Головна Блог Новини 7 меседжів Геннадія Зубка про децентралізацію в Україні

7 меседжів Геннадія Зубка про децентралізацію в Україні

14.02.2018
Переглядів : 1558

Українська децентралізація — на півдорозі. Після провалу в парламенті трьох законопроектів про передачу с/г земель місцевим органам влади у комунальну власність, ентузіазм щодо цього процесу притупився. Ще б пак: без землі децентралізація — як «третє колесо до воза» для громад: обов’язків дали чимало, а от ресурсу і реальних економічних важелів обмаль! З іншого боку, бачимо, що спробу Кабміну протягнути земельну децентралізацію в урізаному вигляді завдяки урядовій постанові запустили з 1 лютого 2018 року. Навіть порядок передачі земель місцевим органам вже презентували. Тож наразі найбільш успішним децентралізатором виглядає прем’єр (хоч його постанова — це не закон, але, принаймні, «вона працює», доки інші автори земельної реформи прітимуть у кабінетах над новим планом законопроекту №7363 на дану тему). Поспішати у цих перегонах голову уряду та Президента (саме його варіант законопроекту про земельну децентралізацію набрав найбільше голосів) змушують вибори 2019 року — надто успішний лозунг для передвиборчого трампліна в очах місцевого електорату (за рік «цукерку» мають розпробувати в регіонах). Однак серце децентралізації все одно в інших руках — людини президента — віце-прем’єр-міністра — міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадія Зубка. У грудні минуло три роки, як він обійняв цю посаду і став «куратором» децентралізації. Нещодавно Зубко в інтерв’ю сайту decentralization.gov.ua розповів про провали, успіхи та плани щодо децентралізаційної реформи. AroPolit.com подає вам найцікавіші тези з нього.

Вспомните нвость: Экономист Новак: Самая распиаренная реформа под названием "децентрализация" в реальности является фейком

1. Доходи ОТГ

За минулий рік місцеві бюджети отримали 192 млрд грн власних надходжень. Це без урахування міжбюджетних трансфертів. Уперше за всю історію України обсяг місцевих бюджетів склав 50% від загальнодержавного бюджету. Отже, гроші органи місцевого самоврядування одержали.

2. Ремонт доріг і «дорожні гроші».

Державний дорожній фонд України

Раніше, коли «Укравтодор» складав план ремонту доріг, дороги місцевого значення до нього не потрапляли. Усі зусилля «Укравтодор» покладав на магістральні траси. Однак у листопаді 2016 року Верховна Рада ухвалила закон про створення Державного дорожнього фонду України, до якого повинні стікатися кошти акцизів на пальне, спеціальні мита і штрафи за такі порушення, як, наприклад, перевищення ліміту ваги. І з січня цього року Фонд, нарешті, запрацює, закумулювавши близько 44 млрд грн. З них 35% передбачено на дороги місцевого значення, 20% буде виділено на комунальні дороги. Раніше держава не мала права ремонтувати дороги, які проходять через населені пункти, а місцева влада не мала на це коштів (зараз гроші з’явилися, про фінансування ОТГ читайте вище. — Авт.). Тому подекуди вони не ремонтувалися понад двадцять років…

Насамперед треба ремонтувати дороги, які фігурують у планах госпітальних округів та опорних шкіл. Якісні дороги мають поєднувати периферійні населені пункти з адміністративними центрами громад. І робитиме це вже не «Укравтодор», а громади, котрі відповідатимуть за утримання та експлуатацію доріг.

Вспомните новость: В СССР и икра дешевая была и жилось лучше, вот только кому мы лжем?

Райавтодори

Перейдуть у підпорядкування обласних адміністрацій. Якщо говорити про техніку, то часто там навіть немає, що передавати. Проте є люди, які знають, що треба ремонтувати, й уміють це робити… Ніхто не вимагатиме від громад утримувати райавтодори, якщо ті не спроможні виконувати свої обов’язки. Уряду потрібні не автодори, а якісні дороги, які належним чином експлуатують, ремонтують та утримують. Для цього необхідна ринкова конкуренція. Припустімо, в області планують виділити на ремонт доріг 600 млн на рік. У такому випадку будь-яка спеціалізована організація може підготувати конкурентну пропозицію й виграти тендер. Їй ніхто не заважатиме розрахувати, яка техніка їй потрібна, щоб узяти її у кредит чи придбати. Держава не зобов’язана ані купувати, ані утримувати техніку для будівництва доріг. Техніка мусить належати приватним структурам.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст