Главная Блог Аналитические статьи Статьи Чи має право слідчий суддя надавати дозвіл на проведення податкової (аудиторської) перевірки?!

Чи має право слідчий суддя надавати дозвіл на проведення податкової (аудиторської) перевірки?!

07.06.2017
Просмотров : 4006

Законодавці пропонують дозволити слідчим суддям надавати право на проведення податкових перевірок у рамках кримінального процесу.

22 травня 2017 року у парламенті зареєстровано законопроект, яким запропоновано внести зміни до Кримінального процесуального кодексу України, доповнивши його главою, у якій визначити порядок розгляду і вирішення слідчим суддею клопотань про призначення ревізій, перевірок у кримінальному провадженні.

Цим автори законопроекту лише підтвердили те, що з дня у день адвокати доводили слідчим суддям при розгляді подібних клопотань та під час розгляду проваджень в судах, що призначення судом проведення таких ревізій (перевірок) не відповідає вимогам закону.

Аналізуйте судовий акт: У кримінальному провадженні слідчий суддя не має право призначати позапланову податкову перевірку, а слідчий або прокурор звертатись до слідчого судді із відповідним клопотанням (Апеляційний суд м. Києва, № 757/11320/17-к, від 11. 04. 2017р.)

В КПК чітко визначений перелік повноважень слідчого судді та видів слідчих дій. Призначення слідчим суддею ревізії чи первірки фіскальним (чи іншим) органом у ньому відсутнє.

Частиною другою статті 93 КПК України визначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Розбивши цю частину статті маємо способи збирання доказів:

  1. Шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій;
  2. Шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок;
  3. Шляхом проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Інших способів здобуття доказів не визначено.

Тобто, сторона обвинувачення може витребувати та отримати у фіскального органу чи аудиторської служби вже готовий висновок ревізії чи акт перевірки, які може використати як документ (ст.99 КПК) - спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об’єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

І, якщо для з’ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання (а для встановлення чи спростування даних, які викладені в актах та ревізіях фіскалів та держаудиторів спеціальні знання потрібні завжди), а також враховуючи ту обставину, що за їх допомогою сторона обвинувачення як правило встановлює збитки, то обов’язково призначається експертиза, яка і буде належним доказом (за певних умов, про які йтиметься нижче).

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст