Главная Блог Аналитические статьи Статьи Адміністративна відповідальність за ст. 130 КУпАП - "керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння"

Адміністративна відповідальність за ст. 130 КУпАП - "керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння"

24.04.2017
Просмотров : 16601

На сьогодні Україна посідає одне із найперших місць в Європі за смертністю та травматизмом на дорогах, а більшість дорожньо-транспортних пригод (надалі – ДТП) трапляються через перебування водіїв у нетверезому стані.

Особливої уваги заслуговують статистичні дані аварійності в Україні під час керування особами транспортними засобами у нетверезому стані. Так, за 2015 рік було задокументовано більше 93,1 тисячі фактів керування водіями транспортними засобами у нетверезому стані (за добу близько 255 фактів). Загалом за 2015 рік, внаслідок керування водіями транспортними засобами у нетверезому стані, сталось 2365 ДТП внаслідок яких загинуло 318 осіб і травмовано було 3214 учасника дорожнього руху.

Аналізуйте судовий акт: «Алкотест» або експрес тест смужки індикаторного типу не можуть бути використані для встановлення стану алкогольного сп’яніння водія, тому адмінпровадження за ст. 130 КУпАП підлягає закриттю (Апеляційний суд від 21.02. 2017р., № 149/3273/16-п)

З метою посилення адміністративної відповідальності водіїв Законом України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» від 07.07.2016 р. №1446-VIII (надалі – Закон №1446-VIII) суттєво підвищено розмір штрафів.

Згідно з нормами Закону №1446-VIII за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1–4 статті 130 КУпАП, передбачено штраф у розмірі 600 неоподатковуваних мінімумів з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік (частина 1), 1200 неоподатковуваних мінімумів з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки (частини 2, 4), 2400 неоподатковуваних мінімумів з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років (частина 3).

Чи досяг Закон №1446-VIII своєї мети, його основні переваги та недоліки, розглянемо нижче.

Основною перевагою Закону №1446-VIII є те, що внаслідок його прийняття значно зменшилось кількість ДТП внаслідок керування водіями транспортними засобами у нетверезому стані. Загалом за 2016 рік сталося 1962 ДТП за участі нетверезих водіїв (- 17%), в яких загинуло 228 осіб (- 28,3%) і травмовано було 2645 (- 17,7%) учасника дорожнього руху.

Оскільки Закон №1446-VIII набрав чинності у другій половині 2016 р., для встановлення ефективності запроваджених змін доцільно навести статистичні показники 2017 р. Так, з 01.01.2017 р. по 31.03.2017 р. зафіксовано 178 ДТП за участю нетверезих водіїв (- 64,6%), в яких загинуло 17 осіб (- 70,2%) і травмовано було 236 (- 64,6%).

Результати запроваджених змін звісно вражають. Можна констатувати, що Закон №1446-VIII фактично досяг своєї мети, а запроваджені зміни призвели до зменшення кількості ДТП за участю нетверезих водіїв. Однак, поряд із цим існують і суттєві недоліки Закону №1446-VIII – на які хочу звернути увагу.

Читайте статтю: Відмова пройти огляд на стан сп'яніння на вимогу поліцейського не є адміністративним правопорушенням

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст