Головна Блог Новини Взаємні претензії: чому "Украерорух" і МАУ судяться на мільярд гривень

Взаємні претензії: чому "Украерорух" і МАУ судяться на мільярд гривень

26.12.2018
Переглядів : 1824

Найбільша українська авіакомпанія МАУ і держпідприємство "Украерорух", що надає аеронавігаційні послуги, обмінялися судовими позовами на загальну суму близько мільярда гривень. Державний монополіст звинувачує національного авіаперевізника в несплаті наданих послуг, а МАУ вважає їхню вартість необґрунтовано завищеною. Крім того, авіакомпанія вимагає від "Украероруху" повернути кошти, раніше сплачені держпідприємству. Поки триває судовий процес, "Украерорух" вже кілька разів заявив, що може перестати надавати МАУ послуги аеронавігації. А для МАУ вартість цих послуг ускладнює роботу в хабовом для компанії аеропорту "Бориспіль". В ситуації розбиралося РБК-Україна.

Зустрілися в суді

Державне підприємство обслуговування повітряного руху України "Украерорух" на початку грудня подало одразу два позови проти найбільшої національної авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України". Про це свідчать документи, розміщені в Єдиному державному реєстрі судових рішень.

У першому позові до Господарського суду Києва від 4 грудня "Украерорух" зажадав від МАУ виплатити заборгованість у 174 млн гривень за послуги з аеронавігаційного обслуговування. Другий позов надійшов через три дні на суму близько 109 млн гривень.

Прокоментувати ситуацію не змогли ні в "Украерорусі", ні в МАУ, проігнорувавши питання видання. Але, за словами співрозмовника РБК-Україна, знайомого з ходом судового процесу, стверджувати, що МАУ взагалі нічого не платить "Украероруху" – невірно. "МАУ частково оплачує ці послуги. Але українські авіакомпанії (судячи з усього, не тільки МАУ, - ред.) вважають, що ціни на послуги аеронавігації, які надає "Украерорух", суттєво завищені. Приміром, вартість послуг держпідприємства по посадці літака в аеропорту "Бориспіль" становить 650 доларів, а у їх турецьких колег у Стамбулі – 50 доларів", - розповіло джерело.

Тому, пояснив співрозмовник видання, авіаперевізники з початку року намагаються переконати "Украерорух" та Міністерство інфраструктури знизити ціни. "Держпідприємство готує проект наказу Мінінфраструктури про нові ставки, а відомство підписує. Адже через завищені ставки на аеронавігаційне обслуговування страждають всі авіаперевізники, оскільки це прямо впливає на ціни на авіаквитки і конкурентоспроможність авіакомпаній після масового заходу в Україну лоукостерів. "Украерорух" подав позови, не чекаючи оплати від МАУ, щоб уникнути претензій до нього з боку прокуратури", - повідомило джерело.

Як стало відомо , компанія МАУ 8 грудня подала зустрічний позов проти держпідприємства "Украерорух" на суму близько 800 млн гривень. "Ця сума обчислена таким шляхом – в МАУ взяли загальну суму доходів "Украероруха" і вирахували з неї частку МАУ, яка становить приблизно третину", - пояснили джерела видання, знайомі з ситуацією.

Співрозмовники повідомили, що МАУ намагається повернути ці кошти. В авіакомпанії вважають, що в 2016-2017 роках "Украэрорух" витрачав ці суми не за цільовим призначенням. Зокрема, в МАУ вважають, що "Украерорух" неефективно розпорядився своїми коштами, які фактично "згоріли" у визнаному неплатоспроможним Platinum Bank.

За словами джерела РБК-Україна, "Украерорух" "неодноразово давав зрозуміти МАУ, що держпідприємство готове перестати надавати авіакомпанії аеронавігаційні послуги". "Держпідприємство має на це право, якщо немає спору щодо виставлених рахунків. Але оскільки спір є, то "Украерорух" поки що не має право призупинити надання таких послуг МАУ", - говорить він.

Вспомните новость: Первый миллиард. Как суды заставят Коломойского вернуть средства государству

Підтримка авіаринку

Швидше за все, судовий процес між найбільшою українською авіакомпанією і "Украерорухом" затягнеться надовго. "Тягнуть - тягнуть, а у підсумку держава або держкомпанії програють ці позови і залишаються без грошей. Наприклад, раніше МАУ не платила повні ставки за обслуговування "Борисполю" та виграла суди. МАУ не платила державний збір у державний авіаційний фонд, подала позови і виграла суди. Тепер прийшла черга "Украероруха"", - вважає партнер юрфірми "Анте", спеціаліст з авіаційного праву Андрій Гук.

Втім, учасники авіаринку ситуацію оцінюють неоднозначно. Генеральний директор авіакомпанії SkyUp Євген Хайнацький пояснив, що аеронавігаційні послуги передбачають проліт над якою-небудь територією та аеронавігацію при посадці/зльоті в 20-кілометровій зоні аеропорту.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст