Головна Блог Новини Введено в дію під час карантину - огляд ЗУ "Про публічні закупівлі"

Введено в дію під час карантину - огляд ЗУ "Про публічні закупівлі"

08.04.2020
Переглядів : 14695

Верховною Радою України 19.09.2019 прийнято Закон України № 114 – ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» (далі - Закон № 114 – ІХ), який набрав чинності 20.10.2019, а вводиться в дію в період карантину - 19.04.2020.

Найважливіші зміни:

- Нові терміни: аномально низька ціна тендерної пропозиції; вартість життєвого циклу; електронний каталог; технічна специфікація до предмета закупівлі; спрощена закупівля; пропозиція спрощеної закупівлі та переможець спрощеної закупівлі;

- Легалізовано здійснення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку (для планування закупівель та підготовки до їх проведення замовнику надано право проводити ринкові консультації з метою аналізу ринку, зустрічатись з потенційними учасниками, запитувати й отримувати рекомендації від СГД, в тому числі через електронну систему закупівель. У попередній редакції Закону такого права у замовників не було. Однак, як показує практика, замовники намагались за допомогою всіх доступних та недоступних засобів дістати інформацію про ринкову вартість предмету закупівлі (моніторинг мережі інтернет, отримання цінових пропозицій від СГД, неформальні зустрічі з потенційними учасниками закупівель та ін.);

- Повна ліквідація тендерних комітетів до 01.01.2022 та введення поняття «Уповноважена особа», яка замість тендерного комітету організовуватиме та провидитиме закупівлі;

- Новий підхід до оскарження закупівель (за подання скарги справлятиметься плата через електронну систему в день її подання, після чого скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, що в свою чергу унеможливлює її відкликання. У попередній редакції Закону існував механізм відкликання скарги, що було підставою для припинення її розгляду Антимонопольним комітетом. Розмір плати, згідно нового Закону, повинен визначити Кабмін. Виходячи з бажання законодавця змінити підхід до процедури оскарження та зменшити маніпулювання за допомогою цього інструменту, ціна ймовірно буде диференційованою та формуватиметься виходячи з вартості закупівлі. Зараз плата є фіксованою – 5 тис. грн для оскарження процедури закупівлі товарів або послуг, 15 тис. грн – робіт. Також зміни стосуються низки процедурних моментів);

- Введено процедуру спрощеної закупівлі (в попередній редакції Закон застосувався замовниками за умови, що вартість предмету закупівлі перевищувала 200 тис. грн (товари, послуги) та 1,5 млн. грн (роботи). Закупівлі, що не перевищували вказаних сум вважалися «Допороговими» та через електронну систему не проводились. Новим Законом введено процедуру «Спрощеної закупівлі», яка передбачає обов’язкове здійснення закупівель із застосуванням електронного аукціону для лотів, вартість яких становить від 50 тис. грн. до 200 тис. грн. (товари, послуги) від 50 тис. грн. до 1,5 млн. грн. (роботи);

- Нова конкурентна процедура закупівель - торги з обмеженою участю з 19.10.2020 (замовник їх зможе застосовувати у разі потреби попередньої перевірки кваліфікації учасників шляхом проведення кваліфікаційного відбору. Така процедура може застосовуватися у разі, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тис. євро; для робіт – 5 150 тис. євро);

- Визначення аномально низької ціни тендерної пропозиції (ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Визначається системою автоматично серед тих пропозицій, які беруть участь у закупівлі, за умови наявності не менше двох учасників. У разі виявлення в учасника ціни, яка є аномально низькою, такий учасник зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надати належне її обґрунтування. Не надання обґрунтування є підставою для відхилення пропозиції. У разі надання неналежного обґрунтування замовник має право відхилити таку пропозицію);

- Можливість виправлення невідповідності в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, протягом 24 годин (допоможе зменшити кількість відмов учасникам у зв’язку з незначними недоліками у поданих ними документах, які в цілому не впливають на саму закупівлю та які можливо усунути);

- Зміни в критеріях оцінки, враховується новий критерій – вартість життєвого циклу (сукупність вартості предмета закупівлі або його частини (лота) та інших витрат, які нестиме безпосередньо замовник під час використання, обслуговування та припинення використання предмета закупівлі);

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст