19-20 квітня | Конференція онлайн або в залі (на вибір).
ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2021р.
Зміни в порядку організації, планування та проведення закупівель товарів, робіт і послуг. Державні закупівлі за державниі (бюджетні) кошти. Як проводити тендери. Взаємовідносини Замовників та Учасників від А до Я. Антиконкурентні узгоджені дії: як виявити змови. Результати в торгах: перемога чи участь.
Спікери:
Тетяна Колісник - один з найкращих експертів-практиків в Україні з питань проведення тендерів з 15-м досвідом практичної роботи в Мінекономрозвитку.
Ольга Нечитайло - Державна уповноважена Антимонопольного комітету України.
Наталя Заєць - Досвід роботи: ГоловКРУ (нині Держаудитслужба) Мінекономрозвитку (підрозділ моніторингу Департаменту держзакупівель) КМДА (як орган оскарження) ДП НАК "Нафтогаз".
Програма:
1. ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ в 2021р. Як реалізувати механізми передбачені Законом "Про публічні закупівлі". Державні закупівлі : проведення тендерів в 2021р. Організація закупівельної роботи з урахуванням змін.
-
Правове регулювання публічних закупівель в 2021р.
-
Термінологія та практика її застосування: аномально низька ціна тендерної пропозиції; вартість життєвого циклу; електронний каталог; спрощена закупівля тощо.
-
Аномально низька демпінгова ціна. Хто її визначає. Як здійснюється повідомлення? Обґрунтування аномально низької ціни. Коли виникає питання демпінгової ціни? Якщо всі учасники будуть понижувати ціну: чи буде аномально низька ціна?
-
Закупівлі на суму до 50 тисяч гривень. Обов’язковість використання ProZorro при закупівлях від 50 тисяч (нова спрощена процедура). Яку інформацію Замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель. Строки оприлюднення. Наслідки порушення та відповідальність. «Онлайн-магазин» для бюджетних установ: електронні каталоги поширених товарів.
-
Можливість консультацій з бізнесом з боку бюджетних установ.
-
Нецінові критерії оцінки пропозиції.
-
«24 години на виправлення помилок у тендерних пропозиціях». Як це технічно відбувається. Відсутність документа/наявність не того документа виправляється чи ні?
-
Від тендерних комітетів до Уповноважених осіб. Як організувати закупівлі у Замовника що має тендерний комітет та Уповноважену особу.
-
Кілька Уповноважених осіб.
-
Одну Уповноважену особу.
-
Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв.
-
Спрощені (допорогові закупівлі ). Як застосовувати нові механізми в допорогових та спрощених закупівлях.
-
Відхилення аномально низьких цінових пропозицій (які на понад 40% відрізняються від середньої ціни пропозиції).
-
Можливість відхилення пропозиції постачальників, які раніше не виконали умови договору.
-
Особливості взаємодії Замовників з Учасниками та органом оскарження.
-
Запровадження персональної відповідальності посадових осіб. Критично змінені умови проведення моніторингу. Штраф зразу до 170 000 грн. на посадову особу або уповноважену особу.
2. Планування закупівель в 2021р.
-
Особливості формування річного плану закупівель.
-
Відшкодування , "новий предмет закупівлі", законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.
-
Чинники, що впливають на вибір процедури та виду закупівлі.
3. Визначення предмета закупівлі товарів, робіт і послуг: порушення та правомірні рішення.
-
Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі. Випадки, коли потенційно підходить декілька кодів ЄЗС – поділ між кодами чи все в один.
-
Закупівля робіт та послуг: як застосовувати показники Національного Класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Визначення виду предмета закупівлі як роботи, під час капітального ремонту рухомого майна (у т. ч. транспортних засобів).
-
Особливості визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту приміщень, поточного ремонту обладнання, капітального ремонту, проектування, експертизи та технагляду у будівництві, авторського нагляду, технічного нагляду. Послуги чи роботи?
-
Поточний ремонт обладнання — 4-й знак Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 чи окремий об’єкт?
-
Особливості визначення предмета закупівлі при закупівлі робот та послуг в одній закупівлі з товарами.
-
Визначення предмета закупівлі товарів, що належать до різних четвертих знаків ДК 021:2015.
-
Як визначити предмет закупівлі якщо в договорі кілька кодів ДК.
4. Як розрахувати очікувану вартість предметів закупівель. Порядок оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в електронній системі уповноваженого органу.
-
Строки проведення процедур закупівель. Як правильно розрахувати строки проведення процедур закупівель.
-
Новий Наказ стосовно оприлюднення інформації – що робити щоб не виникло проблем із Держказначейством при реєстрації договорів.
-
Оприлюднення інформації про внесення змін до договорів про закупівлю у випадках, не передбачених Законом про публічні закупівлі.
-
Чи повинен Замовник надавати відповіді на публікації в різних електронних ресурсах, окрім DOZORRO та PROZORRO (зокрема «Наші гроші» тощо). Наслідки для Замовника у випадку ігнорування публікацій.
-
Хто підписує документи ЕЦП? Уповноважена особа забезпечує публікацію: чи можуть інші працівники підписувати своїм КЕП інформацію у системі електронних закупівель?
-
Рекомендації щодо роботи з Веб-порталом публічних закупівель щодо оприлюднення інформації.
-
Рекомендації щодо роботи у Веб-сервісі Замовника.
5. Кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх документального підтвердження. Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв за новим Законом.
-
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
-
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
-
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
-
Виконання аналогічних договорів — правомірна вимога чи дискримінація?
-
Коли потрібно застосовувати всі кваліфікаційні критерії під час відкритих торгів?
-
Чи поширюється новий інструмент «24 години на виправлення помилок» на документи для кваліфікаційних критеріїв.
-
Критерій фінансової спроможності – у яких випадках оптимально його застосування, та у яких межах.
-
Ліцензія на можливість надання послуг, що є предметом закупівлі – вимагається від учасника, або від переможця.
6. Спрощені закупівлі. Порядок проведення.
-
Чи є обов’язковим їх проведення. В яких випадках є сенс їх проводити.
-
Доцільність розроблення порядку спрощених закупівель Замовником.
-
Вимоги, які може втсанивлювати Замовник.
-
Які дії під час проведення спрощених закупівель вважаються порушенням принципів закупівель. Наслідки для Замовників та Учасників торгів.
-
Особливості розгляду пропозицій, поданих на участь у спрощених закупівлях.
-
Коли необхідно відхиляти пропозиції та відміняти спрощену закупівлю.
-
Чи має право Замовник розглядати «дозавантажені» Учасником документи.
-
Договір про закупівлю за результатами спрощеної процедури: додаткова категорія договорів. Строки укладання договору. Умови спрощених договорів. Умови та особливості укладання "спрощених" договорів.
-
Що є підставою для публікації інформації про придбання товару, послуги без укладення договору.
-
Випадки, при яких Замовник має право не проводити спрощені закупівлі.
7. Процедури закупівель: практика та особливості проведення.
-
Відкриті торги: покроковий алгоритм проведення процедури відкритих торгів.
-
Переговорна процедура та її застосування. Коли можна застосовувати. Особливості обґрунтування.
-
Відмова участі в торгах.
-
Участь нерезидентів.
-
Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції, подані в різних валютах, до однієї валюти.
-
Торги з обмеженою участю. Етапи проведення. Кількість учасників. Кваліфікаційний відбір. Можливість зміни ціни.
-
Відміна Замовником торгів чи визнання їх такими що не відбулись.
-
Коли ЕС3 автоматично відміняє торги.
8. Вимоги до предмета закупівлі та їх документальне підтвердження у складі тендерної пропозиції
-
Конкуренція учасників чи виробників: враховуємо позицію АМКУ.
-
Кількість товару та місце його поставки.
-
Місце поставки робіт чи надання послуг, їх обсяги. Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
-
Поглиблені технічні специфікації згідно вимог нового Закону.
-
Як правильно прописати технічне завдання, якщо неможливо спланувати обсяги предмета закупівлі - на прикладі закупівлі послуг з технічного обслуговування автомобілів та запчастин.
-
Чи можна змінювати термін постачання під час оголошення повторної процедури закупівлі або проведення переговорної процедури за умови, що закупівля двічі не відбулася?
-
Чи має право Учасник пропонувати в торгах одночасно продукцію двох виробників? Чи є це підставою для відхилення?
-
Маркування, еквіваленти, технічна специфікація відповідно до вимог статті 23 Закону: дуже детально по кожній частині статті 23.
-
Встановлення вимоги щодо маркувань, протоколів випробувань, сертифікатів - обов’язок чи право замовника.
-
Як визначати маркування, протоколи випробувань для послуг, зокрема розробки автоматизованих систем суто під потреби замовника.
-
Врахування потреб осіб з інвалідністю при закупівлі товарів та послуг окрім веб-сайтів.
-
Необхідність зазначати еквіваленти характеристикам/термінології/ умовним позначенням, передбачених існуючими стандартами.
-
Забезпечення тендерної пропозиції учасника та його повернення: 5 робочих днів зі звернення учасника чи самостійно.
9. Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій. Розширення переліку критеріїв оцінки: ціна або вартість життєвого циклу.
-
Що повинен включати опис методики оцінки за критерієм «ціна» або ціна/вартість життєвого циклу? Враховуємо чи не враховуємо ПДВ, коли оцінюємо тендерну пропозицію? Як правильно прописати механізм в тендерній документації? Хто може скористатися?
10. Договір про закупівлю. Особливості укладання, внесення змін, розірвання, виконання. "Прямий" договір (випадки застосування, Звіт про договір, укладений без використання електронної системи).
-
Внесення змін та коригування умов договору. Зміна ціни, номенклатури, обсягу. Чи вважається істотними умовами зміна керівництва або реквізитів у постачальника. Як укласти додаткову угоду.
-
Як запобігти демпінгу.
-
Що робити з договором про закупівлю, якщо договір укладено без ПДВ, а потім Виконавець отримує статус платника ПДВ.
-
Практика застосовування оперативно-господарських санкцій.
-
Попередня оплата. Розірвання договору в т.ч. в односторонньому порядку.
-
Строки укладання договорів. Максимальні строки. Як обґрунтувати подовження строків їх укладання згідно нового Закону.
-
Чи поширюється можливість подовження строків на укладення договору переговорної процедури закупівлі.
-
Укладення "прямого" договору: випадки застосування. Обсяг інформації, яку Замовник повинен оприлюднити в електронній системі Закупівель. Строк оприлюднення. Наслідки порушення строку. Відповідальність.
11. Закупівля електроенергії та інших комунальних послуг в 2021р. Як має закуповуватись електроенергія. Тендери чи прямі договори з постачальниками?
-
Особливості укладання договорів з постачальникам універсальних послуг та постачальниками «останньої надії». Чи встановлюються кваліфікаційні критерії по статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» при закупівлі електроенергії.
-
Ризики відкритих торгів.
-
Демпінг на торгах: як можна запобігти.
-
Особливості укладання договорів з постачання універсальних послуг та постачальниками «останньої надії».
12.Тендерний комітет та його діяльність. Уповноважені особи (УО) згідно Закону «Про публічні закупівлі».
-
Склад тендерного комітету. Хто і які рішення приймає. Повноваження. Відповідальність. Корупційні ризики. Складання протоколу засідання Тендерного комітету з поіменним голосуванням, оформлення рішень уповноважених осіб.
-
Випадки, коли Замовник не створює тендерний комітет.
-
Рішення про створення тендерного комітету/призначення Уповноваженої особи. Положення про тендерний комітет та Уповноважену особу.
-
Чи несуть відповідальність голова та секретар тендерного комітету за несвоєчасне оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про зміни до договору, звіту про виконання договору, якщо вони не виконують договірну роботу?
-
Робота тендерного комітету з персональними даними. Коли можна/неможна їх вимагати від Учасника. Кому, в яких випадках та за якою процедурою можна надавати персональні дані в т.ч. правоохоронним та контролюючим органам.
-
Доплати УО. Чи буде це "іншою оплаченою діяльністю" для держслужбовців згідно ЗУ "Про подолання корупції"
-
Особливості використання ЕЦП.
-
Звітність роботи тендерного комітету/Уповноваженої особи.
13. Участь у закупівлях - все що потрібно знати Учасникам. Як виграти тендер.
-
Джерела інформації про торги.
-
Закупівлі через каталоги (PROZORRO market).
-
Запити на отримання роз’яснень щодо тендерної документації, порядок внесення змін до тендерної документації та проекту договору про закупівлю. Необхідність подовження строку подання пропозицій (перенесення торгів на пізнішу дату).
-
Участь у допорогових закупівлях. Порядок проведення, правомірність встановлення з боку замовників окремих вимог, механізми оскарження дій та рішень замовників. Подання пропозиції. Аукціон. Визначення переможця. Наслідки невиконання для Учасника.
-
Виконання окремих вимог тендерної документації. Чи потрібно надавати інформацію яка міститься у відкритих джерелах.
-
Необхідність забезпечувати собі «конкурента» на торгах в рамках Закону України «Про публічні закупівлі».
-
Тендерне забезпечення / забезпечення пропозиції та забезпечення виконання умов договору
-
Можливість використання покритої банківської гарантії.
-
Подання тендерної пропозиції.
-
Процедура розкриття пропозицій: аукціон, оцінка тендерних пропозицій.
-
Розгляд пропозицій та визначення переможця.
-
Новий порядок відмови в участі у процедурі закупівлі: на які процедури поширюється. Які документи/інформацію має право вимагати Замовник від Учасника (Переможця).
-
Які документи, в який спосіб та строк повинен надати Учасник (Переможець) для підтвердження відсутності обставин для відмови в участі.
-
Відмова в участі у процедурі закупівлі у разі не виконання вимог статті 17 Закону України.
-
Чи повинен Замовник інформувати Учасників про результати проведення процедури закупівлі.
-
Строки та способи надання документів, після наміру замовника укласти договір з переможцем.
14. Застосування ст. 17 Закону. Відмова Учаснику в участі у процедурі закупівлі. За що можна відхилити Учасника та переможця за ст. 17 Закону. Обов'язок застосування. Коли не застосовувати. Як правильно вимагати спосіб документального підтвердження, зокрема на виконання частин 3 та 6 Закону. Частина 6 статті 17 під час проведення переговорної процедури закупівлі.
15. Антиконкурентні узгоджені дії: як боротися та виявляти.
-
Що може замовник щоб захиститись від недобросовісних конкурентів.
-
Як не постраждати від змов конкурентів. .
16. Публічні закупівлі в 2021р. Державне регулювання та контроль.
-
Уповноважений орган та його функції і повноваження.
-
Державна Казначейська служба України та обслуговуючф банки: функції та повноваження.
-
Функції ДАСУ у сфері закупівель.
-
Випадки повернення оплати за скаргу.
-
Громадський контроль щодо публічних закупівель.
17. Взаємодія з органами контролю у сфері публічних закупівель. Моніторинг закупівель. Як використовувати рішення органу оскарження та висновків щодо моніторингу при організації та проведенні закупівель.
-
Оскарження процедур закупівель в АМКУ. Готуємо документи для органу оскарження у разі скарги Учасника.
-
Вносимо зміни до тендерної документації за рішенням органу оскарження.
-
Які процедури можуть потрапити під моніторинг закупівель?
-
Як проводиться моніторинг закупівель?
-
Ризик індикатор як машинний контроль
-
Які права у замовника в ході моніторингу закупівель?
-
Що робтити Замовнику коли за результатами моніторингу виявлено порушення.
-
Що робити замовнику коли за результатами моніторингу встановлено порушення?
-
Надаємо роз’яснення на звернення аудиторів під час моніторингу процедури закупівель.
-
Які штрафи можуть бути у разі якщо замовником допущено порушення та не виправлено його за вимогою результатів моніторингу?
-
Судовий позов щодо результатів моніторингу: коли є сенс?
-
Як накладаються штрафи за результатами моніторингу закупівлі?
-
Чи має право АМКУ виходити за межі скарги;
-
Алгоритм захисту під час моніторингу, перевірок, ревізій, зустрічних звірок.
Детальна програма та умови участі тут >>>