Главная Блог Аналитические статьи Статьи Чому закон про адмінпроцедуру важливий для вступу України до ЄС?

Чому закон про адмінпроцедуру важливий для вступу України до ЄС?

25.05.2022
Просмотров : 839

Мінімум два запитання опитувальника ЄС стосувалися саме загальної адмінпроцедури. Неважко передбачити, що Єврокомісія рекомендуватиме Україні забезпечити підписання відповідного закону

Нещадна та безмежно підла війна Мордору проти України не змогла зламати силу, волю та невичерпну мужність українського народу. Так само не змогла вона спинити і шлях нашої держави до повернення у рідний дім – до об’єднаної Європи. Зокрема, вже 28 лютого, всього лиш за чотири дні після повномасштабного вторгнення агресора, Україна офіційно подала заявку на вступ до Європейського Союзу. Отже, разом з цією подією стартував наш шлях до безпосереднього набуття членства в ЄС.

Вже 8 квітня Європейська комісія передала Україні опитувальник для отримання статусу кандидата. А станом на 9 травня Україна встигла заповнити обидві частини цього документу та офіційно передати їх адресату. Надалі Україна очікує на доленосний червневий саміт ЄС, де має прийматися рішення про надання нашій державі статусу кандидата на членство в ЄС.

Варто зазначити, що важливого значення для набуття членства країни-претендента у Євросоюзі відіграє її максимальна відповідність Копенгагенським критеріям. Політичний критерій передбачає необхідність забезпечення стабільних інституцій, що гарантують демократію, верховенство права, права людини, а також повагу та захист меншин.

Отже, забезпечення верховенства права і дотримання прав людини є невід’ємними складовими політичних вимог для вступу України до ЄС.

У цьому контексті важливого значення набуває належне урядування. Адже відносини між громадянином і чиновником мають базуватися на філософії неухильного дотримання останніми базових прав людини (зокрема, в рамках проведення інспекційних перевірок бізнесу, надання адміністративних послуг, як-от призначення соціальних допомог, видача ліцензій, реєстрація бізнесу тощо). Таку філософію в Україні може забезпечити загальна адміністративна процедура. Так само як це відбувається в усіх без винятку країнах-членах ЄС.

Важливо зазначити, що фундаментальним документом ЄС у сфері забезпечення прав і свобод людини і громадянина є Хартія основоположних прав Європейського Союзу. Відповідно до ч. 1 статті 6 Договору про ЄС, «Союз визнає права, свободи та принципи, закладені в Хартії основоположних прав Європейського Союзу від 7 грудня 2000 року зі змінами, внесеними у Страсбурзі 12 грудня 2007 року, що має однакову з Договорами юридичну силу». Стаття 41 цієї Хартії передбачає право особи на належне адміністрування (right to good administration), тобто належні відносини людини з чиновницьким апаратом ЄС, зокрема:

1. Кожна особа має право на неупереджений, справедливий розгляд її справ протягом розумного строку інституціями, органами, офісами та агенціями ЄС.

2. Це право включає:

a) право кожної особи бути вислуханою до вжиття будь-яких індивідуальних заходів, які можуть негативно вплинути на неї;

b) право кожної особи на доступ до своєї справи, поважаючи при цьому законні інтереси конфіденційності та професійної і ділової таємниці;

c) зобов'язання адміністрації обґрунтовувати свої рішення.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст