Главная Блог Аналитические статьи Статьи Аналіз Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинних шляхом..."

Аналіз Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинних шляхом..."

20.02.2020
Просмотров : 29159

Верховною Радою України 06 грудня 2019 року прийнято Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», який набуває чинності 28 квітня 2020 року.

Метою прийняття цього Закону є імплементація директиви Європейського Союзу «Про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму» та виконання ключових умов для надання Європейським Союзом Україні в жовтні 2019 року другого траншу макрофінансової допомоги розміром 500 млн євро.

Які зміни у інших нормативно-правових актах набувають чинності у зв’язку з прийняттям нового Закону, у кого виникають нові права та обов’язки, кого стосується цей Закон пропоную проаналізувати у цій публікації.

Хто є суб’єктами первинного фінансового моніторингу (СПФМ)?

Відповідно до положень частини 2 статті 6 Закону № 361-IX від 06 грудня 2019 року СПФМ є банки, страхові компанії, кредитно-фінансові установи, у тому числі ломбарди, учасники платіжних систем, біржі, що проводять фінансові операції з товарами, професійні учасники фондового ринку (ринку цінних паперів), оператори поштового зв’язку, інші установи, які надають послуги з переказу коштів та здійснення валютних операцій, аудитори, бухгалтери, консультанти з питань оподаткування, адвокати, адвокатські бюро та об’єднання, суб’єкти господарювання, що надають юридичні послуги, нотаріуси, особи, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами, ріелтори, також суб’єкти господарювання, що надають за винагороду консультаційні послуги, що пов’язані з купівлею-продажом нерухомого майна, ювелірні магазини, суб’єкти господарювання, що надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор, постачальник послуг, пов’язаних з обігом віртуальних активів, інші юридичні особи, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги.

Законом визначено особливості діяльності суб’єктів первинного фінансового моніторингу

Виконання обов’язків СПФМ забезпечується:

1) адвокатськими бюро та об’єднаннями, адвокатами, нотаріусами, суб’єктами господарювання, що надають юридичні послуги, якщо вони беруть участь, діючи за дорученням клієнта, у будь-якій фінансовій операції або допомагають клієнту планувати чи здійснювати операції, пов’язані з купівлею-продажом нерухомості, суб’єктів господарювання та корпоративних прав, управлінням активами клієнта тощо;

2) ріелторами та іншими особами, що надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна, консультаційні послуги, що пов’язані з купівлею-продажом нерухомого майна;

3) суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них, якщо сума фінансової операції дорівнює чи перевищує 40 тисяч гривень;

4) суб’єктами господарювання, що надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор під час здійснення фінансових операцій із прийняття або повернення у сукупності або окремо плати (ставок) безпосередньо у гравців, виплати виграшу (призу).

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст