Головна Блог Новини Вірус на ринку: Як живеться українським юристам під час пандемії?

Вірус на ринку: Як живеться українським юристам під час пандемії?

05.02.2021
Автор: PravoSud™
Переглядів : 2472

Пандемія значно вплинула на економіку, зачепивши й ринок юридичних послуг. Звичні моделі взаємодії з клієнтами змінилися з огляду на карантинні обмеження, зросли вимоги до правників, клієнти почали заощаджувати на вартості юридичних послуг, а правникам доводиться шукати можливості для створення додаткової цінності своїх послуг.

Ми вирішили дослідити, як змінилася робота юристів – працівників юридичних фірм, інхаузів та самозайнятих адвокатів – які складнощі постають перед ними та які шляхи їх вирішення вони знаходять. Для цього опитали кілька сотень правників та отримали дані про те, як юридична професія адаптується до нових умов.

По-перше, з’ясувалося, що попри загальну тенденцію переходу на віддалений режим роботи, більшість опитаних українських юристів продовжує працювати в «докарантинних» умовах. Так 47% респондентів повідомили, що працюють в офісі, 37% – поєднують роботу в офісі та віддалено, і лише 16% – повністю перейшли на онлайн-режим.

Це можна пояснити тим, що бізнес постійно потребує юридичної допомоги. Багато компаній не були готові змінити робочі процеси, а тому працюють у звичайних умовах, які існували до початку пандемії. Між тим, 42% юристів добре розуміють, що потрібно пристосуватися до нових умов, а тому всі важливі справи намагаються обговорювати телефоном чи онлайн, а фізичні контакти мінімізувати. 36% опитаних заявляють, що в їх роботі нічого не змінилося і вони працюють без застосування обмежень. Нарешті, 22% повідомляють про складнощі в роботі під час Covid-19, і що їм досі важко призвичаїтись до нових умов праці.

При цьому більшість юристів (60%) розповіли, що бізнес клієнтів/працедавців скоротився, тоді як у решти (33%) — будь-які зміни відсутні, а невелика частина опитаних (7%) повідомила, що бізнес клієнтів або працедавця за цей час навіть збільшився.

Зважаючи на кризу, доходи юристів певною мірою скоротилися. Про це повідомили 49% опитаних правників, в той час, як 42% розповіли, що не відчувають суттєвих змін. Між тим, 9% респондентів заявили навіть про збільшення власного заробітку.

Цікаво подивитися, як за цей час змінилися вимоги клієнтів/роботодавців до юристів. 54% зазначають про те, що вимоги не змінилися, хоча 40% кажуть про зростання вимог, а 6% навіть говорять, що умови пом’якшали. Серед тих, хто зазначив про збільшення вимог, найчастіше мова йшла про такі: 32% – клієнти вимагають збільшення обсягу виконуваної роботи при збереженні рівня оплати, 30% – намагаються знизити вартість роботи, 16% – вимагають знижки, 12% – вимагають скоротити час на виконання роботи. Ці дані свідчать про те, що пандемія змінила відносини юристів із замовниками й наразі останні частіше стали диктувати свої умови.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст