Парламентська монополія пропрезидентської партії "Слуга народу" дає зелене світло всім законодавчим ініціативам Володимира Зеленського. Верховна Рада може ухвалити низку важливих законів вже у перші дні роботи. Центр протидії корупції розглянув надважливі пропозиції у сфері реформи судів, прокуратури, антикорупції та кримінальної юстиції, пише pravda.com.ua
АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД
Вищий антикорупційний суд запланував свій перший робочий день на 5 вересня. Однак без змін до закону його робота буде паралізована тисячами справ. А це означає, що будь-яких вироків для топ-корупціонерів доведеться чекати роками, незважаючи на запуск спеціалізованої Феміди.
ЦИВІЛЬНА КОНФІСКАЦІЯ І НЕЗАКОННЕ ЗБАГАЧЕННЯ
26 лютого 2019 року Конституційний суд України декриміналізував статтю "незаконне збагачення". Судді повністю виключили покарання за статтею N368-2, яка дозволяла притягти чиновників до відповідальності у випадку, коли їхнє майно та витрати явно перевищують офіційні доходи.
Детективи НАБУ розслідували епізоди з незаконного збагачення у 65 кримінальних провадженнях щодо народних депутатів, міністрів, керівників держустанов, військових прокурорів, заступників голови СБУ та інших одіозних топ-чиновників. Однак всі ці справи довелося закрити, а їхні фігуранти отримали амністію.
Вспомните новость: Первый популизм провалился. Президент Зеленский передумал переезжать в Украинский дом
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
Коли восени 2016 року чиновники вперше подали свої електронні декларації, суспільство побачило мільйони готівки, дорогі прикраси, колекції вин та ікон і навіть церкви, надбані за копійчані у порівнянні з такими статками зарплати.
Перевірку походження цих багатств мало здійснювати Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).
Натомість агентство спершу затягувало з початком роботи реєстру декларацій та неодноразово відкладало його запуск через технічні збої та відсутність сертифікації. Це не завадило членам НАЗК виписати собі по сотні тисяч гривень премій за запуск роботи реєстру декларацій.
Повноцінна верифікація декларацій досі не працює, попри міжнародні зобов'язання. Запроваджена "автоматична перевірка декларацій" не передбачає автоматичної звірки з державними реєстрами.
Робота НАЗК настільки дискредитована, що активісти зібрали десятки прикладів того, як воно перетворилося на паралізований та повністю підконтрольний владі орган: http://nazkfails.antac.org.ua/
КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС
Ефективне розслідування корупції та інших злочинів щодо народних депутатів фактично неможливо, адже більшість слідчих дій не можна здійснити без дозволу Верховної ради.
Також Рада минулого скликання максимально ускладнила роботу слідчих та прокуратури. 2017 року були прийняті так звані "правки Лозового". Вони були покликані ускладнити, а подекуди й унеможливити, роботу слідства та прокуратури щодо притягнення до відповідальності злочинців.
Вспомните новость: Зеленский предлагает уменьшить количество нардепов и убрать мажоритарку
Закон "Про Національне антикорупційне бюро"
Досі НАБУ обирає у штат агентів відповідно до вимог законодавства про державну таємницю в таємному режимі. Водночас профільний закон вимагає проведення публічних відкритих конкурсів.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.