Головна Блог Новини Модернізація заради експорту. Як Євросоюз стає головним торговим партнером України - Любов Акуленко

Модернізація заради експорту. Як Євросоюз стає головним торговим партнером України - Любов Акуленко

29.07.2017
Переглядів : 1071

Після запуску вільної зони торгівлі з Євросоюзом в 2014 році український експорт в цьому напрямі неухильно зростає – за підсумками перших чотирьох місяців 2014 року на ЄС припадає 38% всього експорту України.

Європейський союз став головним ринком збуту не тільки для дрібних фермерів. Закриття російського ринку для українських товарів призвело до того, що вже і великий вітчизняний бізнес переорієнтував продаж на Захід. І зараз в грошовому відношенні він набагато більше залежить від ЄС, ніж від РФ.

Читайте статтю: Фінансовий ринок та інвестиційні процеси в Україні: чи є можливість зростання?

Що продає Україна

Показовий приклад – металургія. "Для нас сьогодні домашнім ринком є Європа, куди ми продаємо 40% своєї продукції, - розповідає Юрій Риженков, гендиректор Метінвест Холдингу, найбільшої металургійної компанії країни. - Це основний ринок постачання наших товарів, де ми посилено шукаємо клієнтів і боремося за них". До Росії Метінвест постачає лише 10% своєї продукції, хоча раніше ця частка була вдвічі більшою.

Агропоставками, а також продажем в ЄС деревини і так званої нової продукції машинобудування Україна змогла відшкодувати навіть втрати металургійного та "старого" машинобудівного експорту, каже Вероніка Мовчан, директор з наукової роботи Центру економічних досліджень. Вона пояснює: нова продукція машинобудування – це автомобільні деталі та комплектуючі для аудіо- та відеотехніки. Їх виробляють на заводах Західної України, відкритих міжнародними компаніями. Кількість таких підприємств з 2014 року зростає. "Для європейців вигідно переносити виробництва окремих деталей в Україну, де дешева і кваліфікована робоча сила, - пояснює Мовчан. - І нам на руку вбудовування в ланцюжок європейського виробництва".

Вспомните новость: Главные экономические показатели Украины до 2020 года

Причини успіху

Одна з причин успіху – автономні торгові преференції, які Євросоюз надав Україні. "Завдяки їм ми почали торгувати товарами [з ЄС], які раніше не реалізовували на ці ринки, - каже Любов Акуленко, виконавчий директор Українського центру європейської політики. - Почали завозити в країни Євросоюзу мед, молочні продукти, томатну пасту, яблучний сік".

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст