Непоодинокими трапляються випадки, коли НАЗК, немаючи на це жодних повноважень проводить перевірку за фактом неподання декларації. Це виглядає доволі дивним, з огляду на те, що такі повноваження у НАЗК відсутні. Тому, перевірка фактів неподання декларації є дещо дивною, особливо, якщо звернути увагу на те, що ми давно не чули від НАЗК виявлення недостовірних даних у деклараціях серед держслужбовців категорії А.
Спробуємо розбіратися чи дійсно НАЗК немає повноважень щодо перевірки фактів неподання декларацій і, якщо не цей орган, то який має право проводити таку перевірку?
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про запобігання корупції» Національне агентство з питань запобігання корупції (є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику.
2. Національне агентство, у межах, визначених цим та іншими законами, є відповідальним перед Верховною Радою України і підконтрольним їй та підзвітний Кабінету Міністрів України.
3. Національне агентство утворюється Кабінетом Міністрів України відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Питання діяльності Національного агентства у Кабінеті Міністрів України представляє Голова Національного агентства.
Правову основу діяльності Національного агентства становлять Конституція України, міжнародні договори, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, цей та інші закони України, а також прийняті відповідно до них інші нормативно-правові акти.
Закон України «Про центральні органи виконавчої влади» та інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність органів виконавчої влади, а також Закон України «Про державну службу» застосовуються до Національного агентства, службовців та працівників його апарату, а також до його повноважень стосовно уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції в частині, що не суперечить цьому Закону.
Саме цей Закон визначає правовий статус органу, його функції та повноваження.
Однак цим Законом не передбачено право НАЗК здійснювати перевірочні дії за фактами неподання декларацій.
За фактом неподання декларацій перевірки проводяться органами Національної поліції. Під час проведення перевірки за такими фактами в залежності від обставин неподання декларації, органи Національної поліції складають протокол про адміністративне правопорушення за ст. 164-1 КупАП або вносять відомості до ЄРДР та розпочинають досудове розслідування за ст. 366-1 КК України.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.