22 - 23 лютого | Семінар в залі / Онлайн (на вибір)
ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2022р.
Зміни в правовому регулюванні, PROZORRO, оскарженні. Планування, організація та проведення закупівель товарів, робіт і послуг в 2022р. Нові тенденції та практики. Антиконкурентні узгоджені дії. Оскарження закупівель в АМКУ. Варіанти рішень типових та нетипових ситуацій. Судова практика з публічних закупівель.
Спікери:
Наталя Шимко - заступник генерального директора ДП "Прозорро". Екс-заступник Директора Департаменту регулювання публічних закупівель МЕРТУ. Один з найкращих експертів у сфері публічних закупівель.
Керівник Міжобласного територіального відділення АМКУ.
Тетяна Колісник - один з найкращих експертів-практиків в Україні з питань проведення тендерів з 15-м досвідом практичної роботи в Мінекономрозвитку.
Наталя Заєць - Досвід роботи: ГоловКРУ (нині Держаудитслужба) Мінекономрозвитку (підрозділ моніторингу Департаменту держзакупівель) КМДА (як орган оскарження) ДП НАК "Нафтогаз".
Юрій Радзієвський - Адвокат, керуючий партнер АО "Радзієвський і партнери". Має великий досвід юридичного супроводження участі в тендерних закупівлях.
Програма курсу:
(розроблена відповідно до професійного стандарту "Фахівець з публічних закупівель").
Нові зміни в правовому регулюванні публічних закупівель та їх застосування. Нові практики та тенденції в закупівельній роботі товарів, робіт та послуг.
-
Нові законодавчі зміни в сфері публічних закупівель. Новий функціонал PROZORRO.
-
Аномально низька ціна (АНЦ). Хто її визначає. Як здійснюється повідомлення? Як обґрунтувати аномально низьку ціну. Успішна практика оскарження. Коли виникає питання демпінгової ціни? Якщо всі учасники будуть понижувати ціну: чи буде аномально низька ціна?
-
Електронна версія ст. 17 Закону. Наслідки для Учасника та Замовника.
-
Закупівлі на суму до 50 тисяч гривень. Обов’язковість використання ProZorro при закупівлях від 50 тисяч. Яку інформацію Замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель. Строки оприлюднення. Наслідки порушення та відповідальність. «Онлайн-магазин» для бюджетних установ: електронні каталоги поширених товарів.
-
Нецінові критерії оцінки пропозиції. Успішні практики оскарження.
-
Електронний підпис/кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис: що є правильним. Електронна печатка. Особливості підписання ФОП. За що будуть відхилені пропозиції Учасників. Які вимоги має право встановити Замовник.
-
Забезпечення тендерної пропозиції.
-
Як організувати роботу Уповноваженої особи. Організація тестування.
-
Спрощена закупівля. Строки проведення закупівлі, укладення договору.
-
Застосування переговорної процедури.
-
Укладення "прямих" договорів без використання електронної системи PROZORRO.
-
Особливості взаємодії Замовників з Учасниками та органом оскарження.
-
Нові практики та тенденції в закупівлях в 2022р.
Планування та організація закупівель для забезпечення потреб 2022р.
-
Завершення закупівель Тендерного комітету. Варіанти рішень.
-
Організація взаємодії між УО при плануванні та оголошенні закупівель.
-
Особливості формування річного плану закупівель.
-
Коли розпочинати закупівлі.
-
Практика застосування окремих норм для забезпечення безперервного процесу закупівель.
-
Відшкодування, "новий предмет закупівлі", законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.
-
Оприлюднення: невідповідність вимог Закону та електронної системи закупівель.
-
Чинники, що впливають на вибір процедури та виду закупівлі.
-
Електронний каталог як альтернатива конкурентним закупівлям.
-
Як УО залучати до закупівель інших працівників Замовника.
Організація діяльності Уповноваженої особи в 2022р. Обов'язки та відповідальність.
-
Уповноважена особа (УО): її повноваження та відповідальність. Рішення про призначення Уповноваженої особи. Положення про УО.
-
Оформлення рішень Уповноваженої особи.
-
Розмежування повноважень закупівельників в організації Замовника.
-
Кваліфікаційні вимоги до знань та професійних компетенцій. Порядок організації тестування.
-
Відповідальність УО: адміністративна та кримінальна. Моніторинг закупівлі як головний інструмент притягнення до адміністративної відповідальності УО. Коли УО загрожує позбавлення волі.
-
Підстави для накладення штрафу на УО. Детальний аналіз кожного порушення та чого слід уникати щоб не отримати штраф.
-
Яку лінію захисту обрати та як реагувати УО на протокол про адміністративне порушення.
-
Чи несе відповідальність УО за несвоєчасне оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про зміни до договору, звіту про виконання договору, якщо вони не виконують договірну роботу?
-
Робота з персональними даними. Коли можна/неможна їх вимагати від Учасника. Кому, в яких випадках та за якою процедурою можна надавати персональні дані в т.ч. правоохоронним та контролюючим органам.
-
Доплати УО. Чи буде це "іншою оплаченою діяльністю" для держслужбовців згідно ЗУ "Про подолання корупції"
-
Особливості використання ЕЦП / Кваліфікований електронний підпис.
-
Звітність роботи Уповноваженої особи.
Особливості закупівлі електроенергії, природного газу. Проекти договорів. Вибір процедури.
-
Закупівля електроенергії. Відкриті торги чи переговорна процедура?
-
Закупівля природного газу. Ризики відкритих торгів. Запобігання демпінгу в торгах. Можливості проведення переговорної процедури закупівлі.
-
Варіанти змін ціни. Формула ціноутворення.
-
Оформлення договору для закупівель з коливанням ціни.
-
Можливість застосування ст. № 631 ЦКУ.
-
Закупівлі у постачальників "останньої надії", у постачальників універсальних послуг
COVIDні закупівлі. Закупівлі товарів, робіт та послуг, прямі договори, спрощені закупівлі.
Спрощені закупівлі. Порядок проведення.
-
Чи є обов’язковим їх проведення. В яких випадках є сенс їх проводити.
-
Доцільність розроблення порядку спрощених закупівель Замовником.
-
Вимоги, які може встановлювати Замовник.
-
Які дії під час проведення спрощених закупівель вважаються порушенням принципів закупівель. Наслідки для Замовників та Учасників торгів.
-
Особливості розгляду пропозицій, поданих на участь у спрощених закупівлях.
-
Коли необхідно відхиляти пропозиції та відміняти спрощену закупівлю.
-
Чи має право Замовник розглядати «дозавантажені» Учасником документи.
-
Особливості розгляду пропозицій, поданих на участь у спрощених закупівлях.
-
Договір про закупівлю за результатами спрощеної процедури: додаткова категорія договорів. Строки укладання договору. Умови спрощених договорів. Умови та особливості укладання "спрощених" договорів.
-
Що є підставою для публікації інформації про придбання товару, послуги без укладення договору.
-
Випадки, при яких Замовник має право не проводити спрощені закупівлі.
Укладання "Прямого" договору
-
Випадки застосування.
-
Звіт про договір, укладений без використання електронної системи.
-
Обсяг інформації, яку Замовник повинен оприлюднити в електронній системі.
-
Строк оприлюднення. Наслідки порушення.
Визначення предмета закупівлі товарів, робіт і послуг: порушення та правомірні рішення. Проблемні питання застосування ДК 021:2015.
-
Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі. Випадки, коли потенційно підходить декілька кодів ЄЗС – поділ між кодами чи все в один.
-
Закупівля робіт та послуг: як застосовувати показники Національного Класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Визначення виду предмета закупівлі як роботи, під час капітального ремонту рухомого майна (у т. ч. транспортних засобів).
-
Особливості визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту приміщень, поточного ремонту обладнання, капітального ремонту, проектування, експертизи та технагляду у будівництві, авторського нагляду, технічного нагляду. Послуги чи роботи?
-
Поточний ремонт обладнання — 4-й знак Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 чи окремий об’єкт?
-
Особливості визначення предмета закупівлі при закупівлі робот та послуг в одній закупівлі з товарами.
-
Визначення предмета закупівлі товарів, що належать до різних четвертих знаків ДК 021:2015.
-
Як визначити предмет закупівлі якщо в договорі кілька кодів ДК.
Як розрахувати очікувану вартість предметів закупівель. Порядок оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в електронній системі уповноваженого органу.
-
Строки проведення процедур закупівель. Як правильно розрахувати строки проведення процедур закупівель.
-
Новий Наказ стосовно оприлюднення інформації – що робити щоб не виникло проблем із Держказначейством при реєстрації договорів.
-
Оприлюднення інформації про внесення змін до договорів про закупівлю у випадках, не передбачених Законом про публічні закупівлі.
-
Чи повинен Замовник надавати відповіді на публікації в різних електронних ресурсах, окрім DOZORRO та PROZORRO (зокрема «Наші гроші» тощо). Наслідки для Замовника у випадку ігнорування публікацій.
-
Хто підписує документи ЕЦП? Уповноважена особа забезпечує публікацію: чи можуть інші працівники підписувати своїм КЕП інформацію у системі електронних закупівель?
-
Рекомендації щодо роботи з Веб-порталом публічних закупівель щодо оприлюднення інформації.
-
Рекомендації щодо роботи у Веб-сервісі Замовника.
Процедури закупівель: практика та особливості проведення.
-
Відкриті торги: покроковий алгоритм проведення процедури відкритих торгів.
-
Застосування переговорної процедури. Коли можна застосовувати. Особливості обґрунтування.
-
Відмова участі в торгах.
-
Участь нерезидентів.
-
Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції, подані в різних валютах, до однієї валюти.
-
Торги з обмеженою участю. Етапи проведення. Кількість учасників. Кваліфікаційний відбір. Можливість зміни ціни.
-
Відміна Замовником торгів чи визнання їх такими що не відбулись.
-
Коли ЕС3 автоматично відміняє торги.
Вимоги тендерної документації: формування, встановлення, застосування. Внесення змін та порядок надання роз'яснень.
Кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх документального підтвердження. Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв.
-
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
-
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
-
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
-
Виконання аналогічних договорів — правомірна вимога чи дискримінація?
-
Коли потрібно застосовувати всі кваліфікаційні критерії під час відкритих торгів?
-
Чи поширюється новий інструмент «24 години на виправлення помилок» на документи для кваліфікаційних критеріїв.
-
Критерій фінансової спроможності – у яких випадках оптимально його застосування, та у яких межах.
-
Ліцензія на можливість надання послуг, що є предметом закупівлі – вимагається від учасника, або від переможця.
Вимоги до предмета закупівлі та їх документальне підтвердження у складі тендерної пропозиції
-
Конкуренція учасників чи виробників: враховуємо позицію АМКУ.
-
Кількість товару та місце його поставки.
-
Місце поставки робіт чи надання послуг, їх обсяги. Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
-
Поглиблені технічні специфікації згідно вимог нового Закону.
-
Як правильно прописати технічне завдання, якщо неможливо спланувати обсяги предмета закупівлі - на прикладі закупівлі послуг з технічного обслуговування автомобілів та запчастин.
-
Чи можна змінювати термін постачання під час оголошення повторної процедури закупівлі або проведення переговорної процедури за умови, що закупівля двічі не відбулася?
-
Чи має право Учасник пропонувати в торгах одночасно продукцію двох виробників? Чи є це підставою для відхилення?
-
Маркування, еквіваленти, технічна специфікація відповідно до вимог статті 23 Закону.
-
Встановлення вимоги щодо маркувань, протоколів випробувань, сертифікатів - обов’язок чи право замовника.
-
Як визначати маркування, протоколи випробувань для послуг.
-
Врахування потреб осіб з інвалідністю при закупівлі товарів та послуг окрім веб-сайтів.
-
Необхідність зазначати еквіваленти характеристикам/термінології/ умовним позначенням, передбачених існуючими стандартами.
-
Забезпечення тендерної пропозиції Учасника та його повернення: 5 робочих днів зі звернення Учасника чи самостійно? Вибір оптимального способу і розміру забезпечення.
Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій. Ціна або вартість життєвого циклу.
-
Що повинен включати опис методики оцінки за критерієм «ціна» або ціна/вартість життєвого циклу? Враховуємо чи не враховуємо ПДВ, коли оцінюємо тендерну пропозицію? Як правильно прописати механізм в тендерній документації? Хто може скористатися?
Договір про закупівлю. Особливості укладання, внесення змін, розірвання, виконання. Звітування про договори.
-
Порядок укладання Договору про закупівлю як підстава для відхилення Учасника.
-
Які документи переможець має надати на момент підписання Договору.
-
Що є істотними умовами договору: як правильно погодити та змінити. Чи вважається істотними умовами зміна керівництва або реквізитів у постачальника. Неістотні умови договору: чи можна змінювати і коли.
-
Особливості закупівельних договорів: ст. 631 ЦКУ.
-
Механізми що можуть застосовувати Учасники для зміни проекту договору, встановленого Замовником.
-
Внесення змін та коригування умов договору. Зміна ціни, номенклатури, обсягу. Як укласти додаткову угоду.
-
Як запобігти демпінгу.
-
Що робити з договором про закупівлю, якщо договір укладено без ПДВ, а потім Виконавець отримує статус платника ПДВ.
-
Практика застосовування оперативно-господарських санкцій.
-
Попередня оплата.
-
Розірвання договору в т.ч. в односторонньому порядку.
-
Строки укладання та оприлюднення договорів. Максимальні строки. Як обґрунтувати подовження строків їх укладання.
-
Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції в різних валютах до співвідносного вигляду.
-
Зміна ціни за одиницю товару. Як Учаснику врахувати у договорі зміну ціни.
-
Чи поширюється можливість подовження строків на укладення договору переговорної процедури закупівлі.
Застосування ст. 17 Закону та її електронна версія. Відмова Учаснику в участі у процедурі закупівлі. За що можна відхилити Учасника та переможця за ст. 17 Закону. Обов'язок застосування. Коли не застосовувати. Як правильно вимагати спосіб документального підтвердження, зокрема на виконання частин 3 та 6 Закону. Частина 6 статті 17 під час проведення переговорної процедури закупівлі.
Антиконкурентні узгоджені дії: як боротися та виявляти.
-
Що може замовник щоб захиститись від недобросовісних конкурентів.
-
Як не постраждати від змов конкурентів.
Оскарження рішень Замовників при проведенні публічних закупівель.
-
Адмін колегія АМКУ або суд? Адміністративний суд або господарський? Куди і за яких обставин оскаржуємо рішення замовника.
-
Практика адмін колегій АМКУ та судів: принципові відмінності. Де закінчується формальний підхід адмін колегій АМКУ?
-
Коли нереалізація права на оскарження в органі оскарження позбавляє права звернення до суду?
-
Аномально низька ціна – як правильно обґрунтувати і не отримати дискваліфікацію?
-
Практика розгляду заяв про забезпечення позову в публічних закупівлях: проблемні питання.
-
Практика оскаржень дискримінаційних умов тендерної документації: найбільш показові приклади.
-
Практика оскарження рішень про кваліфікацію/дискваліфікацію/визначення переможця: найбільш показові приклади.
Взаємодія з органами контролю у сфері публічних закупівель. Моніторинг закупівель. Як використовувати рішення органу оскарження та висновків щодо моніторингу при організації та проведенні закупівель.
Детальна програма та умови участі тут >>>