Головна Блог Новини Які саме нормативно-правові акти скасував Уряд у рамках «дерегуляційного дня»

Які саме нормативно-правові акти скасував Уряд у рамках «дерегуляційного дня»

16.03.2017
Переглядів : 1851

На численні звернення суб’єктів господарювання ДРС повідомляє про те, що саме було скасовано Урядом у рамках «дерегуляційного дня», який відбувся 10 березня 2017 року.

Кабмін схвалив постанову «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» та два розпорядження щодо скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які не відповідають вимогам чинного законодавства України або втратили свою актуальність.

Скасовано понад 120 нормативно-правових актів у різних сферах господарської діяльності, які не відповідали вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», але залишалися чинними і діяли на всій території України та встановлювали додаткові регуляторні бар’єри.

Слід зазначити, що Державна регуляторна служба України, з метою забезпечення належної координації, письмово поінформувала центральні органи виконавчої влади про необхідність надання інформації про обтяжливі регулювання та виявлення неактуальних нормативно-правових актів, але так її і не отримала. Тому перелік нормативно-правових актів, які були скасовані, формувався на підставі звернень та пропозицій бізнес-асоціацій та об’єднань підприємців.

Читайте статтю: Проблеми виконавчого провадження "по-новому" і шляхи їх рішення

Детальніше з переліком скасованих нормативно-правових актів можна ознайомитись нижче, він наведений у проектах постанови та розпоряджень КМУ.

Нагадаємо, рішення Уряду набирає чинності через два місяці й міністерства та відомства матимуть час для врегулювання юридичних колізій, якщо такі виникатимуть через скасування деяких наказів. ДРС закликає представників бізнес-асоціацій та об’єднань підприємців активно відслідковувати зміни у законодавчому полі, щоб на цьому підґрунті не виникло нових зайвих чи обтяжливих регулювань.

Що конкретно скасовано

Порядки здійснення державного контролю встановлювали права та функції контролюючих органів, що в більшості випадків не відповідали вимогам Закону про контроль, та безпідставно розширювали повноваження контролюючих органів.

Так, наприклад: постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2001 № 1294 затверджено Порядок здійснення державного геологічного контролю, яким передбачено: право посадових осіб органу контролю зупиняти діяльність підприємств, хоча закон про контроль каже, що зупинення виробництва можливо виключно за рішенням суду; строк проведення планової перевірки до 15 робочих днів, хоча законом встановлено максимум 10 робочих днів; однією з підстав проведення позапланової перевірки є звернення юридичних осіб, хоча законом такої підстави не передбачено.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.1999 № 189 затверджено Порядок здійснення державного нагляду в електроенергетиці, яким передбачено: здійснення державного контролю за об’єктами в електроенергетиці. Така норма суперечить Закону про контроль та встановлює, що за рахунок перевірки окремих об’єктів електроенергетики один і той же суб’єкт господарювання може перевірятися десятки разів на рік, що, в свою чергу, збільшує адміністративний тиск на суб’єктів господарювання; право контролюючого органу безперешкодно в будь-який час відвідувати об’єкти електроенергетики для перевірки, хоча закон про контроль дозволяє проводити планові та позапланові перевірки в робочий час.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст