Головна Блог Новини Заміна Міністерства доходів і зборів України на Державну фіскальну службу України.

Заміна Міністерства доходів і зборів України на Державну фіскальну службу України.

19.07.2014
Автор:
Переглядів : 4905

«Ми будемо призначати на посади керівника Державної податкової адміністрації та Державної митної служби виключно людей не із системи, які мають західне європейське бачення, які здатні навести лад в системі. Також одне з найбільш корупційних міністерств колишнього уряду це Міністерство доходів і зборів повинно бути ліквідовано. Мінсдох повинен здохнути!» – заявив Арсеній Яценюк у своїй промові у Верховній Раді України, перед своїм призначенням на посаду прем’єр - міністра України.

До сьогоднішнього дня цей план Арсенія Петровича реалізовано, але дещо по-іншому.

1 березня 2014р. постановою КМ України № 67 було ліквідовано Міністерство доходів та зборів та відновлено діяльність Державної податкової та Державної митної служби.

Почали лунати критичні коментарі такого розподілу на зразок того, що «об’єднання податкової та митниці дає можливість скоротити штат державних службовців» або «підприємці почали пристосовуватись до нових порядків» і у чиновників з бізнесом та громадськістю почали відбуватися з цього питання відповідні консультації.

21 травня 2014 р. КМ України прийняв постанову № 160 «Про утворення Державної фіскальної служби», якою реорганізував Міндоходів в ФСК шляхом перетворення та визнав такою, що втратила чинність постанову № 67 від 1 березня 2014р. «Про ліквідацію Міністерства доходів і зборів.»

21 травня 2014р. КМ України також прийняв постанову № 236 «Про державну фіскальну службу України», якою затвердив Положення про Державну фіскальну службу України (скорочена назва - ДФС) і визначив цю службу як центральний орган виконавчої влади який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Отже, якщо бути юридично гранично точним, то відбулася не ліквідація Міндоходів і створення ФСК, а перетворення Міндоходів в ФСК із переданням всіх прав та обов’язків від першого другій. І це важливо, в першу чергу для платників податків та платників мита. Наприклад, ті платники податків, які стягували чи планують стягнути збитки, які виникли внаслідок протиправної діяльності Міндоходів, не втратять це право (як це могло б бути при ліквідації юридичної особи Міністерство доходів та зборів України), а переадресують його ФСК. З іншого боку ФСК буде продовжувати слідом за Міндоходів стягувати з платників податків правомірно донараховані податки, тощо.

Останнім нормативним актом, який завершив цей процес стало Розпорядження КМ України від 17 липня 2014 № 651-р, яким КМ України остаточно припинив функції і повноваження Міндоходів та передав їх ДФС України.

Таким чином, уряд А. Яценюка відмовився від ідеї кардинальної ліквідації Міндоходів, повернення до існування Державної податкової адміністрації України і Державної митної служби України та підпорядкування цих служб Міністерству фінансів України. Тепер ДФС називаючись службою підпорядковується КМ України, проте у системі виконавчої влади не має таких прав, які мають інші міністерства.

Фактично відбулася заміна Міндоходів на ДФС, тобто міністерства на службу, і як це змінить щось по суті для платників податків та платників мита – поки невідомо.

Головою Державної фіскальної служби КМ України своїм розпорядженням № 624-р від 6 червня 2014р. призначив Ігоря Олеговича Білоуса. Слід зазначити, що Ігор Білоус до 2014р. не працював на державній службі, а тим більше в системі податкових чи митних органів, а працював в комерційних структурах та спеціалізувався на угода М&А. Наскільки пан Білоус І. О. «має західне європейське бачення і здатен навести лад в системі» покажуть зміни або відсутність змін у відносинах між органами ДФС та платниками податків і платниками мита.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст