Кабінет Міністрів України Постановою «Про Державну регуляторну службу України» № 252 від 30 квітня 2014 року ліквідував Державну службу України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (далі за текстом – Держкомпідприємництво) поклавши її повноваження на новостворену Державну регуляторну службу України.
Головою Держпідприємництва з 3 березня 2010 року є Михайло Бродський, призначення якого на голову нової Державної регуляторної служби України урядом не планувалось. Звичайно такий стан речей Михайла Юрійовича не влаштовував і розуміючи своє неминуче але формально законне звільнення у зв’язку із ліквідацією органу, Бродський звернувся із позовом до КМ України в Окружний адміністративний суд м. Києва. Другим позивачем у справі виступила Всеукраїнська громадська організація «Спілка кризи-менеджерів України».
Таким чином, підкилимна боротьба в середині системи виконавчої влади на центральному рівні набула публічності у суді.
18 вересня 2014 року колегія суддів Окружного адміністративного суду м. Києва у письмову провадженні ухвалила Постанову у справі №826/10927/14, якої визнала протиправною та скасувала Постанову КМ України «Про Державну регуляторну службу України» № 252 від 30 квітня 2014 року.
Підставами для скасування Постанови КМ України № 252 суд визначив процесуальні порушення під час прийняття цієї постанови, зокрема відсутність у матеріалах справи передбачених законом погоджень зацікавлених суб’єктів, експертних висновків та обов’язкових документів для прийняття такої постанови. Не було також надано розрахунків бюджетних витрат на такі структурні зміни у системі органів виконавчої влади.
Проте найбільш цікавим у цій справі є стенограма засідання КМ України, де обговорювалась ця постанова, і яка була досліджена у судовому засіданні. Цитуємо безпосередньо із постанови суду:
«Кужель О. В. - Дозвольте я висловлю свої зауваження?
Я є фундатором започаткування в країні державної регуляторної політики. Це світова практика. Вивчали ми її в Європі. В кожній країні світу нема права органу, який виконує основні функції державної регуляторної політики і дерегуляції, бути підпорядкованим будь-якому органу, крім Кабінету Міністрів…
…Я роблю зауваження Міністру Кабінету Міністрів, що він порушив виконання Закону «Про основні засади державної регуляторної політики», бо з першого дня початку роботи Уряду жодне рішення практично не розглядається і багато рішень виносяться з порушенням Закону «Про основні засади державної регуляторної політики».
Крім того, що Бродського ви не знімаєте, немає роботи, невиконання закону, і я просто здивована, що Міністр фінансів не каже, скільки коштуватиме коштів з бюджету, щоб змінити всі печатки, всі назви. Яка зараз в цьому потреба, якщо треба виконувати зовсім інші задачі?
Семерак О. М. - Можна я відповім? Закон «Про Кабінет Міністрів» розділ 5, стаття 21, пункт 4: «Діяльність центральних органів виконавчої влади, керівник яких не входить до складу Кабінету Міністрів, спрямовується і координується міністром». Тому пункт 1 проекту постанови, яка пропонується, виписано в такій редакції.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.