Судді в цілому поділяють ідею щодо необхідності відновлення довіри суспільства. Однак платити за це ціною власної незалежності не готові. Наявних кримінальної відповідальності та антикорупційних органів у ВС вважають більш ніж достатніми механізмами. (джерело: ЗіБ )
Недостатній засіб протидії
У Верховному Суді відбувся Пленум, на порядок денний якого було винесено обговорення ключових законопроектів, які ставлять за мету відновити довіру суспільства до судової влади. Йдеться про проекти законів №№9438 та 9438-1 щодо посилення відповідальності за корупційні кримінальні правопорушення у сфері правосуддя, а також №№9454 та 9454-1 щодо запровадження додаткових процедур для зміцнення довіри суспільства до судової влади.
В результаті обговорення Пленум ВС затвердив висновок стосовно двох законодавчих ініціатив — №№9438 та 9438-1. У ньому йдеться про те, що окремі положення вказаних проектів потребують доопрацювання. Так, Пленум ВС звернув увагу, зокрема, на вибірковий підхід законодавця, що полягає в посиленні кримінальної відповідальності за корупційні правопорушення лише в одній сфері — сфері правосуддя.
Доповідач із цього питання — Голова ВС Станіслав Кравченко — зауважив, що загалом посилення кримінальної відповідальності за деякі злочинні прояви разом із криміналізацією окремих діянь є одним із векторів динаміки законодавства України про кримінальну відповідальність. Однак ключова закономірність кримінально-правової політики полягає в тому, що саме по собі посилення кримінальної відповідальності не може вважатися достатнім засобом протидії вчиненню кримінальних правопорушень, у тому числі корупційних.
Пользуйтесь консультацией: Как обмануть детектор лжи? Методы противодействия
Якщо ж держава має намір активно скористатися цим інструментом та на певному етапі посилює кримінальну відповідальність за корупційні кримінальні правопорушення, то постає питання, чому такий підхід стосується виключно сфери правосуддя, тоді як згідно з результатами соціологічних досліджень найбільш корумпованими в Україні є інші сфери.
Голова ВС додав, що створення таких казуїстичних норм не справляє враження системної протидії корупції, а фактично є кримінально-правовим реагуванням на один випадок.
Окрім цього, у висновку акцентується, що більшість статей, запропонованих у законопроекті №9438, створюють невиправдану потенційну конкуренцію зі статтями особливої частини чинного КК.
До того ж Пленум ВС вказав на неналежну диференціацію кримінальної відповідальності за корупційні кримінальні правопорушення та відмінності у формулюванні кваліфікуючих ознак таких правопорушень, що полягають у використанні законодавцем різних за змістом термінологічних зворотів.
Читайте статтю: Проверка на полиграфе возможна только добровольно или же в уголовном производстве
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.