Прикінцеві та перехідні положення

Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор (ЗМІСТ) Інші закони
  • 513

    Переглядів

  • 513

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім:

    абзацу другого частини першої та пункту 5 частини сьомої статті 2, пунктів 14, 15, 28 частини першої статті 8, пунктів 9 та 23 частини першої статті 15, частини першої, другої, п’ятої, сьомої, одинадцятої, тринадцятої, шістнадцятої, сімнадцятої статті 22, частини четвертої статті 23, частини третьої статті 27, пункту 5 частини п’ятої статті 36, пункту 6 частини третьої статті 37, абзацу першого частини четвертої та абзацу першого частини шостої статті 46, пунктів 1, 2 частини четвертої статті 58, які набирають чинності після встановлення Уповноваженим органом переліку компаній (установ, лабораторій), які проводять сертифікацію грального обладнання, що підлягає сертифікації, та сертифікатів, які автоматично визнаються в Україні, але не пізніше 1 січня 2021 року;

    підпункту 2 пункту 7 цього розділу (щодо статті 203 - 2 Кримінального кодексу України), який набирає чинності через один місяць з дня опублікування цього Закону;

    абзаців п’ятого - восьмого підпункту "е" підпункту 7 пункту 7 цього розділу (щодо частини другої статті 7 - 1 Закону України "Про державні лотереї в Україні"), які набирають чинності через один рік після прийняття технічного регламенту лотерейного обладнання або встановлення вимог для проведення оцінки відповідності, та підпункту "і" підпункту 7 пункту 7 цього розділу (щодо заміни "центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, політику у сфері випуску і проведення лотерей" та "центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, політики у сфері випуску і проведення лотерей" на Уповноважений орган), які набирають чинності з дати початку роботи Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

    2. До приведення нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

    3. Положення цього Закону про Державну систему онлайн-моніторингу набирають чинності з дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу відповідним рішенням Уповноваженого органу, але не пізніше ніж через два роки з дня набрання чинності цим Законом. Після введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу організатори азартних ігор зобов’язані підключити гральне обладнання до такої системи протягом шести місяців з дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу. До спливу зазначеного строку санкції, встановлені цим Законом за непідключення до Державної системи онлайн-моніторингу, до організаторів азартних ігор не застосовуються.

    До дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу щорічна рівна частина плати за ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, а також щорічна плата за гральний автомат сплачуються у потрійному розмірі.

    4. Усі відомості, встановлені цим Законом за період діяльності організаторів азартних ігор до введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу, повинні бути завантажені до Державної системи онлайн-моніторингу впродовж десяти робочих днів після підключення до зазначеної системи організаторів азартних ігор. Завантаження відомостей повинно бути здійснено відповідно до технічного регламенту, встановленого рішенням Уповноваженого органу. У разі відсутності затвердженого технічного регламенту організатори азартних ігор передають відомості в довільній формі.

    5. Встановити, що до затвердження Кабінетом Міністрів України порядку проведення конкурсного відбору кандидатів на посади членів Уповноваженого органу, такий конкурсний відбір проводиться у порядку, передбаченому Законом України "Про державну службу" для проведення конкурсу на зайняття посад державної служби категорії "А".

    6. Визнати таким, що втратив чинність, Закон України "Про заборону грального бізнесу в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 38, ст. 536 із наступними змінами).

    7. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

    1) у Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):

    доповнити статтею 156 - 4 такого змісту:

    " Стаття 156 - 4 . Порушення правил прийняття ставок у лотерею

    Прийняття ставок у лотерею від осіб, які не досягли 18-річного віку, -

    тягне за собою накладення штрафу на особу, яка прийняла ставку, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на особу, яка прийняла ставку, від двохсот п’ятдесяти до п’ятисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";

    у статті 221 слово і цифри "статтями 160" замінити словом і цифрами "статтями 156 - 4 , 160";

    абзац другий пункту 1 частини першої статті 255 після цифр "156 - 2 " доповнити цифрами "156 - 4 ";

    2) у Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131):

    статтю 203 - 2 викласти в такій редакції:

    " Стаття 203 - 2 . Незаконна діяльність з організації або проведення азартних ігор, лотерей

    1. Організація або проведення азартних ігор без ліцензії на провадження відповідного виду діяльності з організації та проведення азартних ігор, що видається відповідно до закону або випуск чи проведення лотерей особою, яка не має статусу оператора лотерей, або організація чи функціонування закладів з метою надання доступу до азартних ігор чи лотерей, які проводяться в мережі Інтернет, -

    караються штрафом від десяти тисяч до сорока тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.

    2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, раніше судимою за незаконну діяльність з організації або проведення азартних ігор чи лотерей або за попередньою змовою групою осіб, -

    караються штрафом від сорока тисяч до п’ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на три роки";

    доповнити статтею 365 - 3 такого змісту:

    " Стаття 365 - 3 . Бездіяльність працівника правоохоронного органу щодо незаконної діяльності з організації або проведення азартних ігор, лотерей

    1. Бездіяльність працівника правоохоронного органу щодо незаконної діяльності з організації або проведення азартних ігор, лотерей, тобто умисне з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб невжиття передбачених законодавством заходів за заявою (повідомленням) про вчинення незаконної діяльності з організації або проведення азартних ігор, лотерей або приховування виявленої ним незаконної діяльності з організації або проведення азартних ігор, лотерей -

    карається позбавленням волі на строк від шести до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років";

    3) у розділі IV Цивільного процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 48, ст. 436):

    частину другу статті 293 доповнити пунктом 1 - 1 такого змісту:

    "1 - 1 ) обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх";

    доповнити главою 2 - 1 такого змісту:

    " Глава 2 - 1 . Розгляд судом справ про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх

    Стаття 300 - 1 . Підсудність

    1. Заява про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх подається до суду за місцем проживання такої особи.

    Стаття 300 - 2 . Особи, які можуть бути заявниками

    1. Заяву про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх може бути подано членами сім’ї першого ступеня споріднення або законними представниками такої особи.

    Стаття 300 - 3 . Зміст заяви

    1. У заяві про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх мають бути викладені обставини, що підтверджують підстави для обмеження фізичної особи у відвідування гральних закладів та участі в азартних іграх, а саме:

    1) перевищення витрат на гру над особистими доходами особи, що ставить особу або її сім’ю у скрутне матеріальне становище;

    2) наявність у особи боргових зобов’язань на суму більше 100 прожиткових мінімумів доходів громадян;

    3) несплата особою аліментів впродовж більше трьох місяців;

    4) отримання особою або членами її сім’ї житлової субсидії чи пільг на сплату житлово-комунальних послуг;

    5) скрутне матеріальне становище особи чи членів її сім’ї, а також інших осіб, яких вона за законом зобов’язана утримувати.

    Стаття 300 - 4 . Розгляд справ

    1. Справи про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх суд розглядає за участю заявника та особи, стосовно якої розглядається справа.

    2. Судові витрати, пов’язані з провадженням справи про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх, відносяться на рахунок держави.

    3. Суд, установивши, що заявник діяв недобросовісно, без достатньої для цього підстави, стягує із заявника всі судові витрати.

    Стаття 300 - 5 . Рішення суду

    1. Суд, ухвалюючи рішення про обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх, встановлює строк дії такого обмеження, що не може бути меншим від строку, встановленого Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".

    2. Рішення суду після набрання ним законної сили надсилається судом до органу державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор";

    4) Закон України "Про рекламу" (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62 із наступними змінами) доповнити статтею 22 - 1 такого змісту:

    " Стаття 22 - 1 . Реклама азартних ігор, організаторів азартних ігор

    1. Реклама азартних ігор, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, забороняється:

    на радіо та телебаченні, у тому числі за допомогою кабельного, супутникового, IP-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу, у період з 6 до 23 години;

    у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва та інших виданнях (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);

    в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);

    на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів та метрополітену;

    засобами зовнішньої реклами;

    на товарах (у тому числі одязі), призначених переважно для осіб віком до 21-річного віку;

    в місцях проведення розважальних, театрально-концертних, спортивних та інших заходів для осіб, які не досягли 21-річного віку.

    2. У рекламі азартних ігор забороняється використовувати осіб, які не досягли 21-річного віку, у тому числі як фотомоделей.

    3. Реклама азартних ігор не повинна формувати думку, що виграти в азартну гру легко, а також, що участь в азартних іграх може бути джерелом доходів чи альтернативою роботі.

    4. Забороняється спонсорування теле-, радіопередач, театрально-концертних та інших заходів, призначених переважно для осіб, які не досягли 21 року (крім трансляції спортивних заходів), з використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор.

    5. Реклама азартних ігор, а також знаків для товарів та послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, повинна супроводжуватися текстами попередження такого змісту: "Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри". Кожному попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим.

    6. Замовником виготовлення, розміщення, розповсюдження реклами азартних ігор може бути виключно суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

    7. Забороняється будь-яка діяльність з рекламування азартних ігор суб’єктів господарювання, які організовують азартні ігри, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор, без наявності у рекламодавця ліцензії на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

    8. Реклама азартних ігор має містити достовірну інформацію, не бути хибною, неправдивою або удаваною.

    9. Реклама азартних ігор має містити відомості про ліцензію, номер, дату її видачі та найменування органу, який видав ліцензію на провадження певного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор рекламодавцю.

    10. Суб’єкт господарювання не має права виступати рекламодавцем бренду організатора азартних ігор, що належить іншому суб’єкту господарювання. Термін "бренд організатора азартних ігор" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".

    11. Забороняється спрямовувати рекламу на вразливі групи населення (неповнолітні особи, малозабезпечені особи, особи, хворі на психічні захворювання)";

    5) абзац десятий статті 1 Закону України "Про туризм" (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 13, ст. 180; 2010 р., № 49, ст. 567) доповнити третім реченням такого змісту: "Готелю встановлюється категорія на 5 років";

    6) статтю 2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2007 р., № 29, ст. 389 із наступними змінами) після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:

    "Контроль за додержанням організаторами азартних ігор вимог Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" та ліцензійних умов здійснюється у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".

    У зв’язку з цим частини третю - восьму вважати відповідно частинами четвертою - дев’ятою;

    7) у Законі України "Про державні лотереї в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 31, ст. 369 із наступними змінами):

    а) у частині першій статті 1:

    друге речення абзацу другого пункту 16 виключити;

    у пункті 17 слова "або гравцем (термінал самообслуговування)" виключити, а після слів "розмір виграшу гравця" доповнити словами "відтворюють (транслюють) процес розіграшу";

    доповнити пунктами 22-25 такого змісту:

    "22) конкурс - спосіб відбору операторів лотерей, що полягає в оцінюванні за визначеними критеріями найкращих показників спроможності особи здійснювати діяльність з випуску та проведення лотерей;

    23) міждержавна лотерея - лотерея, що проводиться спільно оператором державних лотерей та юридичною особою - нерезидентом України, яка має право проводити лотереї відповідно до законодавства держави свого резидентства;

    24) лотерея тото - тиражна лотерея, результат розіграшу якої визначається залежно від вгадування гравцем попередньо невідомого результату спортивних подій, на результат яких гравець та/або оператор лотереї не мають можливості вплинути. При проведенні лотерей тото забороняється використання коефіцієнтів;

    25) лотерейне обладнання - термінал електронної системи прийняття ставок та центральна електронна система";

    б) в абзаці другому частини першої статті 2 слова "Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" замінити словами "Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом";

    в) у статті 4:

    абзац третій частини першої доповнити другим реченням такого змісту: "Зазначене правило не поширюється на міждержавні лотереї";

    доповнити частинами третьою і четвертою такого змісту:

    "3. Одночасно на території України можуть здійснювати діяльність з випуску та проведення лотерей три оператори державних лотерей.

    4. Забороняється здійснення через мережу Інтернет діяльності з надання телекомунікаційних послуг та/або організація та надання точок доступу третім особам в мережу Інтернет до вебсайтів, через які здійснюється організація та проведення лотерей (Інтернет-клубів, Інтернет-кафе тощо), крім вебсайтів операторів державних лотерей";

    г) у статті 5:

    у частині першій слова "центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, політики у сфері випуску і проведення лотерей" замінити словами "Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - Уповноважений орган)";

    частину п’яту викласти в такій редакції:

    "5. Оператори державних лотерей не можуть проводити державні лотереї спільно з іншими особами, крім інших юридичних осіб, які мають право проводити лотереї (у тому числі в інших державах).

    Міждержавні лотереї мають статус державних лотерей в Україні. Порядок проведення міждержавних лотерей визначається оператором державних лотерей спільно з іншими юридичними особами, які проводитимуть (проводять) таку лотерею, та не повинен суперечити законодавству України.

    Особливості проведення міждержавних лотерей можуть визначатися ліцензійними умовами";

    ґ) у статті 6:

    у частині третій:

    в абзаці першому слова "Виключними напрямами" замінити словом "Напрямами";

    абзац одинадцятий виключити;

    абзац другий частини п’ятої замінити трьома новими абзацами такого змісту:

    "Мінімальний розмір статутного капіталу оператора державних лотерей становить 30 мільйонів гривень. У разі якщо статутний капітал оператора державних лотерей визначений на рівні мінімального розміру, передбаченого цим Законом, такий статутний капітал повинен бути сформований виключно грошовими коштами.

    У разі якщо статутний капітал оператора державних лотерей перевищує мінімальний розмір статутного капіталу, визначеного цим Законом, не менше 30 мільйонів гривень такого статутного капіталу повинно бути сформовано грошовими коштами.

    Забороняється використовувати для формування статутного капіталу операторів державних лотерей кошти із непідтверджених джерел";

    абзаци другий і четвертий частини шостої викласти в такій редакції:

    "Оператор лотерей повинен мати досвід випуску та проведення державних лотерей не менше трьох років. До досвіду з випуску та проведення лотерей не включається досвід з розповсюдження лотерей, у тому числі державних лотерей";

    "Суб’єкт господарювання на момент звернення із заявою про отримання ліцензії повинен підтвердити свою відповідність вимогам, що передбачені цим Законом до операторів лотерей, додержання інших нормативів, встановлених ліцензійними умовами, а також підтвердити проведення державних лотерей протягом трьох календарних років, що передують року звернення таким суб’єктом господарювання за отриманням ліцензії";

    доповнити частиною десятою такого змісту:

    "10. Оператор державних лотерей зобов’язаний не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі)";

    д) у статті 7:

    у частині першій:

    абзац перший доповнити словами "з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом";

    абзац другий виключити;

    доповнити частинами другою - четвертою такого змісту:

    "2. Ліцензія на випуск та проведення лотерей видається строком на 10 (десять) років.

    3. Плата за ліцензію на випуск і проведення лотерей становить 28 000 (двадцять вісім тисяч) мінімальних заробітних плат, встановлених на 1 січня року, в якому приймається рішення про видачу ліцензії.

    Плата за ліцензію на випуск і проведення лотерей сплачується щорічно рівними частинами впродовж строку дії ліцензії в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    Плата за ліцензію на випуск та проведення лотерей зараховується до Державного бюджету України.

    4. Ліцензії на випуск та проведення лотерей видаються за результатами конкурсу, що проводиться Уповноваженим органом";

    е) доповнити статтею 7 - 1 такого змісту:

    " Стаття 7 - 1 . Вимоги до лотерейного обладнання

    1. Забороняється використання гральних автоматів як лотерейного обладнання та розміщення лотерейного обладнання в обладнанні, що своїм зовнішнім виглядом відповідає гральним автоматам.

    Забороняється відтворення в будь-якій формі процесу прокручування барабанів, який зовнішньо імітує процес розіграшу на гральному автоматі.

    2. Лотерейне обладнання підлягає оцінці відповідності або науково-технічній експертизі на наявність незадекларованих функцій відповідно до законодавства України.

    Розроблення технічних регламентів лотерейного обладнання, оцінка відповідності лотерейного обладнання здійснюються відповідно до законів України "Про стандартизацію", "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", "Про акредитацію органів з оцінки відповідності".

    Науково-технічна експертиза лотерейного обладнання здійснюється відповідно до законів України "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про наукову і науково-технічну експертизу" на відповідність вимогам, встановленим Уповноваженим органом.

    Уповноважений орган здійснює технічне регулювання у сфері лотерей, організацію, координацію та проведення робіт з підтвердження відповідності, розроблення в установленому порядку стандартів, технічних регламентів і технічних умов у сфері випуску та проведення лотерей.

    3. Елементи доступу до електронного системного блоку лотерейного обладнання повинні бути опломбовані печаткою оператора державних лотерей.

    Кожна одиниця лотерейного обладнання повинна бути маркована і містити виробничий номер, рік виробництва, дані про модифікацію та ремонт (за наявності), назву виробника.

    У оператора державних лотерей повинні знаходитися документи на лотерейне обладнання та програмне забезпечення, що підтверджують його право власності чи право користування, походження та відповідність лотерейного обладнання встановленим вимогам.

    4. Забороняється підключення до лотерейного обладнання елементів (обладнання), використання яких не передбачено документацією з експлуатації.

    5. Електронна система прийняття ставок повинна забезпечувати фіксацію та відображення в центральній електронній системі кожної ставки в режимі реального часу.

    6. Оператори державних лотерей повинні використовувати програмне забезпечення з дотриманням вимог законодавства щодо ліцензування програмного забезпечення та дотримання авторських прав";

    є) у статті 9:

    частину шосту викласти в такій редакції:

    "6. Пункти розповсюдження державних лотерей можуть розміщуватися будь-де на території України, крім випадків, перебачених цим Законом.

    Забороняється розміщувати пункти розповсюдження державних лотерей:

    на тимчасово окупованій території України;

    безпосередньо у приміщеннях, в яких розміщено органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування;

    безпосередньо у приміщеннях закладів культури (у тому числі бібліотек, музеїв, театрів, виставкових галерей);

    безпосередньо в приміщеннях медичних закладів;

    безпосередньо в приміщеннях спеціалізованих дитячих розважальних центрів;

    безпосередньо в приміщеннях культових будівель та споруд, а також приміщеннях, які належать релігійним організаціям;

    у приміщеннях, що належать до житлового фонду;

    в об’єктах незавершеного будівництва.

    Розповсюдження державних лотерей здійснюється у будь-який спосіб, не заборонений законодавством (у тому числі через мережу Інтернет, мобільні додатки, тощо)";

    доповнити частинами дев’ятою і десятою такого змісту:

    "9. Кожна операція з прийняття ставки у державну лотерею, кожна операція з повернення ставки у державну лотерею та кожна операція з виплати виграшу в державну лотерею повинна фіксуватися в режимі реального часу в електронній системі прийняття ставок оператора державних лотерей.

    Прийняття ставок та виплата виграшів у державних лотереях без їх реєстрації в електронній системі прийняття ставок забороняється.

    Оператор державних лотерей повинен надати можливість Уповноваженому органу здійснювати контроль в режимі реального часу електронної системи прийняття ставок в обсязі, визначеному ліцензійними умовами.

    10. Забороняється проведення державних лотерей, які мають ознаки, у тому числі візуальні, азартних ігор у казино (циліндричних ігор (рулетка), ігор в кості, або відтворюють в будь-якій формі процес прокручування барабанів, який зовнішньо імітує процес розіграшу на гральному автоматі)";

    ж) у статті 10:

    частину третю доповнити трьома реченнями такого змісту: "Забороняється прийняття ставок у лотерею від осіб, які не досягли 18-річного віку. Розповсюджувач має право до прийняття ставки вимагати від особи пред’явлення документа, що підтверджує її вік, у разі виникнення сумнівів щодо досягнення особою 18-річного віку. У разі відмови особи надати такий документ прийняття ставки від такої особи забороняється";

    частину п’яту доповнити абзацом другим такого змісту:

    "Під час проведення державних лотерей тото оператор державних лотерей повинен оприлюднювати програму кожного тиражу цієї лотереї";

    з) у статті 12:

    абзац другий частини першої виключити;

    друге речення абзацу другого частини четвертої викласти в такій редакції: "Це правило не стосується міждержавних лотерей";

    и) у тексті Закону слово "гравець" у всіх відмінках і числах замінити словом "учасник" у відповідному відмінку і числі;

    і) у тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, політику у сфері випуску і проведення лотерей" та "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, політики у сфері випуску і проведення лотерей" у всіх відмінках замінити словами "Уповноважений орган" у відповідному відмінку;

    8) у Законі України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 23, ст. 158 із наступними змінами):

    частину другу статті 2 доповнити пунктом 5 такого змісту:

    "5) діяльність на ринку азартних ігор, що провадиться відповідно до Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор";

    у частині першій статті 7:

    пункт 18 доповнити словами "з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державні лотереї в Україні";

    доповнити пунктом 18 - 1 такого змісту:

    "18 - 1 ) діяльність на ринку азартних ігор, яка ліцензується відповідно до Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор";

    9) у Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (Відомості Верховної Ради України, 2020 р., № 25, ст. 171; із змінами, внесеними Законом України від 4 березня 2020 року № 524-IX):

    у частині першій статті 1:

    в абзаці п’ятому пункту 31 слова "гравцем у лотерею або азартну гру" замінити словами "гравцем в азартну гру чи учасником лотереї";

    пункт 50 виключити;

    підпункт "з" пункту 7 частини другої статті 6 викласти в такій редакції:

    "з) суб’єкти господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри";

    у пункті 14 частини другої статті 8 слова та цифри "пунктами 12 і 13" замінити словами та цифрами "пунктами 11 і 12";

    у частині першій статті 10:

    пункт 4 викласти в такій редакції:

    "4) суб’єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри (окрім азартних ігор в казино), під час здійснення фінансових операцій із прийняття ставок, повернення ставок та видачі (виплати) виграшів (призів).

    Суб’єкт господарювання, який проводить лотереї, зобов’язаний також виконувати обов’язки суб’єкта первинного фінансового моніторингу під час здійснення фінансових операцій із прийняття ставок у лотерею, повернення ставок у лотерею та видачі (виплати) виграшів (призів) у лотерею, які здійснюються розповсюджувачами лотерей від імені та за рахунок такого суб’єкта господарювання";

    доповнити пунктом 5 такого змісту:

    "5) суб’єктами господарювання, які проводять азартні ігри в казино, під час здійснення фінансових операцій із обміну коштів на ігрові замінники гривні, обміну ігрових замінників гривні на кошти, а також під час виплати виграшів";

    частину одинадцяту статті 11 викласти в такій редакції:

    "11. Суб’єкти господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, зобов’язані здійснювати належну перевірку з урахуванням таких особливостей:

    1) належна перевірка осіб, які набули право на отримання виграшу (призу) у лотерею чи азартну гру, здійснюється до або під час здійснення фінансової операції із виплати (видачі) виграшу (призу), фінансової операції із обміну ігрових замінників гривні на гроші та за умови, що така фінансова операція підлягає фінансовому моніторингу відповідно до статті 20 або 21 цього Закону;

    2) належна перевірка осіб, які виявили намір повернути здійснені ними ставки у лотерею чи азартну гру, здійснюється до або під час здійснення фінансової операції із повернення ставки та за умови, що така фінансова операція підлягає фінансовому моніторингу відповідно до статті 20 або 21 цього Закону;

    3) належна перевірка осіб, які виявили намір здійснити ставку у лотерею чи азартну гру або обміняти гроші на ігрові замінники гривні, здійснюється до або під час здійснення відповідної фінансової операції та за умов, що належна перевірка є обов’язковою відповідно до цього Закону, а така фінансова операція підлягає фінансовому моніторингу відповідно до статті 20 або 21 цього Закону.

    Суб’єкт господарювання, який проводить лотереї, під час здійснення належної перевірки учасника лотереї додатково до заходів належної перевірки, визначених частинами восьмою та дев’ятою цієї статті, встановлює назву лотереї, номер лотерейного білета (назву та номер іншого документа, що засвідчує здійснення ставки в лотерею чи суму його виграшу), а також (для тиражних лотерей) дату проведення розіграшу тиражу лотереї та номер тиражу лотереї";

    у пункті 3 частини першої статті 18 слова "суб’єктів господарювання, що надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор" замінити словами "суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри";

    в абзаці першому частини першої статті 20 слова та цифри "(для суб’єктів господарювання, які надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор, - 30 тисяч гривень)" замінити словами та цифрами "(для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень)".

    8. Кабінету Міністрів України:

    1) подати до 1 липня 2020 року на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України та Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" щодо спрямування відрахувань коштів, отриманих від ліцензійних платежів у сфері азартних ігор, до Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки та пропозиції щодо внесення змін до інших законів України, які випливають із цього Закону, передбачивши спрямування коштів, отриманих від ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, на підтримку спорту, від ліцензій на випуск та проведення лотерей, - на підтримку культури, від ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет, на провадження діяльності з організації та проведення гри в покер в мережі Інтернет, - на фінансування медицини, від ліцензій на провадження діяльності з надання послуг у сфері азартних ігор, - на освіту та науку, а також передбачити, що 50 відсотків коштів, отриманих від ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор в казино та залах гральних автоматів, спрямовуються до державного бюджету та 50 відсотків - до відповідного місцевого бюджету територіальної громади, на території якої розташований гральний заклад;

    2) у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити утворення та фінансування Уповноваженого органу;

    3) у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом прийняти нормативно-правові акти, визначені цим Законом;

    4) забезпечити функціонування Державної системи онлайн-моніторингу;

    5) у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

    6) у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону;

    7) у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити затвердження правил організації та проведення спортивного покеру в Україні;

    8) після введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу розробити та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до Податкового кодексу України в частині зміни ставок податку на дохід від діяльності з організації та проведення азартних ігор;

    9) утворити робочу групу з розроблення підзаконних нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону.

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ
    14 липня 2020 року
    № 768-IX


    0/0

    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст