Главная Блог Новости Три стратегічні кроки реформи нотаріату

Три стратегічні кроки реформи нотаріату

31.07.2020
Автор:
Просмотров : 1834

Доступність і висока якість нотаріальних та реєстраційних дій - один із основних пріоритетів Мін’юсту. Для цього Міністерство юстиції впроваджує масштабну реформу нотаріату. На цьому наголосила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ольга Оніщук.

«Ми впевнено крокуємо до реформування нотаріату! Я переконана, що нотаріус - це юридична професія, яка найбільш наближена до людей. Тому нинішня масштабна реформа, яка передбачає перехід до Е-нотаріату, це, насамперед, про безпеку, доступність і якість нотаріальних дій для громадян. Гарантувати доступність і високу якість нотаріальних та реєстраційних дій для всіх верств населення, особливо соціально незахищених, - один із основних пріоритетів Мін’юсту», - відзначила Ольга Оніщук.

Згадайте новину: Права нотаріусів розширили - у закон України "Про нотаріат" внесено зміни

Водночас вона підкреслила, що реформа нотаріату надскладна та масштабна, а тому потребує зважених підходів і правильних, обдуманих рішень, і не має нічого спільного з політичним популізмом. Наразі розробка відповідного законопроєкту перебуває вже на фінішній прямій. Ця законодавча ініціатива буде внесена на розгляд парламенту вже на початку осені.

Реалізація реформи передбачає три стратегічні кроки. По-перше, запровадження електронної системи нотаріату. Цей проєкт покликаний поліпшити якість нотаріальних дій шляхом зменшення часу на вчинення дії та захисту нотаріального документу від підробки.

«Переваги від роботи такої системи отримають усі - громадяни, нотаріуси й уся юридична спільнота», - запевнила заступник Міністра.
Зокрема, масштабна цифровізація нотаріальної діяльності передбачає: відмову від ведення паперових книг обліку діяльності нотаріуса; зменшення кількості документів, які особа має подавати для вчинення нотаріальної дії; автоматизацію низки процесів у діяльності нотаріусів; ефективну інформаційну взаємодію між державними інформаційними ресурсами; ведення нотаріального архіву в електронній формі.

За словами Ольги Оніщук, наразі робочою групою вже підготовлено повний техніко-економічний аналіз Е-нотаріату. Планується, що перший етап «пілоту» з електронним робочим місцем нотаріуса вдасться запустити вже до кінця 2020.

Згадайте новину: Виконавчому напису бути! КСУ визнав конституційними оспорювані положення Закону України «Про нотаріат»

«Наступний крок - перехід до єдиного нотаріату. Це дозволить закріпити єдиний статус нотаріуса в Україні, відмовившись від системи поділу нотаріусів на державних та приватних, як це було зроблено у багатьох європейських державах. Перехід до єдиного нотаріату передбачатиме поступове припинення діяльності державних нотаріальних контор (сьогодні в Україні працює 687 таких контор), а отже, дозволить суттєво зменшити державні видатки на їх утримання, що сприятиме економії бюджетних коштів», - повідомила заступник Міністра.

При цьому, уточнила вона, розроблено концепт заходів, який гарантуватиме доступність базових нотаріальних дій для соціально незахищених верств населення. Можливість звернутися до нотаріуса має бути в кожного громадянина, незалежно від рівня його доходу і місця проживання.

Також буде суттєво розширено кількість дій, які можуть вчиняти нотаріуси. Нотаріат отримає право реєструвати шлюби, розлучення, забезпечувати докази тощо.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст