Головна Блог Новини Замість терміна «коньяк України» може вживатись «бренді» або нова назва, яка буде поширюватися лише на українську продукцію

Замість терміна «коньяк України» може вживатись «бренді» або нова назва, яка буде поширюватися лише на українську продукцію

20.01.2019
Автор:
Переглядів : 2154

Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, Україна зобов’язалася з 2026 року відмовитися від використання захищеного географічного зазначення “коньяк” для продукту вітчизняного виробництва.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про охорону прав на зазначення походження товарів», географічне зазначення походження товару – будь-яке словесне чи зображувальне (графічне) позначення, що прямо чи опосередковано вказує на географічне місце походження товару, який має певні якості, репутацію або інші характеристики, в основному зумовлені характерними для даного географічного місця природними умовами чи людським фактором або поєднанням цих природних умов і людського фактора.

Коньяк – алкогольний напій з білих сортів винограду, який, згідно з міжнародним торговельним правом, походить з округу міста Коньяк у регіоні Шаранта у Франції. Географічні межі місцевості, в якій допускається виробництво коньяку, технологія виробництва і сама назва чітко визначені, регламентовані і закріплені законодавчими актами.

Замість терміна «коньяк України» може вживатись «бренді» або нова назва, яка буде поширюватися лише на українську продукцію.

Пропонуються такі варіанти: Гайстер, Каннук, К’янок, Мизаро́н, Узвин, Укрньяк / Украньяк, Український бренді / Бренді України, Винбренді (виноградний бренді), Бурштин / Буршти́нок / Бурштиняк, Брунат, Златець, Златовин, Моспан, Шовкаль, Бревіс, Виналь, Винкур, Лозавин, Грогон, Грокур, Виндист / Виндис / Вінді, Грондіс / Гронді, Дивина, Дувин, Винбук / Виндуб / Дубвин, Дубовик / Дубняр, Кверк, Сонцет, Сонцедар / Сандар / Виндар.

Разом з тим з 10.02.2019 р. набирає чинності Наказ Мінагрополітики № 702, який був прийнятий ще 27.12.2017 року. Вказаний наказ затверджує Правила виробництва коньяків України. Цікавим є той факт, що в ньому жодним чином не згадується Угода про асоціацію з ЄС та немає застережень щодо використання назви «коньяк» до 2026 року.

Як наслідок, можливим виявляється використання даного терміну і після 2026 року. Можна стверджувати, що наказ Мінагрополітики суперечить Угоді про асоціацію з ЄС. Але в Мінагрополітики пояснюють, що планують внести зміни до наказу згодом, коли буде обрано назву на заміну терміна «коньяк».

Даний наказ також включає норму про зменшення частки іноземних спиртів у коньяку.

Яку б назву в майбутньому не мав «коньяк України» як національний продукт, він повинен містити в собі вітчизняну сировину, як у всіх виноробних країнах світу, в тому числі і в країнах Євросоюзу.

Українські виробники шампанського дізнавшись, що їм доведеться змінювати назву своєї продукції, відійшли від назви “шампанське” і взялися просувати власні торговельні марки: “Артемівське”, “Крим” тощо.

Незважаючи на вказані обставини до Укрпатенту продовжують надходити на реєстрацію торгові марки, які включають слово «коньяк». У такому випадку виникає питання доцільності реєстрації та отримання свідоцтва на знак для товарів і послуг. Як варіант, перспективним є розробка, рекламування та просування власного бренду, який вже зараз може завоювати популярність і стати впізнаваним серед споживачів.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст