Ще зовсім нещодавно президент України Володимир Зеленський привернув увагу своєю гучною заявою, адресованою недобросовісним далекобійникам і пов’язаною з тим, що далекобійники намагаються обійти перевантаження, аби не сплачувати за це відповідний штраф. Як було ним зазначено, було оснащено спеціальні пропускні пункти, щоб боротися з такими перевантаженнями. Але самих лише пропускних пунктів замало, якщо працівники Укртрансбезпеки не дотримуються вимог нормативно-правових актів.
10 лютого 2020 року на підприємця було накладено штраф в сумі 34 000 гривень за перевищення транспортним засобом (далі — ТЗ), яким він керував, нормативних габаритних параметрів.
Згаданий підприємець подав до Суду позов проти Укртрансбезпеки, в якому висувалась вимога скасувати Постанову її Управління про застосування вищезазначеного стягнення.
Ключові аргументи позивача ґрунтуються на тому, що робітники Укртрансбезпеки вчинили такі порушення приписів здійснення габаритного вимірювання:
Судом було вказано, що вантажівки, як і інші ТЗ зважуються за допомогою спеціального обладнання. Але таке обладнання має перебувати у робочому стані, час від часу його потрібно атестувати. Як альтернатива може здійснюватися перевірка такого обладнання з подальшим опечатуванням-клеймуванням та відпуском відповідного свідоцтва спеціальними метрологічними службами.
Але, як вказав суддя, відповідачем не надано ніяких документів на підтвердження утримання відповідного зважувального обладнання у робочому стані і тому можуть існувати сумніви у відповідності вимірювального обладнання вимогам законодавства.
Надалі Судом було особливу увагу приділено спеціальному Порядку здійснення вагового контролю, затвердженого постановою КМУ № 879. Як Судом було зазначено, пунктом 18 цього Порядку встановлено, що за наслідками габаритно-вагового контролю (далі — Контроль) на спеціальному пункті водієві ТЗ видається довідка про здійснення Контролю. Така довідка повинна містити місце і час здійснення згаданого Контролю. У випадках, коли у водія транспортного засобу наявний міжнародний сертифікат зважування, зазначений Контроль у частині зважування не здійснюється.
Отже, позиція Суду вказує на те, що хоча зазначена норма існує, працівники Укртрансбезпеки в ході судового оскарження такої довідки не надали.
Крім того, відповідно до пункту 21 зазначеного Порядку, оскільки було встановлено порушення габаритних параметрів водієм, (допустима ширина становить 2,6 метрів, а фактична відповідала довжині 3,7 метри, тобто перевищення габаритів склало 1,1 метри), працівники Укртрансбезпеки мали б заборонити подальший рух ТЗ. Така заборона повинна була б діяти до внесення плати за проїзд. При цьому оплата за проїзд вантажівки підприємця, що рухався без наданого дозволу, повинна бути вчинена у розмірі 200 % за пройдену ним ділянку дороги по території України. Але подальший рух ТЗ заборонено не було.
Тому після аналізу зазначених норм та обставин справи Суд погодився з першими двома аргументами позивача і прийшов до висновку, що робітники Укртрансбезпеки вчинили порушення порядку проведення габаритного вимірювання.
Постанову Управління Укртрансбезпеки в Одеській області про застосування стягнення в сумі 34000,00 гривень судом першої інстанції було скасовано.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.