12 листопада 2015 року Верховна Рада України прийняла довгоочікуваний Закон "Про Державне бюро розслідувань" (ДБР).
Це означає, що, нарешті створені умови для виконання вимоги пункту 9 Перехідних положень Конституції України і через двадцять років після її прийняття прокуратура буде позбавлена функції попереднього слідства. Адже давно очевидно, що виконання цієї функції не може бути ефективним, якщо і саме розслідування, і нагляд за ним веде один і той самий орган.
Це означає, що в Україні буде існувати аналог американського ФБР - незалежний орган досудового розслідування найбільш небезпечних злочинів: особливо тяжких насильницьких злочинів; злочинів, пов’язаних з діяльністю злочинних груп та злочинних організацій; військових злочинів.
Це означає, що боротьба з корупцією буде вестися широким фронтом: не лише стосовно найвищих посадових осіб держави, суддів і прокурорів, корупційною діяльністю яких опікуватиметься Національне антикорупційне бюро України (НАБ), і не лише за фактами вчинення окремих корупційних злочинів, а й стосовно усіх інших службових осіб, які займають особливо відповідальне становище, осіб, посади яких віднесено до першої – третьої категорій посад державної служби, суддів, працівників правоохоронних органів і за фактами вчинення ними будь-яких службових зловживань з метою одержання неправомірної вигоди та інших злочинів.
Це означає, що ми матимемо спеціальний орган, на який покладено обов’язок переслідування працівників правоохоронних органів, які продовжують ганебну практику катування, інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання.
Це означає також, що з’являється правоохоронний орган, який не дозволить стати на хибний шлях службовим особам Національного антикорупційного бюро України і прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури – виявлення і розслідування вчинених ними злочинів покладається, як правило, на ДБР.
Це означає, що слідчий апарат держави спеціалізується і професіоналізується. Ніколи більше не буде такого, щоби слідчого його керівництво замість розслідування справи відправляло на стадіон забезпечувати громадський порядок. Можливо, згодом до ДБР буде передано підслідність в інших справах, що потребуть високого професіоналізму - зокрема про кіберзлочини.
ДБР буде утворене за рахунок штатної чисельності слідчих підрозділів Генеральної прокуратури України, відповідних підрозділів МВС України та інших органів державної влади, що протидіють злочинності.
При цьому під час початкового формування підрозділів ДБР законом встановлюються і повинні бути дотримані квоти, згідно з якими забезпечується формування:
- слідчих підрозділів ДБР – за рахунок осіб, які протягом останнього року обіймали посади слідчих прокуратури та інших органів державної влади, – не більш як на 49 відсотків;
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.