Процедури банкрутства є комплексними, багатоаспектними та складними, а поспіх у таких питаннях може лише зашкодити. Саме такого принципу дотримується законодавець, враховуючи вплив війни на процедури банкрутства та вносячи відповідні зміни до Кодексу України з процедур банкрутства (далі – КУзПБ).
Нагадаємо, що на розгляді Верховної Ради перебуває декілька законопроєктів, метою яких є хоча б часткове узгодження положень КУзПБ із воєнними реаліями, серед них можна виділити:
проєкт Закону №7442 «Про внесення змін до КУзПБ щодо застосування процедур банкрутства у період дії воєнного стану», який наразі очікує на друге читання.
проєкт Закону №8231 «Про внесення змін до КУзПБ щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період воєнного стану», що передбачає так званий мораторій на банкрутство під час війни, та який з листопада 2022 року перебуває на опрацюванні в комітеті.
Не можна забувати, що нещодавно у світі банкрутства все ж таки сталась значна законотворча подія, 15.04.2023 набрав чинності Закон України 2971-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», 99% якого стосуються саме змін у КУзПБ. Водночас законопроєкт (№4409), на основі якого прийнято згаданий закон, розглядався з листопада 2020 року.
Тож цілком закономірно, що зміни, внесені у КУзПБ Законом 2971-IX, не врахували вплив, якого процедури банкрутства зазнали через вторгнення рф, але без перебільшення подія є вагомою, сталась вона під час дії воєнного стану, а зміни внесені у КУзПБ стосуються і процедур відновлення платоспроможності фізичних осіб.
Серед змін до книги IV КУзПБ (книги, яка регулює процедури відновлення платоспроможності фізичних осіб), можливо виділити наступні:
Змінено редакцію ст. 114 КУзПБ, особливо привертає увагу нова редакція ч. 2 ст. 114 КУзПБ, яка встановлює обов'язки арбітражного керуючого у справі про неплатоспроможність фізичної особи;
Виключено п.1 ч. 2 ст. 115 КУзПБ – тепер відсутня вимога щодо мінімального розміру прострочених зобов’язань (у попередній редакції було встановлено не менше 30 розмірів мінзарплати), у разі існування яких боржник-фізична особа має право звернутися до господарського суду з відповідною заявою;
П. 3 ч. 2 ст. 115 КУзПБ викладено у новій редакції, а саме однією з обов'язкових підстав для ініціювання фізичною особою процедури власного банкрутства визначено відсутність майна, на яке може бути звернено стягнення у межах виконавчого провадження та безрезультатність заходів вчинених виконавцем щодо розшуку такого майна;
У новій редакції викладено абзац 1 ч. 5 ст. 116 КУзПБ, до існуючого обов'язку додати до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство декларації про майновий стан за три роки, що передували року подання до суду заяви додали новий обов'язок подання декларації про майновий стан за рік, в якому подається заява станом на перше число місяця, що передує місяцю подання заяви до суду;
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.