КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 20 січня 2006 р. N 42
Київ
Про затвердження Основних напрямів
урядової політики в економічній та
соціальній сфері на 2006 рік
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 749 ( 749-2006-п ) від 25.05.2006 }
Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Основні напрями урядової політики в економічній
та соціальній сфері на 2006 рік, що додаються.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету
Міністрів України від 15 вересня 2005 р. N 926 (
926-2005-п ) "Про
схвалення проекту Державної програми економічного і соціального
розвитку України на 2006 рік".
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 січня 2006 р. N 42
ОСНОВНІ НАПРЯМИ
урядової політики в економічній та
соціальній сфері на 2006 рік
Метою діяльності Кабінету Міністрів України на 2006 рік є:
підвищення конкурентоспроможності національної економіки;
збереження соціальної спрямованості економічного зростання.
Основні напрями урядової політики в економічній та соціальній
сфері на 2006 рік орієнтовані на подальшу інтеграцію України до
Європейського Союзу, вступ до СОТ та забезпечення досягнення цілей
розвитку, проголошених Декларацією тисячоліття ООН (
995_621 ).
Підвищення конкурентоспроможності національної економіки у
2006 році здійснюватиметься за такими пріоритетними напрямами:
1. Посилення інноваційної активності
підприємств реального сектору економіки
та підвищення його конкурентоспроможності шляхом:
створення інституціонального середовища для стимулювання
інноваційної активності суб'єктів господарювання та попиту на
інноваційну продукцію:
- запровадити механізм державного регулювання у сфері
трансферу технологій, що дасть змогу створити умови для
стимулювання використання майнових прав інтелектуальної власності,
впровадження новітніх вітчизняних технологій в управління та
виробництво конкурентоспроможних товарів.
- сконцентрувати ресурси на тих напрямах науково-технічного
та інноваційного розвитку, що забезпечуватимуть формування вищого
технологічного укладу в економіці, з виконанням:
Загальнодержавної комплексної програми розвитку високих
наукоємних технологій (
1676-15 ). Планується до 2013 року
створити близько 100 тис. робочих місць, залучити недержавні
інвестиції в обсязі 330,9 млн. гривень, отримати економію
фінансових та матеріально-технічних ресурсів за рахунок
впровадження наукоємних технологій у розмірі до 3 млрд. гривень;
Державної програми розвитку промисловості на 2003-2011 роки
(
1174-2003-п );
Державної науково-технічної програми розвитку техніки та
технологій надвисоких частот на 2005-2009 роки (
1372-2004-п );
Державної комплексної програми розвитку авіаційної
промисловості України на період до 2010 року (
363/92 );
Загальнодержавної програми створення військово-транспортного
літака АН-70 (
1462-15 );
Міжгалузевої науково-технічної програми розвитку найбільш
конкурентоспроможних напрямів мікроелектроніки в Україні. Створити
та закупити літаки АН-70 і АН-148, оптоелектронні системи
подвійного призначення; матеріали та речовини малотоннажного
хімічного виробництва; органічні люмінофори та барвники,
біосумісні матеріали; нанотехнології та CALS-технології;
організувати виробництво біостимуляторів росту рослин; завершити
випробування та підготовку до серійного виробництва магістральних
вантажопасажирських електровозів типу ДС-4 з електродвигунами
змінного струму.
Державної науково-технічної програми "Розвиток мікро- та
оптоелектронних технологій в Україні на 2005-2007 роки"
(
1368-2004-п ). Розробити мікро- та оптоелектронні компоненти і
прилади для потреб охорони здоров'я, провести моніторинг
зовнішнього середовища, вжити заходів до запобігання тероризму;
створити електронну базу для інфрачервоної мікрофотоелектроніки;
налагодити виробництво високоефективних напівпровідникових джерел
світла; забезпечити розвиток конкурентоспроможних напрямів
твердотільної надвисокочастотної електроніки міліметрового
діапазону довжини хвиль;
Державної науково-технічної програми "Ресурс"
(
1331-2004-п ). Розробити засоби і системи неруйнівного контролю
та діагностики технічного стану об'єкта; створити банки даних про
фізико-механічні властивості конструкційних матеріалів та їх
деградацію у процесі тривалої експлуатації.
Національна академія наук.
Державної науково-технічної програми "Нові технології та
засоби діагностики і лікування найбільш поширених захворювань".
Розробити та впровадити новітні медичні технології, імпортозамінні
та експортоспроможні технічні засоби для їх забезпечення; освоїти
виробництво нових типів конкурентоспроможних медичних приладів,
спеціалізованих інформаційних систем та засобів;
Державної науково-технічної програми "Генні та аналітичні
біотехнології". Створити конкурентоспроможні на світовому ринку
аналітичні та генні біотехнології, нові біоаналітичні сенсорні
системи для експрес-аналізу в медицині та екології;
Державної науково-технічної програми "Телекомунікаційні
системи та інформаційні ресурси". Розробити науково-методичне та
інструментальне забезпечення формування розвинутої
телекомунікаційної інфраструктури для забезпечення виконання
завдань з інформатизації суспільства на основі зонових та
регіональних мереж з інтеграцією послуг, середовищ, технологій та
систем передачі;
Державної науково-технічної програми "Енергоефективні та
ресурсозберігаючі технології генерування, перетворення та
використання енергії". Розробити сучасні технології для
використання у створенні та модернізації високонадійного
електротехнічного та енергетичного обладнання тепло-, гідро- та
атомних електростанцій, а також методи діагностики турбоагрегатів.
- адаптувати законодавство України з питань охорони
авторського права і суміжних прав, прав на винаходи та корисні
моделі, торговельні марки, географічні зазначення та комерційні
найменування, компонування інтегральних мікросхем, промислові
зразки до вимог законодавства ЄС, що сприятиме узгодженню актів
законодавства між собою, з міжнародними нормами і правилами,
удосконаленню процедури набуття прав на об'єкти інтелектуальної
власності, подальшому розвитку інноваційної діяльності, економіки
держави та прискоренню процесу інтеграції України до ЄС та СОТ.
запровадження заходів державного стимулювання роботи із
застосування високих технологій у великотоварному
сільськогосподарському виробництві:
- спрямувати державну підтримку на стимулювання товарного, у
тому числі великотоварного виробництва, запровадити нові підходи і
механізми державної підтримки шляхом встановлення максимальної
закупівельної ціни на окремі види сільськогосподарської продукції
та формування продовольчого резерву Аграрним фондом згідно із
Законом України "Про державну підтримку сільського господарства
України" (
1877-15 ).
запровадження механізму стимулювання експорту:
- забезпечити виконання Плану заходів на 2006 рік стосовно
виконання Плану дій Україна - ЄС в економічній та соціальній
сфері, зокрема щодо усунення бар'єрів на шляху розвитку
двосторонньої торгівлі, створення сприятливих умов для залучення
інвестицій країн - членів ЄС в економіку України, сприяння
адаптації законодавства до вимог і стандартів ЄС.
Мінекономіки, інші центральні органи
виконавчої влади.
- розробити механізм довгострокового кредитування контрактів
на експорт товарів (робіт, послуг) у великих обсягах, що
передбачає проектування, будівництво, виробництво та поставку
обладнання, здачу об'єктів "під ключ".
- запровадити страхування експортних контрактів з визначенням
порядку покриття ризиків участі вітчизняних експортерів у тендерах
за кордоном.
сприяння визнанню України країною з ринковою економікою:
- завершити роботу з визнання ринкового статусу економіки
України за результатами антидемпінгових розслідувань, проведених
Сполученими Штатами Америки.
освоєння нових ринків, зокрема Азії та Латинської Америки:
- презентувати можливості вітчизняних підприємств під час
проведення виставково-ярмаркових заходів в Україні та за кордоном,
зокрема Ізмірського міжнародного ярмарку в Туреччині.
Мінекономіки, МЗС, інші центральні
органи виконавчої влади.
- забезпечити відкриття представництв вітчизняних підприємств
за кордоном, зокрема розширити мережу сервісних центрів та
представництв ВАТ "Запоріжтрансформатор" у країнах Латинської
Америки - Мексиці, Бразилії.
- створити інформаційну службу для забезпечення участі
вітчизняних підприємств у тендерах на розбудову інфраструктури
транспорту та зв'язку і забезпечити її взаємодію з відповідними
організаціями арабських країн.
Мінтрансзв'язку, Мінпромполітики,
Мінекономіки за участю
Торгово-промислової палати України,
Українського союзу промисловців і
підприємців.
- забезпечити поставку до Індії чотирьох комплектів
турбогенераторів для атомних електростанцій "Кайга" та
"Раджастан".
- забезпечити участь ВАТ "Квазар" (м. Київ) у виконанні
енергетичної програми Судану.
забезпечення державної підтримки та захисту інтересів
вітчизняних товаровиробників на зовнішньому ринку:
- закінчити формування нормативно-правової бази з питань
створення зони вільної торгівлі в рамках Єдиного економічного
простору.
Мінекономіки, МЗС, Мін'юст,
інші центральні органи виконавчої
влади.
- укласти відповідні торговельні договори, усунути нетарифні
бар'єри з метою захисту вітчизняних товаровиробників у контексті
антидемпінгових та захисних розслідувань.
- розробити і затвердити нову концепцію діяльності
торговельно-економічних місій України за кордоном.
захисту внутрішнього ринку та вітчизняних товаровиробників
згідно з вимогами СОТ:
- забезпечувати нотифікацію Секретаріату СОТ згідно з
відповідними угодами СОТ, зокрема щодо санітарних, ветеринарних,
фітосанітарних заходів, технічних бар'єрів у торгівлі, які
впливатимуть на зовнішню торгівлю, а також у сфері послуг і
надання промислових субсидій та інших сферах.
- розробити порядок формування і виконання державного
замовлення відповідно до сучасних умов, пов'язаних із набуттям
Україною членства у СОТ, що дасть змогу посилити контроль за
цільовим використанням державних коштів.
впровадження ринкового механізму ефективного використання
паливно-енергетичних ресурсів, що забезпечить зниження
енергоємності валового внутрішнього продукту у 2006 році на
4 відсотки:
- здійснити заходи, пов'язані з утворенням Національного
агентства з питань забезпечення ефективного використання
енергетичних ресурсів.
- розробити механізм державного регулювання та економічного
стимулювання ефективного використання паливно-енергетичних
ресурсів суб'єктами господарювання та населенням.
- запровадити проведення енергетичного аудиту (енергетичних
обстежень) на промислових підприємствах та сформувати перелік
споживачів енергетичних ресурсів за обсягами споживання.
- забезпечити впровадження енергоефективних технологій шляхом
виведення з експлуатації на державних підприємствах морально
застарілого та фізично зношеного енергетичного та
енерготехнологічного обладнання, розвитку когенерації,
впровадження регульованого електроприводу, використання сучасних
технологій спалювання палива, заміни та модернізації турбінного і
котельного обладнання, застосування попередньо ізольованих труб.
Мінпромполітики, інші центральні
органи виконавчої влади.
- забезпечити використання енергоефективних технологій шляхом
вдосконалення схем тепло- та енергопостачання, забезпечення
переходу до масового застосування приладів обліку споживання
енергоресурсів, використання альтернативних джерел енергії.
Мінпаливенерго, Мінбуд,
Мінпромполітики, Мінтрансзв'язку.
- установити економічно обґрунтовані ціни і тарифи на
природний газ і електричну енергію для всіх категорій споживачів
та скоротити перехресне субсидіювання.
Мінекономіки, НКРЕ, Мінпаливенерго,
Мінпромполітики, Мінтрансзв'язку,
Мінбуд, Мінагрополітики, Мінфін,
Мінпраці, НАК "Нафтогаз України".
- переглянути чинні та у разі потреби розробити нові
будівельні норми і стандарти у сфері енергозбереження.
- переглянути заходи Комплексної державної програми
енергозбереження України, зокрема щодо істотного зменшення газової
складової в енергоспоживанні підприємств металургійної та хімічної
промисловості, житлово-комунального господарства.
Мінпаливенерго, Мінпромполітики,
Мінбуд, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
забезпечення прозорості процедури приватизації та вжиття
заходів до унеможливлення відчуження державного майна
неконкурентними способами:
- сприяти прийняттю Закону України про Державну програму
приватизації.
- визначити перелік об'єктів, що підлягають приватизації у
поточному році.
- прискорити створення Єдиної інформаційної системи з обліку,
зберігання та оцінки майна, що реалізується за рішеннями органів
виконавчої влади.
Фонд державного майна, Мінекономіки,
Мінфін, Державна податкова
адміністрація, Держмитслужба,
Мін'юст.
гармонізації з міжнародними нормами і правилами державних
стандартів у сфері технічного регулювання:
- прийняти не менш як 800 державних стандартів,
гармонізованих з міжнародними нормами і правилами.
- підготувати до укладення три та забезпечити виконання
20 двосторонніх угод у сфері технічного регулювання з країнами -
торговельними партнерами України, зокрема Сирією, Чехією, Індією.
2. Розвиток інструментів ефективної
ринкової економіки шляхом:
розроблення проекту Державної програми економічного і
соціального розвитку України на 2007 рік як основи для формування
проекту Державного бюджету України.
Мінекономіки, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
перегляду переліку товарів, робіт, послуг, щодо яких
запроваджено державне регулювання цін.
Мінекономіки,
інші центральні органи виконавчої
влади.
розроблення проекту Концепції реформування податкової системи
та плану заходів щодо її реалізації.
спрощення митних правил і процедур, спрямоване на здешевлення
вартості і прозорість митного оформлення товарів, що переміщаються
через кордон:
- зменшити (до двох годин) час проведення процедури митного
контролю в пунктах пропуску через державний кордон та впровадити у
практику принцип роботи "єдиного офісу" шляхом компактного
розміщення в місцях постійного розташування підрозділів митного
оформлення представників усіх державних контрольних служб.
Держмитслужба, Мінфін, Адміністрація
Держприкордонслужби, МКТ,
МОЗ, Мінприроди, Мінагрополітики.
- завершити процедуру підписання угоди та установити спільний
контроль в пунктах пропуску на ділянці українсько-російського
державного кордону.
МЗС, Адміністрація
Держприкордонслужби.
формування організованих товарно-сировинних ринків через
оптимізацію біржової інфраструктури та стимулювання розвитку
біржових майданчиків:
- забезпечити створення суб'єктів та інфраструктури
організованого аграрного ринку, зокрема біржової системи клірингу
та розрахунків, Фонду аграрних страхових субсидій.
Мінагрополітики, Мінфін,
Мінекономіки, Державна комісія з
регулювання ринків
фінансових послуг, Аграрний фонд.
- визначити товарно-сировинні ринки (групи біржових товарів),
до яких доцільно та можливо застосувати механізм державного
цінового регулювання шляхом формування організованих товарних
ринків.
Мінпромполітики, Мінпаливенерго,
Мінвуглепром, Мінекономіки,
НАК "Нафтогаз України", НКРЕ,
НАК "Енергетична компанія України",
НАЕК "Енергоатом",
державне підприємство "Енергоринок".
- уніфікувати порядок реалізації державного майна, державних
товарних та фінансових інтервенцій на товарних ринках (біржових
торгах, аукціонах, конкурсах та тендерах).
Фонд державного майна,
Державна податкова адміністрація,
Міноборони, Мінекономіки, інші
центральні органи виконавчої
влади.
- визначити державних агентів, які можуть здійснювати товарні
та фінансові інтервенції, джерела та механізм фінансування таких
інтервенцій.
Мінфін, Мінекономіки, Держкомрезерв.
- визначити види та учасників (у тому числі саморегулівні
організації) професійної діяльності на організованих товарних
ринках (товарних біржах), уповноважені організації з встановлення
кваліфікаційних вимог, акредитації, сертифікації, ліцензування.
Мінекономіки, Державна комісія
з регулювання ринків фінансових
послуг.
- запровадити ведення реєстрів видів та учасників професійної
діяльності на організованих товарних ринках (товарних біржах),
розробити механізм здійснення державного нагляду і регулювання
такої діяльності за її видами із залученням саморегулівних
організацій.
Мінекономіки, Державна комісія з
регулювання ринків фінансових
послуг.
- забезпечити підвищення кваліфікаційних вимог до діяльності
товарних бірж.
Мінекономіки, Державна комісія
з регулювання ринків фінансових
послуг.
створення умов для вільного доступу населення до ринку
фінансових послуг:
- розробити критерії та установити фінансові нормативи
діяльності небанківських фінансових установ - іпотечних кредиторів
та Державної іпотечної установи.
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг.
- запровадити автоматизовану інформаційну систему подання,
обробки та аналізу звітності недержавних пенсійних фондів та їх
адміністраторів і визначити критерії оцінки фінансового стану та
діяльності недержавних пенсійних фондів, що дасть змогу підвищити
ефективність їх функціонування.
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг.
{ Абзац вісімнадцятий пункту 2 в редакції Постанови КМ N 749
( 749-2006-п ) від 25.05.2006 }
- здійснити заходи щодо створення інтегрованої системи обміну
інформацією між органами, які здійснюють державний нагляд та
контроль у сфері недержавного пенсійного забезпечення.
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг, Державна
комісія з цінних паперів та
фондового ринку, Мінпраці, Мінфін,
Національний банк (за згодою).
{ Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 749
( 749-2006-п ) від 25.05.2006 }
- визначити порядок укладення договорів обов'язкового
страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон та
залучення Моторно-транспортним страховим бюро аварійних комісарів
до встановлення причин настання страхового випадку та розміру
збитків.
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг.
- запровадити ступінчасту диференціацію регуляторних режимів
(переліків регуляторних вимог) для кредитних спілок з урахуванням
притаманних їх діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення
операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів тощо.
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг.
- запровадити ефективні механізми підтримки фінансової
стабільності кредитних спілок.
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг.
створення умов для визначення цільових орієнтирів інфляції
(інфляційного таргетування):
- забезпечити виконання умов Меморандуму між Кабінетом
Міністрів України та Національним банком про взаємодію у
проведенні економічної, грошово-кредитної та валютної політики з
метою досягнення цінової стабільності.
Мінекономіки, Мінфін,
Національний банк (за згодою),
інші центральні органи виконавчої
влади.
- подати пропозиції щодо нормативного обмеження витрат, які
враховуються під час регулювання цін і тарифів на товари і
послуги, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних
монополій, на ринках, що перебувають у стані природної монополії,
та на суміжних ринках.
- зменшити обсяг державних зовнішніх запозичень з одночасним
розширенням їх внутрішнього ринку та забезпечити своєчасне і в
повному обсязі внесення платежів за державним боргом, що дасть
змогу знизити боргове навантаження на економіку (показник
відношення державного прямого та гарантованого боргу до валового
внутрішнього продукту повинен зменшитися з 19,9 відсотка у
2005 році до 17,6 відсотка у 2006 році).
- започаткувати практику підписання меморандумів між
Кабінетом Міністрів України та виробниками, що діють на
монополізованих ринках, з метою запобігання виникненню потенційних
"шоків" у зв'язку з підвищенням цін.
Мінпаливенерго, Мінпромполітики,
Мінтрансзв'язку, Мінагрополітики,
Мінфін.
- вжити заходів до врегулювання питань захисту прав
міноритарних акціонерів з метою прискорення розвитку фондового
ринку.
Державна комісія з цінних
паперів та фондового ринку,
Мінфін, Мінекономіки.
завершення етапу земельної реформи, пов'язаного із створенням
єдиного реєстру землі та об'єктів нерухомості, державного
земельного кадастру, видачею державних актів на право власності на
земельні ділянки усім власникам сертифікатів на право власності на
земельну частку (пай):
- провести інвентаризацію всіх землекористувачів, переглянути
ставки орендної плати за землю.
Держкомзем, Мін'юст, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації, Генеральна
прокуратура України (за згодою).
- забезпечити проведення в Автономній Республіці Крим та
кожній області аукціонів з продажу землі (не менш як 10 ділянок) з
відповідною інфраструктурою.
Держкомзем, Мін'юст, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
- забезпечити своєчасну реалізацію проекту видачі державних
актів на право власності на землю у сільській місцевості та
розвиток системи кадастру за підтримки Світового банку з метою
закінчення формування цілісної інфраструктури ринку землі,
створення системи реєстрації земельних ділянок та прав на них,
земельно-інформаційного банку даних.
- запровадити єдину систему державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обмежень відповідно до Закону України "Про
державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обмежень" (
1952-15 ).
3. Розвиток малого та середнього
бізнесу як основного фактора підвищення
рівня зайнятості населення і джерела формування
середнього класу шляхом:
лібералізації регуляторного режиму (ліцензійної, дозвільної
та контролюючої діяльності тощо) і запровадження мінімального
регулювання підприємницької діяльності:
- закінчити роботу із скасування актів законодавства, що не
відповідають принципам державної регуляторної політики та
стримують розвиток підприємницької діяльності.
Центральні органи виконавчої влади,
Держпідприємництво.
- завершити роботу з визначення спрощеної процедури державної
реєстрації та взяття на облік суб'єктів підприємницької діяльності
шляхом запровадження принципу "електронного єдиного вікна" та
удосконалення норм законодавства з питань реєстрації юридичних
осіб та фізичних осіб - підприємців, створення умов для
розроблення високоякісного технічного програмного забезпечення,
функціонування автоматизованих систем єдиних державних реєстрів.
Держпідприємництво, інші центральні
органи виконавчої влади, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
застосування декларативного принципу у процесі провадження
підприємницької діяльності - установити порядок повідомлення
адміністративного органу про відповідність матеріально-технічної
бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства.
МОЗ, МНС, Держпідприємництво,
інші центральні органи виконавчої
влади.
переходу від прямого субсидування до фінансово-кредитної
підтримки малого та середнього бізнесу через часткову компенсацію
з бюджету відсоткових ставок за банківськими кредитами -
забезпечити часткову компенсацію з бюджету відсоткових ставок за
банківськими кредитами і розробити вимоги до позичальників -
суб'єктів малого та середнього бізнесу.
4. Запровадження державного інвестування у
"точки зростання" шляхом:
започаткування процесу реформування амортизаційної системи -
опрацювати питання щодо застосування для цілей оподаткування норми
прискореної амортизації основних виробничих фондів (група 3) для
суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують інноваційні
проекти і займаються оновленням обладнання, та усунути розбіжності
у підходах до нарахування економічної амортизації та амортизації з
метою оподаткування.
Мінфін, Мінекономіки,
Мінпромполітики, МОН.
концентрації державних капітальних вкладень на формуванні
сучасної інфраструктури, проведення наукових та науково-дослідних
робіт із застосуванням механізму довгострокового кредитування
(пільгове, іпотечне, бюджетне). Спрямування у 2006 році державних
інвестицій (в обсязі не менше ніж у 2005 році) на інноваційний
розвиток:
ракетно-космічної галузі та літакобудування - створення нових
зразків авіаційної техніки, авіадвигунів:
- забезпечити створення космічного апарата "Січ-2" з метою
розширення та модернізації національної космічної системи
спостереження Землі "Січ".
- створити другу чергу системи забезпечення даними
дистанційного зондування Землі геоінформаційних систем
користувачів.
- вжити заходів до оновлення та модернізації обладнання
передавальних засобів з метою підвищення надійності і
запровадження нових видів інформаційних послуг, забезпечення
доступу наземних передавальних станцій до ресурсу супутників
зв'язку та мовлення.
- забезпечити розроблення агрегатів і систем нового покоління
для комплектування літаків та ракет-носіїв.
- забезпечити підготовку виробничої бази та експериментальне
випробування систем, вузлів та агрегатів ракети-носія в рамках
виконання спільного українсько-бразильського проекту "Циклон-4".
транспортної інфраструктури - розвиток мережі автомобільних
доріг, залізничного транспорту, аеропортів; реалізацію проектів,
спрямованих на формування міжнародних транспортно-комунікаційних
мереж:
- забезпечити не менш як 287 сільських населених пунктів
регулярним автобусним сполученням.
- забезпечити у процесі виконання Державної програми розвитку
автомобільних доріг загального користування на 2005-2010 роки
(
710-2005-п ):
будівництво під'їзних доріг з твердим покриттям не менш як до
52 сільських населених пунктів.
будівництво за рахунок залучення кредитів автомобільних
доріг, що мають важливе значення для розвитку економіки держави:
Київ - Чоп на відтинку Стрий - Львів - Броди (за рахунок
кредиту ЄБРР у сумі 100 млн. євро);
Київ - Чоп на відтинку Броди - Рівне (за рахунок кредитів
ЄБРР та ЄІБ у сумі 75 млн. євро, залучення яких планується у
2006 році);
Харків - Новомосковськ (за рахунок кредиту в сумі
100 млн. євро);
започаткування робіт на концесійних об'єктах у межах ділянки
від державного кордону з Росією (Щербаківка) до автомобільної
дороги Київ - Харків, Львів - Краковець, Київ - Вінниця.
- забезпечити фінансування з державного бюджету будівництва
автотранспортної магістралі через р. Дніпро у м. Запоріжжі.
- забезпечити фінансування з державного бюджету будівництва,
розвитку та функціонування метрополітенів у мм. Харкові і
Дніпропетровську та будівництва метрополітену у м. Донецьку.
- здійснити заходи із стабілізації берегової лінії о. Коса
Тузла.
- продовжити будівництво глибоководного суднового ходу
Дунай - Чорне море на українській частині дельти в напрямку
міжнародного транспортного коридору N 7 із залученням коштів
державного бюджету.
- провести експертизу законодавства у сфері транспорту на
відповідність директивам та положенням Білої книги ЄС, що
підлягають імплементації в національне законодавство, з метою
виявлення розбіжностей, приєднання до багатосторонніх європейських
договорів.
Мінтрансзв'язку, Державіаслужба.
- забезпечити набуття Україною членства в Об'єднаних
авіаційних владах та впровадження в Україні Спільних авіаційних
вимог і перехід до першої категорії згідно з міжнародною програмою
оцінки безпеки польотів Федеральної авіаційної адміністрації, що
дасть змогу створити національну систему управління безпекою
польотів.
- утворити Український центр вищої льотної підготовки.
паливно-енергетичного комплексу - будівництво нових
енергоблоків, реконструкцію та модернізацію теплових
електростанцій, підвищення ефективності роботи вугільної галузі;
диверсифікацію джерел і маршрутів надходження в країну нафти та
нафтопродуктів, природного газу та ядерного палива:
- забезпечити підготовку до приватизації підприємств з
видобутку коксівного та енергетичного вугілля з метою створення
умов для залучення недержавних інвестицій і підвищення
ефективності роботи таких підприємств.
Мінвуглепром, Фонд державного майна.
- забезпечити завершення робіт з ліквідації не менш як
10 вугледобувних підприємств, закриття яких розпочалося до
2005 року.
Мінвуглепром, Мінприроди, Мінпраці,
МНС, МОЗ, облдержадміністрації.
- сформувати нормативно-правову базу для створення
централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива для
Південно-Української, Рівненської та Хмельницької атомних
електростанцій.
- укласти договір про розроблення проекту спорудження
конфайнменту над об'єктом "Укриття" з метою стабілізації його
стану, підтримання достатнього рівня безпеки та перетворення в
екологічно безпечну систему.
- розробити механізм розв'язання боргової проблеми в
паливно-енергетичному комплексі та забезпечити зменшення обсягу
боргів, зокрема простроченої заборгованості з платежів кінцевих
споживачів постачальникам електроенергії не менш як на
40 відсотків та постачальникам газу - не менш як на 70 відсотків.
- забезпечити видобуток нафти і газового конденсату в обсязі
не менш як 4067 тис. тонн, газу - 19260 млн. куб. метрів,
здійснення розвідувального буріння в обсязі 508 тис. метрів,
переробку 18,3 млн. тонн нафти, виробництво 5147 тис. тонн
бензину, 7100 тис. тонн дизельного пального, 5050 тис. тонн
мазуту.
- провести диверсифікацію джерел і маршрутів надходження
нафти і газу шляхом будівництва газопроводу Богородчани - Ужгород,
що дасть змогу збільшити пропускну спроможність газотранспортної
системи в ужгородському напрямку та завантажити незадіяні
потужності газопроводів Торжок - Долина та Івацевичі - Долина
(проект створення Міжнародного консорціуму з управління та
розвитку газотранспортної системи України).
- завершити формування державного резерву нафти і
нафтопродуктів.
- запровадити стандарти якості надання послуг з постачання
природного газу з метою захисту прав споживачів.
- реконструювати та модернізувати теплові електростанції
відповідно до плану (продовжити роботу з реконструкції вугільних
енергоблоків потужністю 200 МВт на теплових електростанціях
Бурштинській, Старобешівській і Курахівській, потужністю 300 МВт
на Трипільській і Запорізькій, а також з реконструкції
Придніпровської і Слов'янської теплових електростанцій з
установленням котлоагрегатів з технологією спалювання палива за
принципом циркулюючого киплячого шару потужністю 165 МВт і
125 МВт, добудови енергоблока N 9 потужністю 225 МВт на
Добротвірській ТЕС-2, пускового комплексу Дністровської
гідроакумулюючої електростанції, реабілітації гідроагрегатів
каскаду дніпровських гідро- та гідроакумулюючих електростанцій).
суднобудування та виробництва сільськогосподарської техніки -
технічне і технологічне оновлення виробництва:
- забезпечити будівництво на вітчизняних суднобудівних
підприємствах 4 велико-, 4 середньо- і 10 малотоннажних суден,
14 промислових ботів, 6 транспортних рефрижераторів, інших
плавзасобів для органів рибоохорони та маломірних суден відповідно
до Національної програми будівництва суден рибопромислового флоту
на 2002-2010 роки (
2987-14 ).
Мінагрополітики, Мінпромполітики,
Мінекономіки, Мінфін.
- здійснити бюджетне фінансування Державної програми розвитку
виробництва складної сільськогосподарської техніки на
2004-2006 роки (
906-2004-п ), що дасть змогу забезпечити
агропромисловий комплекс конкурентоспроможними тракторами різних
класів, зернозбиральними комбайнами (класу 3-5, 5-7, 7-9 і 9-12
кг/с) і двигунами до них; збільшити обсяг експорту складної
сільськогосподарської техніки до 30 відсотків загального обсягу її
реалізації; відновити існуючі та створити нові робочі місця
(близько 7400).
Мінпромполітики, Мінагрополітики,
Мінфін, Мінекономіки.
- забезпечити будівництво морських суховантажних суден для
ВАТ "Українське Дунайське пароплавство" на Кілійському
суднобудівному-судноремонтному заводі за рахунок коштів державного
бюджету.
- забезпечити будівництво криголама і роботу морських портів
у зимовий період.
будівельної галузі, зокрема житлового будівництва:
- забезпечити першочергове спрямування видатків державного
бюджету на добудову пускових об'єктів, ступінь будівельної
готовності яких становить не менш як 80 відсотків.
Центральні органи виконавчої влади,
Мінбуд.
- забезпечити введення в експлуатацію не менш як
7623,9 тис. кв. метрів загальної площі житла за рахунок усіх
джерел фінансування.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації, Мінбуд.
оборонно-промислового комплексу - виробництво
конкурентоспроможної продукції військового та подвійного
призначення як для власних потреб, так і для продажу на
зовнішньому ринку:
- забезпечити підтримання у боєздатному стані, збільшення
ресурсу, модернізацію існуючих і закупівлю новітніх зразків
озброєння та військової техніки, створити умови для створення і
виробництва основних їх видів, оснащення розвідувальних та
правоохоронних органів відповідно до Державної програми розвитку
озброєння та військової техніки на період до 2015 року.
Міноборони, СБУ, МВС,
МНС.
- утилізувати 49 тис. тонн боєприпасів, забезпечити виконання
робіт з утилізації твердих та рідких компонентів ракетного палива,
озброєння та військової техніки, здійснити необхідні заходи щодо
забезпечення живучості та вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і
складів озброєння та боєприпасів Збройних Сил шляхом розміщення на
підприємствах державного оборонного замовлення з утилізації
боєприпасів, військової техніки та компонентів ракетного палива з
визначенням виконавців робіт на конкурсній основі та виконання
необхідного обсягу робіт за Програмою забезпечення живучості та
вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів озброєння, ракет і
боєприпасів на 1995-2015 роки, Державною програмою утилізації
компонентів рідкого ракетного палива на період до 2010 року,
Державною програмою утилізації звичайних видів боєприпасів, не
придатних для подальшого використання та зберігання.
5. Розвиток регіональної інфраструктури через
державну підтримку шляхом:
виконання регіональних інвестиційних програм та реалізації
інноваційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів:
- запровадити під час підготовки проектів місцевих бюджетів
розроблення інвестиційних програм з урахуванням стратегічних
пріоритетів розвитку регіонів.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
- удосконалити формули розподілу обсягу міжбюджетних
трансфертів на соціально-економічний розвиток регіонів, порядок
надання їх з державного бюджету місцевим бюджетам.
Мінекономіки, Мінфін, Мінбуд, МОН,
МНС, Мін'юст, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
- здійснити заходи щодо виконання Програми комплексного
розвитку Українського Придунав'я на 2004-2010 роки (
428-2004-п ),
Комплексної програми подальшого розвитку інфраструктури та
провадження господарської діяльності на о. Зміїному і
континентальному шельфі (
713-2002-п ), Програми радіаційного і
соціального захисту населення м. Жовтих Вод на 2003-2012 роки
(
656-2003-п );
- розробити на основі регіональних проектів (програм)
транскордонного співробітництва проект Державної програми розвитку
транскордонного співробітництва на 2007 рік.
Мінекономіки, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
- забезпечити виконання програм сусідства "Україна - Польща -
Білорусь", "Україна - Словаччина - Угорщина", "Україна - Румунія".
Мінекономіки, МЗС,
відповідні облдержадміністрації.
- визначити порядок надання депресивним територіям державної
підтримки з урахуванням процедур, що діють у державах - членах ЄС,
затвердити програми подолання депресивного стану окремих
територій.
Мінекономіки, Мінфін,
інші центральні органи виконавчої
влади, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
- підготувати проекти угод між Кабінетом Міністрів України та
органами місцевого самоврядування щодо регіонального розвитку.
Мінекономіки, Мінфін,
інші центральні органи виконавчої
влади.
- провести обстеження об'єктів соціальної інфраструктури села
та забезпечити добудову тих, що мають найвищу будівельну
готовність (насамперед об'єктів водопостачання сіл, які
користуються привізною водою), будівництво доріг до сільських
населених пунктів та мереж газопостачання.
Мінагрополітики, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
збереження історичної забудови міст, об'єктів
історико-культурної спадщини:
- забезпечити виконання ремонтно-реставраційних робіт,
зокрема на об'єктах історико-культурного заповідника "Батьківщина
Тараса Шевченка", продовжити роботи з реставрації будівлі Музею
Т.Г. Шевченка у м. Каневі та у Національному заповіднику
"Хортиця".
- провести реставраційні роботи в Успенському соборі у
м. Каневі, палаці гетьмана Кирила Розумовського у смт Батурині,
бастіоні Петра Дорошенка у м. Чигирині, Благовіщенському соборі у
м. Ніжині, протиаварійні роботи на Замковому мості у
м. Кам'янці-Подільському.
ефективного управління та підвищення рівня використання
житлово-комунальних послуг:
- реалізувати в Донецькій, Харківській, Одеській та
Львівській областях і м. Києві пілотні проекти щодо надання в
концесію підприємств комунального господарства.
Мінбуд, Донецька, Харківська,
Одеська, Львівська обласні та
Київська міська держадміністрації.
- сформувати нормативно-правову базу з питань державного
регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері
житлово-комунального господарства.
Збереження соціальної спрямованості економічного зростання
здійснюватиметься у 2006 році за такими напрямами:
1. Скорочення питомої ваги бідного населення та
формування середнього класу шляхом:
забезпечення подальшого поетапного наближення мінімальних
соціальних державних гарантій до прожиткового мінімуму. Розмір
мінімальної заробітної плати поетапно наблизити до 80 відсотків
прожиткового мінімуму для працездатної особи.
Мінпраці, Спільний представницький
орган профспілок (за згодою).
законодавчого встановлення розміру мінімальної погодинної
заробітної плати як соціальної гарантії.
Мінпраці, Спільний представницький
орган профспілок (за згодою).
підвищення до 20 відсотків посадових окладів працівників
окремих галузей бюджетної сфери із збереженням міжпосадових
(міжкваліфікаційних) співвідношень в оплаті праці.
забезпечення погашення у повному обсязі заборгованості на
економічно активних підприємствах, зменшення на 30 відсотків
боргів працівникам підприємств, до яких застосовується процедура
відновлення платоспроможності боржника або визнання його
банкрутом.
Мінпраці, Мінфін, інші центральні та
місцеві органи виконавчої влади, що
мають у сфері управління
підприємства-боржники.
створення не менш як 1 млн. нових робочих місць:
- виконати завдання Державної програми зайнятості населення
на 2006-2009 роки, відповідних територіальних (регіональних)
програм на 2006 рік.
Мінпраці, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації за участю
об'єднань роботодавців та
профспілок.
залучення до оплачуваних громадських робіт не менш як
410 тис. безробітних.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Мін'юст, інші центральні та місцеві
органи виконавчої влади за
участю об'єднань роботодавців та
профспілок.
удосконалення нормативно-правової бази з питань соціального
захисту громадян України, що працюють або мають намір працювати за
її межами:
- подати пропозиції щодо законодавчого визначення
особливостей ліцензування та провадження господарської діяльності
з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зокрема шляхом
визначення спроможності суб'єкта підприємницької діяльності на
стадії отримання ліцензії на право провадження такого виду
діяльності сприяти громадянам України у працевлаштуванні в
іноземного роботодавця на легальних підставах лише в межах
зовнішньоекономічного договору (контракту), укладеного з
конкретним іноземним роботодавцем, який має відповідний дозвіл
компетентних органів своєї країни на використання праці громадян
України.
- укласти договори з іншими країнами в частині соціального
захисту громадян України, які працюють або мають намір працювати
за її межами, зокрема в рамках Єдиного економічного простору.
вжиття заходів до запровадження єдиного соціального внеску з
метою уніфікації страхових внесків на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування.
Мінпраці, Мін'юст, Мінфін,
Мінекономіки, Пенсійний фонд
України, Держпідприємництво, фонди
загальнообов'язкового державного
соціального страхування, Спільний
представницький орган профспілок
(за згодою).
вжиття заходів до запобігання фінансуванню видатків
нестрахового характеру за рахунок коштів фондів
загальнообов'язкового державного соціального страхування, що дасть
можливість підвищити розмір страхових виплат.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Федерація роботодавців України
(за згодою), Спільний
представницький орган профспілок
(за згодою).
створення автоматизованої системи моніторингу стану
накопичувальних пенсійних рахунків застрахованих осіб, системи
загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та
пенсійних активів і запровадження системи персоніфікованого
обліку.
Мінпраці, Мінфін, Пенсійний фонд
України.
законодавчого врегулювання питання підвищення розмірів пенсій
за віком за наявності понаднормового стажу роботи з урахуванням
перегляду цих розмірів у зв'язку з підвищенням заробітної плати
працівників, зайнятих у галузях економіки.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Пенсійний фонд України, Спільний
представницький орган
профспілок (за згодою).
удосконалення системи державної соціальної допомоги:
- провести експеримент з надання населенню житлових субсидій
у готівковій формі.
- встановити єдині критерії оцінки майнового стану сім'ї у
процесі визначення права на призначення всіх видів соціальної
допомоги.
- запровадити призначення всіх видів соціальної допомоги за
однією заявою у 180 районних/міських органах праці та соціального
захисту населення за принципом "єдиного вікна".
Мінпраці, Мінфін, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
соціальної адаптації бездомних громадян та осіб, звільнених з
місць позбавлення волі із забезпеченням створення умов для
функціонування центрів обліку бездомних громадян, центрів
соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі,
будинків нічного перебування, центрів реінтеграції бездомних
громадян.
забезпечення виплати допомоги по догляду за дитиною до
досягнення нею трирічного віку в розмірі, що дорівнює різниці між
сумою, що становить 50 відсотків прожиткового мінімуму для
працездатних осіб, та сумою середньомісячного сукупного доходу
сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але
не менш як 90 гривень.
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації, Мінпраці, Мінфін.
забезпечення інтеграції осіб, що мають особливі потреби, у
суспільство, зокрема в результаті підвищення рівня забезпечення
інвалідів спеціальними автотранспортними засобами,
протезно-ортопедичними виробами, засобами пересування та
реабілітації, забезпечення розвитку системи реабілітації інвалідів
та дітей-інвалідів, підвищення рівня трудової зайнятості інвалідів
шляхом збільшення фінансування відповідних програм з урахуванням
можливостей державного бюджету.
2. Поліпшення стану здоров'я
населення шляхом:
забезпечення розвитку загальної (сімейної) лікарської
практики насамперед в сільській місцевості:
- забезпечити оснащення сільських амбулаторій та
фельдшерсько-акушерських пунктів, придбання автомобілів швидкої
медичної допомоги для сільських закладів охорони здоров'я.
МОЗ, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
- забезпечити організацію антиретровірусного лікування
4000 хворих на ВІЛ/СНІД.
- забезпечити підготовку необхідної кількості лікарів за
фахом "Загальна практика - сімейна медицина" для задоволення
потреб галузі із внесенням відповідних змін до державного
замовлення на підготовку фахівців з інших спеціальностей.
підвищення ефективності виконання державних цільових програм
та запровадження програмно-цільового принципу фінансування
медичного забезпечення населення на всіх рівнях місцевого
самоврядування. Виконати:
Комплексну програму "Цукровий діабет" (
545/99 ). Зменшити на
30 відсотків кількість ускладнень, що виникають внаслідок
захворювання на діабет (сліпота, ампутація кінцівок, хронічна
ниркова недостатність); забезпечити хворих вітчизняними
лікувальними і діагностичними засобами, а також дієтичними
продуктами харчування, цукрозамінниками та підсолоджувачами;
створити умови для збереження працездатності та поліпшення умов
лікування хворих на цукровий діабет, збільшення тривалості їх
життя на 5-7 років;
Програму профілактики і лікування артеріальної гіпертензії в
Україні (
117/99 ). Збільшити кількість пацієнтів, що регулярно
приймають антигіпертензивні препарати, до 70-75 відсотків; знизити
рівень захворюваності на церебро-васкулярні захворювання, що
виникають внаслідок артеріальної гіпертензії на 20-30, а ішемічної
хвороби серця - на 10 відсотків;
Програму розвитку донорства крові та її компонентів на
2002-2007 роки (
1403-2001-п ). Збільшити обсяги і номенклатуру
заготівлі крові та виробництва препаратів з неї до норм,
передбачених Всесвітньою організацією охорони здоров'я,
задовольнити потреби населення у компонентах крові у повному
обсязі;
Державну програму "Онкологія" на 2002-2006 роки
(
392-2002-п ). Підвищити рівень профілактики та забезпечити
проведення своєчасної діагностики раку; знизити рівень смертності,
зменшити кількість первинних виходів на інвалідність онкологічних
хворих, збільшити тривалість та поліпшити якість їх життя;
Програму імунопрофілактики населення на 2002-2006 роки
(
1566-2002-п ). Зменшити показник захворюваності на дифтерію до
0,1 на 100 тис. населення; зменшити кількість вірусоносіїв
гепатиту B на 80 відсотків у результаті включення вакцини проти
гепатиту B до програми імунопрофілактики населення країни;
зменшити показник поширення епідемічного паротиту, кашлюку та
інфекційної хвороби, викликаної гемофільною паличкою типу b (Hib),
- до 1 на 100 тис. населення, вродженої краснухи - до 0,01 на 1
тис. новонароджених.
поліпшення соціального захисту медичних працівників у
результаті забезпечення оплати їх праці на основі Єдиної тарифної
сітки.
У строки, визначені Законом України
"Про Державний бюджет України на
2006 рік" ( 3235-15 );
залучення широких верств населення до занять фізичною
культурою та спортом:
- залучити 15 відсотків загальної кількості дітей та молоді
до регулярних занять фізичною культурою і спортом в результаті
підвищення ефективності роботи існуючих та створення (будівництва)
нових спортивних майданчиків, спортивних шкіл усіх типів,
спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю,
спортивних клубів та секцій, насамперед у сільській місцевості.
Мінсім'ямолодьспорт,
Мінагрополітики.
- забезпечити розвиток мережі та удосконалити роботу центрів
фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх", довести їх
чисельність до 300.
3. Підвищення освітнього потенціалу
населення України шляхом:
забезпечення подальшого переходу загальноосвітньої школи на
новий зміст і структуру навчання:
- організувати конкурс програм з профільного навчання.
- розробити науково-методичне забезпечення
навчально-виховного процесу у початковій школі з урахуванням
наступності дошкільної, початкової та базової освіти.
- організувати разом з Академією педагогічних наук проведення
моніторингу якості природничо-математичної освіти.
забезпечення можливості рівного доступу до якісної вищої
освіти всіх громадян України:
- визначити умови прийому до вищих навчальних закладів на
2006 рік, поетапного запровадження тестування абітурієнтів під час
вступу до вищих навчальних закладів з використанням єдиної
технології тестування, формування та розміщення державного
замовлення.
- розробити системи рейтингової оцінки і моніторингу
діяльності вищих навчальних закладів.
- забезпечити поетапну передачу вищих навчальних закладів до
сфери управління МОН.
- скласти новий перелік напрямів, спеціальностей та
кваліфікацій вищої освіти з урахуванням переходу до дворівневої
системи "бакалавр - магістр".
4. Реалізація стратегії сталого розвитку
відповідно до вимог національного та
європейського законодавства:
- забезпечити удосконалення порядку видачі дозволів на викиди
та скиди забруднюючих речовин, розміщення відходів та збору за
забруднення навколишнього природного середовища з метою переходу
на інтегровані дозволи, що видаються за принципом "єдиного вікна".
- створити нормативно-правову базу для забезпечення виконання
вимог Рамкової конвенції ООН про зміну клімату (
995_044 ) та
застосування механізму Кіотського протоколу (
995_801 ) до неї, що
дасть змогу проводити державну політику у сфері регулювання
викидів та поглинання парникових газів.
- забезпечити у процесі виконання Комплексної програми
захисту від шкідливої дії вод сільських населених пунктів і
сільськогосподарських угідь в Україні у 2001-2005 роках та
прогнозу до 2010 року (
1173-2000-п ) захист і підвищення
надійності захисту 5,6 тис. садиб, запобігти підтопленню та
затопленню понад 36 тис. гектарів сільськогосподарських угідь,
продовжити роботу з виконання Програми комплексного
протипаводкового захисту в басейні р. Тиси у Закарпатській області
на 2002-2006 роки та прогнозу до 2015 року (
1388-2001-п ),
Національної програми екологічного оздоровлення басейну Дніпра та
поліпшення якості питної води (
123/97-ВР ).
- розробити та подати до ЮНЕСКО матеріали про створення
української частини українсько-польського біосферного заповідника
(резервату) "Розточчя".
- спрямувати на одержання приросту запасів корисних копалин,
потреба в яких забезпечується за рахунок імпорту, під час
укладання договорів закупівлі геологорозвідувальних робіт на
2006 рік не менш як 70 відсотків передбачених бюджетом коштів на
розвиток мінерально-сировинної бази.
Мінприроди, Мінекономіки, Мінфін.
- оприлюднити перелік всіх ділянок надр, які продаватимуться
на аукціонах.
5. Створення єдиної державної системи цивільного
захисту населення і територій:
- підвищити рівень готовності органів та підрозділів
цивільного захисту до дій за призначенням, забезпечити
функціонування універсальної служби допомоги європейського зразка
"112".
- забезпечити виконання Програми знешкодження
вибухонебезпечних предметів, що залишилися з часів Другої світової
війни в районі мм. Севастополя та Керчі, на 2000-2010 роки,
Державної програми приведення небезпечних об'єктів виробничого
об'єднання "Придніпровський хімічний завод" в екологічно безпечний
стан і забезпечити захист населення від шкідливого впливу
іонізуючого випромінювання (
1846-2003-п ).
- привести норми законодавства України у сфері ядерної та
радіаційної безпеки у відповідність із законодавством ЄС (з
урахуванням директив ЄС, рекомендацій МАГАТЕ та досвіду держав -
членів ЄС ).
- провести в областях інвентаризацію техногенних утворень як
потенційних джерел вторинної мінеральної сировини та визначити
доцільність їх промислового освоєння.
Мінприроди, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
6. Збереження культурної спадщини та сприяння
розвитку культури і мистецтва шляхом:
запровадження музично-естетичного виховання у дошкільних
закладах, музично-образотворчого виховання у початковій школі,
музичного виховання у середній загальноосвітній школі, збільшення
кількості шкіл естетичного виховання.
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації, МКТ.
завершення складення Державного реєстру національного
культурного надбання та здійснення заходів для включення пам'яток
вітчизняної культурної спадщини до Списку всесвітньої спадщини
ЮНЕСКО.
продовження реконструкції культурно-мистецького та музейного
комплексу "Мистецький арсенал".
Київська міськдержадміністрація,
МКТ, Мінбуд, Мінфін.
удосконалення нормативно-правової бази у сфері
державно-церковних відносин в частині забезпечення створення
рівних умов для діяльності релігійних організацій, сприяння
поверненню релігійним організаціям колишніх культових споруд та
іншого церковного майна.
забезпечення переходу до продюсерської системи організації і
фінансування виробництва національних фільмів за підтримки
держави.
проведення заходів з відзначення 200-річчя від дня народження
Т.Г. Шевченка та всеукраїнської культурно-мистецької акції "Встане
правда! Встане воля!".
МКТ, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
проведення заходів з відзначення 150-річчя від дня народження
І.Я. Франка.
МКТ, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.