Головна Блог Новини Штрафи, техогляд і податок на авто: що зміниться для водіїв у 2022 році

Штрафи, техогляд і податок на авто: що зміниться для водіїв у 2022 році

28.12.2021
Автор:
Переглядів : 8818

Новий 2022 рік настане вже зовсім скоро – українці вірять у краще, і сподіваються, що всі зміни, які нам приготувала доля, будуть позитивними.

Останнім часом чиновники готували законодавчі зміни для наших водіїв, а також удосконалення вже робочих систем. Деякі з нововведень сподобаються далеко не всім.

Обов’язковий техогляд

Огляд технічного стану авто повернеться до України вже у вересні 2022 року. Його скасували ще у 2011 році, але для подальшої інтеграції з ЄС слід відповідати вимогам. Під зміни потрапить практично весь транспорт — легкові та вантажні авто, і навіть причепи. Ще у вересні ЄС закликав Україну внести зміни до закону до кінця 2021 року — транспорт повинен відповідати не лише технічним стандартам, а й екологічним.

Для багатьох українців останнє стане проблемою — величезна кількість євроблях не зможуть відповідати вимогам. У європейських країнах такі автомобілі заборонені для використання.

Подорожчання уживаних авто

Експерти з Інституту досліджень авторинку запевняють, що ціни на транспорт із вторинного ринку піднімуться на 15-20%. Причина цього — високий попит та нестача нових автомобілів. Через дефіцит мікросхем, великі виробники не можуть повністю укомплектувати новий транспорт, а деякі навіть призупиняють процес збирання.

Камери автофіксації порушень ПДР стануть розумнішими

Вже з 2022 року дорожні камери почнуть фіксувати проїзд на червоне світло та їзду зустрічною смугою, а також зупинку на смузі громадського транспорту. Про це заявив заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький. Так, уже до кінця цього року на дорогах України фіксуватимуть порушників 270 камер. У 2022 році запрацює ще 210 датчиків.

Нові штрафи

У новому році за їзду без прав українцю доведеться заплатити 425 грн, а якщо водій не отримав дозвіл та не отримав посвідчення – штраф у розмірі 3400 грн. За повторне порушення – 20 400 грн. Любителям керувати авто під дією алкоголю також посилили покарання – 17 тис. грн штрафу та позбавлення прав на рік. Повторна їзда “під мухою” зобов’яже водія виплатити 34 тис. грн і позбавить прав на 3 роки.

Українцям можуть повернути бальну систему штрафів – подібна практика використовувалася в країні з 2015 до 2020 року. Її принцип досить простий — на початку року кожному водієві нараховувалося 150 балів, і за порушення ПДР щоразу списувалося по 50 балів. Якщо водій вичерпає ліміт, йому доведеться виплачувати штрафи. Наразі законопроект перебуває на стадії розробки.

Техогляд вантажівок та транспорту для перевезень пасажирів

Вже з 12 листопада на дорогах України з’явилися нові діагностичні станції для техогляду автомобілів. Вони можуть зупинити транспорт, який використовується для отримання прибутку. Автомобіль можуть перевірити на відповідність до стандартів:

  • стан фар;
  • стан протектора шин;
  • аналіз викидів вихлопних газів;
  • коефіцієнт димності дизельних двигунів;
  • рівень шуму, що видає автомобіль;
  • визначення стану кермового управління.

Податок на розкіш

З 2022 року на водіїв в Україні накладуть новий податок, а також розширять список автомобілів, які вважатимуться за розкіш.

Так, платити доведеться водіям автомобілів, яким менше 5 років з моменту випуску, а ціна перевищує 375 мінімальних окладів – 2,5 млн грн.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст