Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова від 21.02.2024 року у справі №200/19056/21

Постанова від 21.02.2024 року у справі №200/19056/21

21.02.2024
Автор:
Просмотров : 470

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2024 року

м. Київ

справа № 200/19056/21

провадження № К/990/28792/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Смоковича М. І.,

суддів: Білак М. В., Радишевської О. Р.

розглянув у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу

за позовом Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації до Державної аудиторської служби України, за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Автомагістраль-Південь", про визнання протиправним та скасування висновку, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Державної аудиторської служби України на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 27 березня 2023 року, ухваленого у складі головуючого судді Олішевської В. В., та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2023 року, прийнятої у складі колегії суддів: головуючого - Гаврищук Т. Г., суддів: Гайдара А. В., Компанієць І. Д.

І. Суть спору

1. У грудні 2021 року Департамент розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації (далі - Департамент) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної аудиторської служби України (далі - Держаудитслужба), за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Автомагістраль-Південь" (далі - ТОВ "Автомагістраль-Південь"), про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-07-12-001402-c від 16 грудня 2021 року.

2. На обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі наказу Держаудитслужби 30 листопада 2021 року № 402 відповідачем здійснено моніторинг відносно закупівлі за номером ID: UA-2021-07-12-001402-c, яка оголошена позивачем.

Вказує, що за результатами вказаного моніторингу закупівлі 16 грудня 2021 року відповідачем в електронній системі закупівель оприлюднено відповідний висновок, згідно з яким за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Славдорстрой» (далі - ТОВ «Славдорстрой») установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, зі змінами (далі - Закон № 922-VIII), а саме замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «Славдорстрой» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установлених статтею 16 Закону № 922-VIII, у зв`язку з чим Держаудитслужбою зобов`язано позивача усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Позивач стверджує, що ним не порушено вимоги Закону № 922-VIII, оскільки ТОВ «Славдорстрой» в межах тендерної пропозиції подані всі необхідні документи, які вимагались замовником в тендерній документації і підстав для відхилення тендерної пропозиції у замовника не було.

Вважаючи, що висновок Держаудитслужби від 16 грудня 2021 року не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, Департамент звернувся до суду з вимогою про його скасування.

ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи

3. 12 липня 2021 року Департаментом оголошено про проведення відкритих торгів № UA-2021-07-12-001402-c на закупівлю послуги "Капітальний ремонт автодороги по вулиці Захисників України в місті Покровськ Донецької області, 45000000-7, ДК021, 1, роботи", очікуваною вартістю предмета закупівлі - 428806466,40 грн.

4. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівлі, тендерні пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали такі учасники: ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" - допущено до аукціону з пропозицією - 419975000 грн; ТОВ "Автомагістраль-Південь" - допущено до аукціону з пропозицією - 417500000 грн; ТОВ "Данко" - пропозицію відхилено.

5. За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію учасника ТОВ "Автомагістраль-Південь", з остаточною пропозицією в 411067903 грн., з яким 10 вересня 2021 року укладено договір підряду № 106/21 про капітальний ремонт автодороги по вулиці Захисників України в місті Покровськ Донецької області, строк дії якого до 31 грудня 2022 року.

6. Відповідно до статті 8 Закону № 922-VIII, пункту 9 Положення про Держаудитслужбу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, згідно з наказом Держаудитслужби від 30 листопада 2021 року № 402 розпочато моніторинг процедури закупівлі № UA-2021-07-12-001402-c.

7. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту замовника на 2021 рік; тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 12 липня 2021 року № 316; тендерні ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ", ТОВ "Автомагістраль-Південь" та ТОВ "Данко"; протокол розгляду тендерних пропозицій від 17 серпня 2021 року; протокол засідання тендерного комітету від 30 серпня 2021 року № 377; повідомлення про намір укласти договір від 30 серпня 2021 року; договір підряду від 10 вересня 2021 року № 106/21; додаткову угоду від 29 вересня 2021 року № 1; пояснення замовника, отримані 06 грудня 2021 року через електронну систему закупівель.

8. 16 грудня 2021 року відповідачем складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-07-12-001402-c, відповідно до констатуючої частини якого органом державного фінансового контролю стверджується, що учасник ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" надав договір № 7/02-А, який не містить інформації про передачу в оренду обладнання до екскаватора навантажувача JCB 3CX SITEMASTER (а саме: 980/А3596 гідравлічного привода бура, 980/А2034 шнеку 15 дюймів (380мм) HD, 980/А7928Р вил накидних, 123/06667 валу, 980/89881 ківша 350 мм, 980/А6291 комплекту гідроліній, гідроліній для гідробура) та договір № 2/01-ут, який передбачає надання послуг лише одним автокраном КС-45717 К-1 на шасі КамАЗ 65115 в/п 25 тон, стріла 21,0 м, чим не підтвердив наявність всього обладнання та техніки, які визначені в довідці та, що не відповідає вимогам додатку № 4 до тендерної документації. Таким чином, в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VII замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону та допустив його до оцінки. При цьому відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону № 922-VII тендер автоматично відміняється у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.

9. Вказаним висновком, з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону № 922-VIII, Держаудитслужба зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

10. Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 27 березня 2023 року, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2023 року, позов задоволено.

11. Ухвалюючи таке рішення, суд першої інстанції виходив з того, що всі надані ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" документи, підтверджують спроможність учасником торгів забезпечити виконання взятих на себе зобов`язань, а також відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

12. Зазначена позиція підтримана Першим апеляційним адміністративним судом, який за результатом апеляційного перегляду залишив рішення суду першої інстанції без змін.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст