Головна Юридичний світ ... Події ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2022р. Планування, організація та проведення закупівель товарів, робіт і послуг в 2022р. Організація діяльності Уповноважених осіб. Актуальне в закупівлі електроенергії, природного газу. Антиконкурентні узгоджені дії. Оскарження закупівель в АМКУ. Судова практика з публічних закупівель. ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2022р. Планування, організаці...

ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2022р. Планування, організація та проведення закупівель товарів, робіт і послуг в 2022р. Організація діяльності Уповноважених осіб. Актуальне в закупівлі електроенергії, природного газу. Антиконкурентні узгоджені дії. Оскарження закупівель в АМКУ. Судова практика з публічних закупівель.

03.02.2022
Автор: Кортекс
Переглядів : 1772
 - 25fb86c05c4056e94cf1eacee08c3d9f.jpg
Дата події
2022-02-22
Час проведення: 10:00-17:00
Записатися на семінар
Задати питання автору
Вартість участі
3190грн
Локація : Семінар в залі / Онлайн (на вибір)
Показати на мапі

22 - 23 лютого | Семінар в залі / Онлайн (на вибір)

ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2022р.

Зміни в правовому регулюванні, PROZORRO, оскарженні. Планування, організація та проведення закупівель товарів, робіт і послуг в 2022р. Нові тенденції та практики. Антиконкурентні узгоджені дії. Оскарження закупівель в АМКУ. Варіанти рішень типових та нетипових ситуацій. Судова практика з публічних закупівель.


Детальна програма та умови участі тут >>>


Спікери:


Наталя Шимко - заступник генерального директора ДП "Прозорро". Екс-заступник Директора Департаменту регулювання публічних закупівель МЕРТУ. Один з найкращих експертів у сфері публічних закупівель.

Керівник Міжобласного територіального відділення АМКУ.

Тетяна Колісник - один з найкращих експертів-практиків в Україні з питань проведення тендерів з 15-м досвідом практичної роботи в Мінекономрозвитку.

Наталя Заєць - Досвід роботи: ГоловКРУ (нині Держаудитслужба) Мінекономрозвитку (підрозділ моніторингу Департаменту держзакупівель) КМДА (як орган оскарження) ДП НАК "Нафтогаз".

Юрій Радзієвський - Адвокат, керуючий партнер АО "Радзієвський і партнери". Має великий досвід юридичного супроводження участі в тендерних закупівлях.


Програма курсу:

(розроблена відповідно до професійного стандарту "Фахівець з публічних закупівель").

Нові зміни в правовому регулюванні публічних закупівель та їх застосування. Нові практики та тенденції в закупівельній роботі товарів, робіт та послуг.

  • Нові законодавчі зміни в сфері публічних закупівель. Новий функціонал PROZORRO.
  • Аномально низька ціна (АНЦ). Хто її визначає. Як здійснюється повідомлення? Як обґрунтувати аномально низьку ціну. Успішна практика оскарження. Коли виникає питання демпінгової ціни? Якщо всі учасники будуть понижувати ціну: чи буде аномально низька ціна?
  • Електронна версія ст. 17 Закону. Наслідки для Учасника та Замовника.
  • Закупівлі на суму до 50 тисяч гривень. Обов’язковість використання ProZorro при закупівлях від 50 тисяч. Яку інформацію Замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель. Строки оприлюднення. Наслідки порушення та відповідальність. «Онлайн-магазин» для бюджетних установ: електронні каталоги поширених товарів.
  • Нецінові критерії оцінки пропозиції. Успішні практики оскарження.
  • Електронний підпис/кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис: що є правильним. Електронна печатка. Особливості підписання ФОП. За що будуть відхилені пропозиції Учасників. Які вимоги має право встановити Замовник.
  • Забезпечення тендерної пропозиції.
  • Як організувати роботу Уповноваженої особи. Організація тестування.
  • Спрощена закупівля. Строки проведення закупівлі, укладення договору.
  • Застосування переговорної процедури.
  • Укладення "прямих" договорів без використання електронної системи PROZORRO.
  • Особливості взаємодії Замовників з Учасниками та органом оскарження.
  • Нові практики та тенденції в закупівлях в 2022р.

Планування та організація закупівель для забезпечення потреб 2022р.

  • Завершення закупівель Тендерного комітету. Варіанти рішень.
  • Організація взаємодії між УО при плануванні та оголошенні закупівель.
  • Особливості формування річного плану закупівель.
  • Коли розпочинати закупівлі.
  • Практика застосування окремих норм для забезпечення безперервного процесу закупівель.
  • Відшкодування, "новий предмет закупівлі", законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.
  • Оприлюднення: невідповідність вимог Закону та електронної системи закупівель.
  • Чинники, що впливають на вибір процедури та виду закупівлі.
  • Електронний каталог як альтернатива конкурентним закупівлям.
  • Як УО залучати до закупівель інших працівників Замовника.

Організація діяльності Уповноваженої особи в 2022р. Обов'язки та відповідальність.

  • Уповноважена особа (УО): її повноваження та відповідальність. Рішення про призначення Уповноваженої особи. Положення про УО.
  • Оформлення рішень Уповноваженої особи.
  • Розмежування повноважень закупівельників в організації Замовника.
  • Кваліфікаційні вимоги до знань та професійних компетенцій. Порядок організації тестування.
  • Відповідальність УО: адміністративна та кримінальна. Моніторинг закупівлі як головний інструмент притягнення до адміністративної відповідальності УО. Коли УО загрожує позбавлення волі.
  • Підстави для накладення штрафу на УО. Детальний аналіз кожного порушення та чого слід уникати щоб не отримати штраф.
  • Яку лінію захисту обрати та як реагувати УО на протокол про адміністративне порушення.
  • Чи несе відповідальність УО за несвоєчасне оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про зміни до договору, звіту про виконання договору, якщо вони не виконують договірну роботу?
  • Робота з персональними даними. Коли можна/неможна їх вимагати від Учасника. Кому, в яких випадках та за якою процедурою можна надавати персональні дані в т.ч. правоохоронним та контролюючим органам.
  • Доплати УО. Чи буде це "іншою оплаченою діяльністю" для держслужбовців згідно ЗУ "Про подолання корупції"
  • Особливості використання ЕЦП / Кваліфікований електронний підпис.
  • Звітність роботи Уповноваженої особи.

Особливості закупівлі електроенергії, природного газу. Проекти договорів. Вибір процедури.

  • Закупівля електроенергії. Відкриті торги чи переговорна процедура?
  • Закупівля природного газу. Ризики відкритих торгів. Запобігання демпінгу в торгах. Можливості проведення переговорної процедури закупівлі.
  • Варіанти змін ціни. Формула ціноутворення.
  • Оформлення договору для закупівель з коливанням ціни.
  • Можливість застосування ст. № 631 ЦКУ.
  • Закупівлі у постачальників "останньої надії", у постачальників універсальних послуг

COVIDні закупівлі. Закупівлі товарів, робіт та послуг, прямі договори, спрощені закупівлі.

Спрощені закупівлі. Порядок проведення.

  • Чи є обов’язковим їх проведення. В яких випадках є сенс їх проводити.
  • Доцільність розроблення порядку спрощених закупівель Замовником.
  • Вимоги, які може встановлювати Замовник.
  • Які дії під час проведення спрощених закупівель вважаються порушенням принципів закупівель. Наслідки для Замовників та Учасників торгів.
  • Особливості розгляду пропозицій, поданих на участь у спрощених закупівлях.
  • Коли необхідно відхиляти пропозиції та відміняти спрощену закупівлю.
  • Чи має право Замовник розглядати «дозавантажені» Учасником документи.
  • Особливості розгляду пропозицій, поданих на участь у спрощених закупівлях.
  • Договір про закупівлю за результатами спрощеної процедури: додаткова категорія договорів. Строки укладання договору. Умови спрощених договорів. Умови та особливості укладання "спрощених" договорів.
  • Що є підставою для публікації інформації про придбання товару, послуги без укладення договору.
  • Випадки, при яких Замовник має право не проводити спрощені закупівлі.

Укладання "Прямого" договору

  • Випадки застосування.
  • Звіт про договір, укладений без використання електронної системи.
  • Обсяг інформації, яку Замовник повинен оприлюднити в електронній системі.
  • Строк оприлюднення. Наслідки порушення.

Визначення предмета закупівлі товарів, робіт і послуг: порушення та правомірні рішення. Проблемні питання застосування ДК 021:2015.

  • Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі. Випадки, коли потенційно підходить декілька кодів ЄЗС – поділ між кодами чи все в один.
  • Закупівля робіт та послуг: як застосовувати показники Національного Класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Визначення виду предмета закупівлі як роботи, під час капітального ремонту рухомого майна (у т. ч. транспортних засобів).
  • Особливості визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту приміщень, поточного ремонту обладнання, капітального ремонту, проектування, експертизи та технагляду у будівництві, авторського нагляду, технічного нагляду. Послуги чи роботи?
  • Поточний ремонт обладнання — 4-й знак Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 чи окремий об’єкт?
  • Особливості визначення предмета закупівлі при закупівлі робот та послуг в одній закупівлі з товарами.
  • Визначення предмета закупівлі товарів, що належать до різних четвертих знаків ДК 021:2015.
  • Як визначити предмет закупівлі якщо в договорі кілька кодів ДК.

Як розрахувати очікувану вартість предметів закупівель. Порядок оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в електронній системі уповноваженого органу.

  • Строки проведення процедур закупівель. Як правильно розрахувати строки проведення процедур закупівель.
  • Новий Наказ стосовно оприлюднення інформації – що робити щоб не виникло проблем із Держказначейством при реєстрації договорів.
  • Оприлюднення інформації про внесення змін до договорів про закупівлю у випадках, не передбачених Законом про публічні закупівлі.
  • Чи повинен Замовник надавати відповіді на публікації в різних електронних ресурсах, окрім DOZORRO та PROZORRO (зокрема «Наші гроші» тощо). Наслідки для Замовника у випадку ігнорування публікацій.
  • Хто підписує документи ЕЦП? Уповноважена особа забезпечує публікацію: чи можуть інші працівники підписувати своїм КЕП інформацію у системі електронних закупівель?
  • Рекомендації щодо роботи з Веб-порталом публічних закупівель щодо оприлюднення інформації.
  • Рекомендації щодо роботи у Веб-сервісі Замовника.

Процедури закупівель: практика та особливості проведення.

  • Відкриті торги: покроковий алгоритм проведення процедури відкритих торгів.
  • Застосування переговорної процедури. Коли можна застосовувати. Особливості обґрунтування.
  • Відмова участі в торгах.
  • Участь нерезидентів.
  • Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції, подані в різних валютах, до однієї валюти.
  • Торги з обмеженою участю. Етапи проведення. Кількість учасників. Кваліфікаційний відбір. Можливість зміни ціни.
  • Відміна Замовником торгів чи визнання їх такими що не відбулись.
  • Коли ЕС3 автоматично відміняє торги.

Вимоги тендерної документації: формування, встановлення, застосування. Внесення змін та порядок надання роз'яснень.

Кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх документального підтвердження. Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв.

  • Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
  • Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
  • Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
  • Виконання аналогічних договорів — правомірна вимога чи дискримінація?
  • Коли потрібно застосовувати всі кваліфікаційні критерії під час відкритих торгів?
  • Чи поширюється новий інструмент «24 години на виправлення помилок» на документи для кваліфікаційних критеріїв.
  • Критерій фінансової спроможності – у яких випадках оптимально його застосування, та у яких межах.
  • Ліцензія на можливість надання послуг, що є предметом закупівлі – вимагається від учасника, або від переможця.

Вимоги до предмета закупівлі та їх документальне підтвердження у складі тендерної пропозиції

  • Конкуренція учасників чи виробників: враховуємо позицію АМКУ.
  • Кількість товару та місце його поставки.
  • Місце поставки робіт чи надання послуг, їх обсяги. Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
  • Поглиблені технічні специфікації згідно вимог нового Закону.
  • Як правильно прописати технічне завдання, якщо неможливо спланувати обсяги предмета закупівлі - на прикладі закупівлі послуг з технічного обслуговування автомобілів та запчастин.
  • Чи можна змінювати термін постачання під час оголошення повторної процедури закупівлі або проведення переговорної процедури за умови, що закупівля двічі не відбулася?
  • Чи має право Учасник пропонувати в торгах одночасно продукцію двох виробників? Чи є це підставою для відхилення?
  • Маркування, еквіваленти, технічна специфікація відповідно до вимог статті 23 Закону.
  • Встановлення вимоги щодо маркувань, протоколів випробувань, сертифікатів - обов’язок чи право замовника.
  • Як визначати маркування, протоколи випробувань для послуг.
  • Врахування потреб осіб з інвалідністю при закупівлі товарів та послуг окрім веб-сайтів.
  • Необхідність зазначати еквіваленти характеристикам/термінології/ умовним позначенням, передбачених існуючими стандартами.
  • Забезпечення тендерної пропозиції Учасника та його повернення: 5 робочих днів зі звернення Учасника чи самостійно? Вибір оптимального способу і розміру забезпечення.

Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій. Ціна або вартість життєвого циклу.

  • Що повинен включати опис методики оцінки за критерієм «ціна» або ціна/вартість життєвого циклу? Враховуємо чи не враховуємо ПДВ, коли оцінюємо тендерну пропозицію? Як правильно прописати механізм в тендерній документації? Хто може скористатися?

Договір про закупівлю. Особливості укладання, внесення змін, розірвання, виконання. Звітування про договори.

  • Порядок укладання Договору про закупівлю як підстава для відхилення Учасника.
  • Які документи переможець має надати на момент підписання Договору.
  • Що є істотними умовами договору: як правильно погодити та змінити. Чи вважається істотними умовами зміна керівництва або реквізитів у постачальника. Неістотні умови договору: чи можна змінювати і коли.
  • Особливості закупівельних договорів: ст. 631 ЦКУ.
  • Механізми що можуть застосовувати Учасники для зміни проекту договору, встановленого Замовником.
  • Внесення змін та коригування умов договору. Зміна ціни, номенклатури, обсягу. Як укласти додаткову угоду.
  • Як запобігти демпінгу.
  • Що робити з договором про закупівлю, якщо договір укладено без ПДВ, а потім Виконавець отримує статус платника ПДВ.
  • Практика застосовування оперативно-господарських санкцій.
  • Попередня оплата.
  • Розірвання договору в т.ч. в односторонньому порядку.
  • Строки укладання та оприлюднення договорів. Максимальні строки. Як обґрунтувати подовження строків їх укладання.
  • Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції в різних валютах до співвідносного вигляду.
  • Зміна ціни за одиницю товару. Як Учаснику врахувати у договорі зміну ціни.
  • Чи поширюється можливість подовження строків на укладення договору переговорної процедури закупівлі.

Застосування ст. 17 Закону та її електронна версія. Відмова Учаснику в участі у процедурі закупівлі. За що можна відхилити Учасника та переможця за ст. 17 Закону. Обов'язок застосування. Коли не застосовувати. Як правильно вимагати спосіб документального підтвердження, зокрема на виконання частин 3 та 6 Закону. Частина 6 статті 17 під час проведення переговорної процедури закупівлі.

Антиконкурентні узгоджені дії: як боротися та виявляти.

  • Що може замовник щоб захиститись від недобросовісних конкурентів.
  • Як не постраждати від змов конкурентів.

Оскарження рішень Замовників при проведенні публічних закупівель.

  • Адмін колегія АМКУ або суд? Адміністративний суд або господарський? Куди і за яких обставин оскаржуємо рішення замовника.
  • Практика адмін колегій АМКУ та судів: принципові відмінності. Де закінчується формальний підхід адмін колегій АМКУ?
  • Коли нереалізація права на оскарження в органі оскарження позбавляє права звернення до суду?
  • Аномально низька ціна – як правильно обґрунтувати і не отримати дискваліфікацію?
  • Практика розгляду заяв про забезпечення позову в публічних закупівлях: проблемні питання.
  • Практика оскаржень дискримінаційних умов тендерної документації: найбільш показові приклади.
  • Практика оскарження рішень про кваліфікацію/дискваліфікацію/визначення переможця: найбільш показові приклади.

Взаємодія з органами контролю у сфері публічних закупівель. Моніторинг закупівель. Як використовувати рішення органу оскарження та висновків щодо моніторингу при організації та проведенні закупівель.

Детальна програма та умови участі тут >>>

1772
Переглядів
0
Коментарі

Залиште Ваш коментар:

Додати
logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст