням.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
1) Єдина державна електронна система е-нотаріату (далі - Система е-нотаріату) - взаємозв’язана сукупність інформаційно-комунікаційних, інформаційних систем, які діють як єдине ціле та у взаємодії з іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами призначені для автоматизації нотаріальної діяльності, зокрема збирання, накопичення, обробки, збереження, захисту, пошуку, обліку та використання відомостей щодо нотаріальної діяльності та забезпечення усіх видів електронної інформаційної взаємодії (обміну) згідно із законодавством, внесення інформації до єдиних та державних реєстрів, що функціонують у системі Мін’юсту та є складовими Системи е-нотаріату, формування нотаріального/прирівняного до нотаріально посвідченого документа з електронним ідентифікатором, а також для забезпечення доступу фізичних та юридичних осіб до відомостей про нотаріальні/прирівняні до нотаріальних дій з урахуванням вимог щодо збереження нотаріальної таємниці;
2) електронний ідентифікатор (далі - QR-код) - графічне зображення коду, який містить унікальний номер, що присвоюється нотаріальному/прирівняному до нотаріально посвідченого документу, завантаженому до Системи е-нотаріату, крім документа, викладеного на спеціальному бланку нотаріального документа;
3) електронне робоче місце користувача - складова Системи е-нотаріату, через яку забезпечується доступ користувача у випадках, передбачених законодавством, до інших складових Системи е-нотаріату з метою пошуку та внесення відомостей, відправлення запитів та отримання інформації з інших автоматизованих, інформаційних, інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, кадастрів, баз даних, обмін іншою інформацією в електронній формі, що необхідна для вчинення нотаріальних дій або виконання інших повноважень, завантаження та збереження завантажених сканованих копій нотаріальних/прирівняних до нотаріально посвідчених документів у складових Системи е-нотаріату, формування нотаріального/прирівняного до нотаріально посвідченого документа з QR-кодом, створення проектів нотаріальних документів та їх підготовка до підписання.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Цивільному кодексі України, Законах України “Про нотаріат”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про публічні електронні реєстри”, постановах Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721), від 4 грудня 2019 р. № 1137 “Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 3, ст. 136; 2021 р., № 43, ст. 2625; 2022 р., № 69, ст. 4171) та інших нормативно-правових актах.
3. Власником (держателем) Системи е-нотаріату є держава в особі Мін’юсту.
Адміністратором Системи е-нотаріату (далі - адміністратор) є державне підприємство, що належить до сфери управління Мін’юсту.
4. Відомості до Системи е-нотаріату вносяться державною мовою, крім випадків, визначених законодавством.
Користування Системою е-нотаріату здійснюється цілодобово сім днів на тиждень, крім випадків проведення модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається адміністратором із повідомленням власнику (держателю).
5. Захист інформації в Системі е-нотаріату здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації.
6. Складовими Системи е-нотаріату є:
електронне робоче місце користувача;
Електронний нотаріальний архів;
Електронний реєстр нотаріальних дій;