Як зазначається в Законі, державний матеріальний резерв складатиметься із сировини, промислових та продовольчих товарів, ліків, паливно-енергетичних та матеріально-технічних ресурсів тощо, призначених для використання в мирний час та особливий період.
Натомість державний мобілізаційний резерв міститиме цінності, призначені для використання лише в особливий період, які будуть спрямовані відновлення інфраструктури, розгортання додаткових потужностей для виготовлення промислової продукції, продовольчих товарів, ремонт/виробництво військової техніки.
Відмінність понять державний матеріальний та державний мобілізаційний резерв така: мета першого — забезпечувати функціонування економіки та необхідний рівень життєдіяльність населення в мирний час і в особливий період, другого — забезпечити якнайшвидше застосування державних матеріальних резервів там, де вони необхідні, та створення необхідних умов для функціонування в особливий період.
Тобто державний матеріальний та мобілізаційний резерви існують окремо, але доповнюють один одного в певних ситуаціях.
Хоч у законі вказано, що це запас матеріальних цінностей, не йдеться про те, яким він має бути — мінімальним, середнім чи великим.
Законотворець вкладав у це поняття «запас, що є необхідним і достатнім», але не вказує це. У подальшому така невизначеність може призвести до зловживання повноваженнями органу влади, відповідального за державні резерви, і стати ще однію стежкою для корупції.
Посилання на канал: Юридические новости и лайфхаки | адвокат Васильев
Перелік товарів формують за продовольчим, медичним, технічним, сировинним та енергетичним напрямами. Оскільки документ ухвалено в період воєнного стану, під товарами та сировиною слід розуміти речі, необхідні для існування в особливий період.
Законотворець складав перелік відповідно до проблем, з якими зіткнулася держава під час повномасштабної війни. Наприклад сировинний напрям вказує на неможливість видобутку речовин та матеріалів, з яких виробляють продовольчі товари. Енергетичний напрям вказує на дефіцит потужностей в енергосистемі, медичний — на малу кількість високоякісних лікарських засобів та медичних товарів, більшість з яких передають на потребу військовослужбовців. Також увагу приділено приділено енергетичній сфері, яка протягом останнього року зазнала значного удару. Державний резерв повинен використовуватися для вирішення поточних проблем. Внаслідок використання протягом останніх років ресурсів державного резерву, постійного неповернення товарів в установлені строки, значно зменшено наявні обсяги запасів.
За текстом Закону державний резерв містить тільки ті запаси, які є реально необхідними, тому до резерву не повинні входити смартфони, ноутбуки, холодильники, телевізори, комп’ютери, камери, але вони можуть підпадати під критерій “технічний” або “енергетичний” напрям. Наприклад до резерву входять алкогольні напої у вигляді технічного спирту, що підпадає під “медичний” напрям.
На момент ухвалення закону перелік достатній, а не повний, адже день у день з’являються нові проблеми щодо постачання товарів. Все це потребує дедалі нових способів вирішення.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.