Головна Блог Новини Повернути Донбас. Міфи закону про реінтеграцію

Повернути Донбас. Міфи закону про реінтеграцію

16.10.2017
Переглядів : 1753

Минулої п’ятниці Верховна Рада ухвалила два важливі закони щодо реінтеграції Донбасу. Голосування було важким і навіть супроводжувалось бійкою. Критики заявляли, що закони суперечать національним інтересам, прихильники наполягали на можливостях для розгортання на окупованому Донбасі миротворчої операції ООН.

Чому ж ці закони викликали такий резонанс? Перший законопроект на рік продовжує особливий порядок місцевого самоврядування на окупованих територіях. Однак він стосується лише тих органів, які будуть обрані відповідно до українського законодавства. І хоча депутати ухвалили закон зараз, чинності він набуде після завершення війни та виведення всіх незаконних збройних формувань із території України.

Вспомните новость: Россия требует с Украины деньги за поставки газа на Донбасс

Інший законопроект, що визначає державну політику щодо окупованих територій, фактично прописує рецепт повернення Донбасу. Проект закону проголошує Росію агресором і фіксує право України на самооборону. Журналісти вже охрестили цей документ «законом про реінтеграцію». І хоча закон ще очікує друге остаточне голосування в парламенті, навколо нього вже з’явилося безліч міфів, від побоювань щодо легалізації бойовиків до оголошення в Україні воєнного стану. Спробуємо розібратися з кожним із них.

Міф 1. Законопроект звільняє Росію від відповідальності за окупацію

Ключовим положенням дискусійного закону про реінтеграцію Донбасу є визнання Російської Федерації державою-агресором, а підконтрольні бойовикам території – тимчасово окупованими. Документ вперше запроваджує поняття «окупаційної адміністрації РФ», хоча раніше так звані «державні органи» бойовиків називалися «самопроголошеними».

У законопроекті наголошується, що саме Москва фінансово та військово підтримує незаконні формування, застосовуючи збройні сили та підпорядкованих їй радників. Законопроект фіксує нехтування Росією нормами міжнародного права, зокрема, систематичне порушення «режиму тиші», намагання поширити російське законодавство в окремих районах Донецької та Луганської областей, незаконну перереєстрацію підприємств та запровадження обігу російського рубля.

Україна законодавчо засуджує введення на підприємствах так званого «зовнішнього управління», що означає де-факто їхню експропріацію. Усі законодавчі акти, видані окупаційними адміністраціями, визнаються недійсними, зокрема, паспорти і номерні знаки.

Відповідно до закону, Україна не несе відповідальності за протиправні дії Російської Федерації як держави-агресора. Водночас збиратиме інформацію про всі порушення на окупованих територіях, аби притягти Росію до відповідальності.

Вспомните новость: Россия подала встречный иск к SIEMENS по соглашению о турбинах

Міф 2. Закон передбачає введення воєнного стану та скасування АТО

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст