Головна Блог Новини Чи звільняє невідповідність дорожнього знаку ДСТУ від обов’язку його дотримання?

Чи звільняє невідповідність дорожнього знаку ДСТУ від обов’язку його дотримання?

27.01.2023
Переглядів : 2167

Для того, аби дійти до розуміння судової практики, необхідно почати з усвідомлення принципів, які покладені в основу відповідальності. Виходячи саме з такої позиції адвокат розповів колегам про захист водіїв, не оминувши у своїй лекції базових правил дорожнього руху. (Джерело: ЗіБ)

Від Риму до протоколу

Про захист водія за Кодексом про адміністративні правопорушення, а також загалом про важливість дотримання Правил дорожнього руху говорили у Вищій школі адвокатури в межах вебінару. Спікер заходу, адвокат Антон Кравченко назвав тему очевидно актуальною, оскільки сьогодні автомобіль став не лише засобом пересування, але й способом рятування.

Передісторія появи ПДР у нинішньому вигляді починається із 2013 року, коли відбулись найбільші зміни до цих правил. Однак не всім змінам судилося прижитись. Так, до прикладу, запровадження «штрафних балів» у 2015 році закінчилось їх скасуванням у 2021 році — через практичну недоцільність такої системи.

Сьогодні питання безпеки дорожнього руху регулює цілий ряд нормативно-правових актів. Серед них як фундаментальні — Конституція, так і не зовсім очевидні — на зразок Державних стандартів України. До проблем, які існують у цій системі, спікер відніс складнощі із понятійним апаратом, а також взаємовиключність деяких норм.

Загалом же правове регулювання та відповідно захист за стадіями поділяється на:

перед виїздом ТЗ, що регулюється ПДР;

під час руху ТЗ (також регулюється ПДР);

на місці зупинки/ ДТП/ розгляду та виконання рішень (регулюється ПДР, Кримінальним кодексом, Кримінальним процесуальним кодексом, КпАП, Кодексом адміністративного судочинства, Цивільним процесуальним кодексом).

Також А. Кравченко звернув увагу на ґенезу редакцій ПДР, які в нашій країні беруть початок у 1940-х роках. Хоча першим прототипом таких правил можна вважати заборону їзди у центрі міста, що сягає 50-тих років до н.е. в Стародавньому Римі.

Структура ПДР передбачає наявність визначень, прав та обов’язків учасників руху, ліміти, дії та їх наслідки, а також стан та умови. Сам лектор зазначив, що випадкових норм у ПДР майже не буває, адже всі вони покликані перешкоджати утворенню аварійних ситуацій, навіть якщо на перший погляд здаються далекими від реалій. Однак у нормативно-правових актах є неврегульовані моменти або речі, які взагалі неможливо врегулювати.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст