Головна Блог Новини Стоп хаос, або що змінять нові правила паркування в Україні

Стоп хаос, або що змінять нові правила паркування в Україні

04.04.2018
Переглядів : 1619

За неправильне паркування невдовзі штрафуватимуть власників авто. Очікується і поява спеціальних інспекторів. І це далеко не всі нововедення, які мають покласти край хаотичній парковці на вулицях українських міст.

На початку цього тижня стало відомо, коли ухвалені парламентом і підписані президентом України нові правила паркування авто, набудуть чинності: закон уже опублікували у газеті "Голос України", а це означає, що вже за 180 днів, тобто 27 вересня, документ набере чинності.

Серед найпомітніших нововведень - запровадження фото- та відеофіксації порушень, чіткий перелік підстав для евакуації авто порушників, запровадження інституту інспекторів з паркування та покладання відповідальності не лише на водіїв, але й на власників авто. Одночасно міста отримають можливість за власним бажанням створити автоматизовані системи контролю оплати парковки.

Вспомните новость: Что стоит за реформой парковки в Украине

Покарання за нахабство

У пояснювальній записці до ухваленого законопроекту його автори обґрунтовують необхідність нових правил тим, що водії не сплачують послуги з паркування, нехтують вимогами паркувальників, та нахабно залишають свої авто на тротуарах та вулицях, що створює проблеми для законослухняних водіїв, пасажирів та перехожих. Це підтверджує і статистика. Згідно з інформацією українського Держстату, в середньому до відповідальності за несплату за паркування притягалося менше одного порушника на день, а сума сплачених штрафів не перевищувала 51 гривні на добу.

Тарас Гук, представник громадської організації LEAD office, яка підтримує розвиток органів правопорядку, нарікає, що старі правила дозволяли водіям нехтувати оплатою, або майже безкарно залишати авто там, де паркуватися заборонено. "Зараз за боротьбу із цими досить дрібними порушеннями відповідають лише поліцейські, яких, по-перше, мало, а, по-друге, вони дуже обмежені у своїх повноваженнях", - пояснює він і додає, що штрафують лише мізерну кількість порушників, яким "не поталанило" трапитися правоохоронцям на очі, а процедура евакуації потребує постійної присутності поліцейських на місці.

Та вже з осені до правоохоронців приєднаються і органи місцевого самоврядування, які отримають змогу наймати інспекторів з паркування. Ті ж уповноважені займатися фіксацією порушень, зазначає співзасновник громадського об'єднання "Рада з урбаністики Києва" Григорій Мельничук. На думку активіста, на сьогодні у Києві та інших містах України відсутня ефективна система оплати паркування. Тому Мельничук вітає очікуванні нововедення. "Поява інспекторів з паркування, що матимуть право накладати штрафи та фіксувати порушення за допомогою відповідної техніки, натомість, відповідатиме європейській практиці", - каже Мельничук.

Користуйтесь консультацією: Що треба знати про паркування: правила та штрафи

Відповідальність власників

Можливість документувати порушення без присутності водіїв, лише за допомогою фото- та відеофіксації, є серед найважливіших переваг нових правил, впевнений Гук. Це відкриває шлях до покарання водіїв, які досі звикли виходили "сухими із води", каже Мельничук. І це на додаток до традиційного режиму, коли поліцейські особисто спілкуються із порушниками, а також до режиму автоматичної фіксації, який поки залишається справою віддаленого майбутнього.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст